Show your video

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

yo-eddy schreef: di 12 juli 2022, 21:37

welke gopro heb je? vanaf de 8 is de stabilisatie een stuk beter
De 8 :D

marcomtb1972 schreef: di 12 juli 2022, 22:42 Ik denk toch dat die fully er moet komen :tong

In het begin van je video zit hij nog goed volgens mij, het lijkt er op dat er bij het begin van een nieuwe trail wat los is gegaan ?

Ik gebruik de gopro op een chest, heb de borst band op max aangetrokken, in de bergen / bikepark rijd ik met een rugzak en dan doe ik de bovenste riem / band tussen de schouderbanden over de mount / chest zodat die band nog extra steun geeft.

Volgens mij kan je ook nog na stabilisatie doen in bepaalde editing software heb ik wel eens gelezen.
Haha, dat zou een mooie zijn. Een fully kopen omdat ik de camera niet goed stabiel krijg :winkie:

De andere beelden zijn beter vanwege een minder ruige ondergrond. Precies bij het wiebelige stuk lagen er veel wortels en stenen. In post nog stabiliseren was niet te doen, daarvoor stuiterde het echt teveel.

Ik zal volgende keer eens testen door hem nog strakker te trekken en de borstband van de rugzak er overheen trekken. Ik heb ook mijn fullface vanmiddag voorzien van een mount, die neem ik volgende keer ook mee, dat zal ook stabieler beeld geven.

Bovenop de helm heb ik tijdje geleden al getest, maar dat was geen succes. Die hoek vind ik niet mooi. Onder de klep van de normale helm heb ik ook al eens getest, maar dan hangt er teveel gewicht aan de voorkant van de helm en zakt hij door. De fullface heeft dit gelukkig niet op het mondstuk.

To be continued! Dank voor de hulp allen :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

MarkMeisner schreef: di 12 juli 2022, 13:15 Vraag onder de filmers onder ons, hoe houden jullie het beeld stabiel?

Ik heb volgend filmpje gemaakt afgelopen weekend in België, maar door alle stenen schud het beeld als een gek vanaf 4:40.

https://youtu.be/GMUZMwHmbgA

De GoPro zit met een originele chesty strak tegen mijn borst, met een Ali-chesty was het nog erger. Moet ik gaan kijken naar een bodyprotector en daar de mount op monteren of is dit een kwestie van monteren op een fullface om enkel stabiel beeld te krijgen?
Op de helm is inderdaad veeeeel stabieler dan op de borst.
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

MarkMeisner schreef: di 12 juli 2022, 13:15 Vraag onder de filmers onder ons, hoe houden jullie het beeld stabiel?

Ik heb volgend filmpje gemaakt afgelopen weekend in België, maar door alle stenen schud het beeld als een gek vanaf 4:40.

https://youtu.be/GMUZMwHmbgA

De GoPro zit met een originele chesty strak tegen mijn borst, met een Ali-chesty was het nog erger. Moet ik gaan kijken naar een bodyprotector en daar de mount op monteren of is dit een kwestie van monteren op een fullface om enkel stabiel beeld te krijgen?
Ik zie veel MTB youtubes een chest mount met gimbal gebruiken voor de gopro, Misschien is dat een idee ?
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mjelnir schreef: wo 13 juli 2022, 09:07 Ik zie veel MTB youtubes een chest mount met gimbal gebruiken voor de gopro, Misschien is dat een idee ?
Daar heb ik ook naar gekeken, maar ik ken mezelf. Ooit begonnen met fotografie en een paar jaar later liep ik met twee body's, vier lenzen, een flitser en statief in een rugzak door Canada. Heel de vakantie door de camera gekeken. Paar jaar later bijna alles verkocht om te downsizen en nu werk ik enkel met één body en twee lenzen.

Paar jaar terug terug leek filmen ook leuk, lekker makkelijk met een goede smartphone. Dat ging ook van kwaad tot erger :roll: Niet veel later had ik een speciaal hoesje waar je lensen op klikken (Moment Telelens en Anamorphic en daar moest dan ook weer een ND-filter op en een gimball. Die moest dan weer aangepast worden voor het zware gewicht.

Veel werk allemaal en na een korte tijd allemaal weer weggedaan.

Om mezelf te beschermen wil ik gewoon enkel de GoPro gebruiken en verder zo laten :lol: Anders loop ik straks weer helemaal vol met spul en ben ik 10min bezig om überhaupt de trail te starten en filmen.

Ik kwam gister wel achter hoe ik beter video's kan exporteren voor YouTube. De kwaliteit van bovenstaande video is echt belabberd, dus daar komt binnenkort een nieuwe van.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Welk opnamestandje gebruik je? Ik vind de stabilisatie just indrukwekkend als ik de beeldcorrectie/srabilisatie op maximaal zet (2.7k filmen).

Wat voor betere manier van uploaden is er? Ik weet niet beter dan het filmbestanden in het uploadvenster van YT slepen.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

38x10 schreef: wo 13 juli 2022, 09:28 Welk opnamestandje gebruik je? Ik vind de stabilisatie just indrukwekkend als ik de beeldcorrectie/srabilisatie op maximaal zet (2.7k filmen).

