Show your video

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Daat laat ik mij niet zo door dwingen, maar ik heb nogal de neiging om lekker door te gaan waarmee je met een groep vaak (vaker) moet wachten, die moet ff pissen, die wil weer een bakkie, die zijn ketting loopt aan, die wil per se die route nog eens doen.......
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 901
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

surfroy01 schreef: do 26 augustus 2021, 14:48 Daat laat ik mij niet zo door dwingen, maar ik heb nogal de neiging om lekker door te gaan waarmee je met een groep vaak (vaker) moet wachten, die moet ff pissen, die wil weer een bakkie, die zijn ketting loopt aan, die wil per se die route nog eens doen.......
Wij hebben altijd het motto niks moet en alles mag. In PDS zijn we ook regelmatig opgesplitst. Maar meestal zijn we wel eensgezind. En van groepsdrang is al helemaal geen sprake. Daar zijn we ondertussen oud en wijs genoeg voor :winkie:
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1739
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Groepsdrang is wat anders dan groepsdruk, en juist degene die zich wijs noemt is meestal slachtoffer #1 :-q
Het is hier geen ponykamp!
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 901
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Qprs schreef: do 26 augustus 2021, 16:25 Groepsdrang is wat anders dan groepsdruk, en juist degene die zich wijs noemt is meestal slachtoffer #1 :-q
Ik geloof dat je mijn winkie niet begrepen hebt.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3793
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

cheeta schreef: do 26 augustus 2021, 14:45
MVMVML schreef: do 26 augustus 2021, 09:30 Rijd je dergelijke gebieden ook alleen?
Ja.

Alleen heb je geen last van groepsdrang wat een positieve bijdrage aan de veiligheid levert.
Ik heb nooit last van groepsdrang. Hoe ver je gaat ligt toch echt aan jezelf. En we zijn geen 16 meer dus als ik iets echt niet wil dan doe ik dat niet en krijg je mij echt niet zover dat ik het toch doe.

Maar zoals gezegd lijkt me best link als er eens echt wat gebeurd. Genoeg plekken daar waar je de berg af kan rollen en op plekken kan belanden waar je niet zo 1 2 3 gevonden wordt.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 987
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

MVMVML schreef: do 26 augustus 2021, 18:45 Ik heb nooit last van groepsdrang. Hoe ver je gaat ligt toch echt aan jezelf. En we zijn geen 16 meer dus als ik iets echt niet wil dan doe ik dat niet en krijg je mij echt niet zover dat ik het toch doe.
That sir, is possibly why you remained the last man standing.
Maar zoals gezegd lijkt me best link als er eens echt wat gebeurd. Genoeg plekken daar waar je de berg af kan rollen en op plekken kan belanden waar je niet zo 1 2 3 gevonden wordt.
In bikeparkomgeving valt dat wel mee. Bovendien is men in alpiene omgeving wel gewend aan wat bijzondere speuracties met IR camera's, helicopters en speurhonden. Dan moet je vermissing wel worden opgemerkt natuurlijk. Het grootste risico is wellicht dat je matties zo beneveld zijn dat ze pas de volgende ochtend doorhebben dat je er niet bent.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3793
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Joepie de schreef: vr 27 augustus 2021, 11:30
MVMVML schreef: do 26 augustus 2021, 18:45 Ik heb nooit last van groepsdrang. Hoe ver je gaat ligt toch echt aan jezelf. En we zijn geen 16 meer dus als ik iets echt niet wil dan doe ik dat niet en krijg je mij echt niet zover dat ik het toch doe.
That sir, is possibly why you remained the last man standing.
Maar zoals gezegd lijkt me best link als er eens echt wat gebeurd. Genoeg plekken daar waar je de berg af kan rollen en op plekken kan belanden waar je niet zo 1 2 3 gevonden wordt.
In bikeparkomgeving valt dat wel mee. Bovendien is men in alpiene omgeving wel gewend aan wat bijzondere speuracties met IR camera's, helicopters en speurhonden. Dan moet je vermissing wel worden opgemerkt natuurlijk. Het grootste risico is wellicht dat je matties zo beneveld zijn dat ze pas de volgende ochtend doorhebben dat je er niet bent.
In een bikeparkomgeving als Winterberg of zo wel ja. Daar zou ik ook zonder moeite alleen rijden.

Alleen in omgevingen zoals Portes du Soleil, dat is dusdanig groot en ook op veel plekken gewoon zeer moeilijk toegankelijk en onherbergzaam.

Als je bij de lijntjes van Avoriaz en Les Gets blijft, dan is er niet zoveel aan de hand, maar bij bv Pleney of Mossettes en zeker bij de verbindingsstukken in het bos is het echt prima mogelijk omlaag te donderen en voorlopig verdwenen te zijn.

Aan de fles moet je natuurlijk pas gaan als het rijden erop zit en iedereen present is :bier:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7341
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Gelukkig lagen de plankjes er nog...
Afbeelding

Track die mountainbiken leuk maakt... Afbeelding
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 901
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

cheeta schreef: ma 30 augustus 2021, 18:51 Gelukkig lagen de plankjes er nog...
Afbeelding

Track die mountainbiken leuk maakt... Afbeelding
Nice ! We gaan er binnenkort ook een kijkje nemen :bier:
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Nu we het hebben over alleen naar beneden rammelen :D

deze trail vorige week in de vakantie nog alleen naar beneden gerammeld. Wel de live GPS aangezet en gedeeld met de vriendin.

https://www.youtube.com/watch?v=PfokoRZuMUM
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

cheeta schreef: ma 30 augustus 2021, 18:51 Gelukkig lagen de plankjes er nog...
Afbeelding

Track die mountainbiken leuk maakt... Afbeelding
Poah moet ook weer snel eens naar Lac Blanc. Was wel de leukste track daar!
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Nice. Begin van de zomer deze overgeslagen omdat ik in de veronderstelling was dat deze net zoiets was als La Fat (teveel gaps en drops die ik oversla, en dan is er niet zoveel meer aan), maar dit ziet er uit als iets waar ik wel plezier op zou hebben.
Wel heel vaak La Flow afgedenderd, die bij ons favoriet was.
Volgend jaar dan maar :-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3793
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

cheeta schreef: ma 30 augustus 2021, 18:51 Gelukkig lagen de plankjes er nog...
Afbeelding

Track die mountainbiken leuk maakt... Afbeelding
Ah die kan ook zonder plankje :wink:

Die drop rechts ervoor rechts ook wel lijkt me, maar dat houten bouwwerk links ervan... echt waarom? Veels te veel crashgevaar voor te weinig beloning.

En die gap/step-up. Mijn hoofd blokkeert gewoon altijd bij zo'n ding...

Verder toffe track zo te zien. :-q
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 987
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

cheeta schreef: ma 30 augustus 2021, 18:51 Gelukkig lagen de plankjes er nog...
Afbeelding
Dat wist je toch? Je knegt had het wel 100 keer gezegd!
Ja, doei !
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Nog een trail in Sölden kunnen we al weer terug naar de bergen?

intro foutje is geen black diamond natuurlijk
Afbeelding
Plaats reactie