Wat voor betere manier van uploaden is er? Ik weet niet beter dan het filmbestanden in het uploadvenster van YT slepen.
denk hij bedoeld bij het exporteren van je video bewerk programma. Daar heb je best wat keuzes en een heel belangrijke daar is dat je kiest voor een hoge bitrate. eenmaal geëxporteerd kun je idd niet veel meer als het naar YT slepen.

Als ik het zo zie is de Gopro 10 op een chest mount wel beter met stabilisatie heb zelf ook de 8 en met chest mount is leuk als je wat flow trails doet, maar zodra je flink begint te rammen op een trail die wat ruiger is kan dat ding het echt niet bijhouden.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

38x10 schreef: wo 13 juli 2022, 09:28 Welk opnamestandje gebruik je? Ik vind de stabilisatie just indrukwekkend als ik de beeldcorrectie/srabilisatie op maximaal zet (2.7k filmen).

Wat voor betere manier van uploaden is er? Ik weet niet beter dan het filmbestanden in het uploadvenster van YT slepen.
Bovenstaande video is gemaakt op 2.7k, high bitrate, flat kleuren, iso 100-400 (ivm de donkere bossen) en stabilisatie op boost. Maar het was nu echt het probleem dat door de ruige ondergrond dat de chesty is gaan 'wiebelen'

Uploaden deed ik voorheen op 2.7/4k (naargelang hoe ik gefilmd had) en verder enkel de bitrate op VBR 2 pass en dan 40-60 Mbit, maar dan komt het op Youtube nog steeds lelijk met vol compressie artifacts. Casten via Chromecast naar de TV geeft ook heel slecht beeld.

Vanaf nu ga ik exportere via deze stappen:

Dit is een test van gisteravond op 8-14Mbit 4k:

Daarna deze gemaakt volgens bovenstaande tutorial met CBR 100Mbit en nog wat aanpassingen: Dit beeld is in 4k wel een heel stuk beter.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

pieterw33 schreef: wo 13 juli 2022, 09:55 Denk hij bedoeld bij het exporteren van je video bewerk programma. Daar heb je best wat keuzes en een heel belangrijke daar is dat je kiest voor een hoge bitrate. eenmaal geëxporteerd kun je idd niet veel meer als het naar YT slepen.

Als ik het zo zie is de Gopro 10 op een chest mount wel beter met stabilisatie heb zelf ook de 8 en met chest mount is leuk als je wat flow trails doet, maar zodra je flink begint te rammen op een trail die wat ruiger is kan dat ding het echt niet bijhouden.

Dit inderdaad :-q :-D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik had een Hero2 en die deed zelf niets stabiliseren, alles moest in de nabewerking.
Daarom had ik de plaat vd chestmount vergroot, dat geeft ook meer stabiliteit.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Geen idee waar ik deze anders zou kunnen plaatsen, maar hier een video hoe een fiets eigenlijk werkt, vind het zelf zeer verhelderend :-q

Tristaan
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 26 mei 2022, 21:01
Mijn mountainbike: Scott Scale RC Team 2022

Afgelopen week een Gopro Hero 9 gekocht, en beetje mee lopen spelen met 2 routes.

Op zich wel een geinig dingetje om te hebben als speeltje.
En op zich voor een stuurmount nog aardig stabiel!
Nog even kijken en uitzoeken wat goede rendering settings zijn en record instellingen op de Gopro.

https://www.youtube.com/watch?v=1Q238OEsTz8&t=9s
Is e turas dhachaigh a th’ ann am beatha. :bier:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Hier de eerste filmpjes met de Gopro 10 met chestmount, moet er echt op letten de camera niet té laag te richten. Blijft altijd beetje zoeken maar verder wel leuk perspectief zolang er iemand voor je rijdt. Wil binnenkort nog proberen met mount op de achtervork en dan achteruit filmen.

https://gopro.com/v/JbG75B4Q60QLK
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

yo-eddy schreef: za 23 juli 2022, 18:14 Hier de eerste filmpjes met de Gopro 10 met chestmount, moet er echt op letten de camera niet té laag te richten. Blijft altijd beetje zoeken maar verder wel leuk perspectief zolang er iemand voor je rijdt. Wil binnenkort nog proberen met mount op de achtervork en dan achteruit filmen.

https://gopro.com/v/JbG75B4Q60QLK
https://www.amazon.de/-/en/Fullface-Hel ... B076KZNLNT

Je zou deze eens moeten proberen. Krijg je de mooiste beelden mee.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Sabai schreef: za 23 juli 2022, 19:58
yo-eddy schreef: za 23 juli 2022, 18:14 Hier de eerste filmpjes met de Gopro 10 met chestmount, moet er echt op letten de camera niet té laag te richten. Blijft altijd beetje zoeken maar verder wel leuk perspectief zolang er iemand voor je rijdt. Wil binnenkort nog proberen met mount op de achtervork en dan achteruit filmen.

https://gopro.com/v/JbG75B4Q60QLK
https://www.amazon.de/-/en/Fullface-Hel ... B076KZNLNT

Je zou deze eens moeten proberen. Krijg je de mooiste beelden mee.
Vooruit, gelijk besteld :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Er staat “full face helmet”, maar als ik het zo zie klem je die toch gewoon in een van de ventilatiesleuven in de helm?
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie