Show your video

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: zo 8 december 2019, 11:07
MVMVML schreef: zo 8 december 2019, 10:13

Nice! :lol:

Wat doet die dame met het grijze shirt nou de hele tijd? :~
Voorbijkomende wandelaar die samen met man en kids bleef kijken en streepjes ging zetten hoe ver er gesprongen werd :-q
Oh die vond het gewoon tof dus :winkie: :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jurriaan schreef: za 7 december 2019, 15:19
MVMVML schreef: di 19 november 2019, 11:19 Afbeelding

Bekijk de hele video hier: https://youtu.be/WPdyeNuC-tM

Nou de hele video van het onverwacht succesvolle ochtendje springen is online:

Na de lol met het minischansje van 30 cm hebben we nu meerdere schansen geplaatst tot wel 90 cm hoog! Het werd een heel evenement waarop meerdere mensen afkwamen. Als dat maar goed gaat...
:winkie:
Jullie begrijpen het, het gaat om de lol.
Dat er veel rijders op af komen is op zich ook logisch want waar kun je dit überhaupt doen. Dus goed voor de sport dit :-q
Uiteraard is het allemaal voor de lolz
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: zo 8 december 2019, 18:41 Oh die vond het gewoon tof dus :winkie: :-q
Ja, vooral door die kleinste twee kweek je heel veel goodwill bij wandelaars en andere recreanten :bier: Dus niet alleen leuk maar ook nog verrekte handig die kabouters :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

maverick76 schreef: zo 8 december 2019, 15:49 Ik wandel ook graag en kijk inderdaad ook altijd naar interessante opties in het natuurlijke landschap.

Die skinny's is ook niet direct mijn ding maar stijlere rotsachtige afdalingen is wel erg leuk te rijden.

Laatst was ik wandelen in de buurt bij Aywaille waar ik ook heel veel potentie heb gezien al was het geen mountainbike route.

Wel zag ik regelmatig gasten met enduro fietsen de heuvel op ploegen.

Ik zal me eens verdiepen in wat daar nog te vinden is aan leuke trails.
We zien de video wel verschijnen :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja ik moet echt weer gaan rijden (en filmen). Ik heb van die periodes, in de winter klim ik eigenlijk voornamelijk indoor wat mijn 2e sport is en raak ik de fiets maanden amper aan. Maar nu ik halverwege de 40 ben merk ik dat als ik het niet bijhoud dat ik in het voorjaar amper kan bewegen na de eerste paar ritten door de stijfheid. Dus toch maar af en toe de mountainbike pakken.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7391
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

maverick76 schreef: zo 8 december 2019, 15:49Die skinny's is ook niet direct mijn ding maar stijlere rotsachtige afdalingen is wel erg leuk te rijden.
Da's wel te vinden in Ardennen, Vogezen, Mullerthal, ... Tracks met stenen en wortels als in het filmpje maar zonder (of met bredere) Northshore elementen kun je ook gewoon in bikeparks vinden (wordt wel sneller gereden met spul dat toch niet omhoog getrapt hoeft te worden).
maverick76 schreef: zo 8 december 2019, 15:49Laatst was ik wandelen in de buurt bij Aywaille waar ik ook heel veel potentie heb gezien al was het geen mountainbike route.

Wel zag ik regelmatig gasten met enduro fietsen de heuvel op ploegen.
Ambleve (omgeving Remouchamps, Ninglinspo) is dan ook enduro spot #1 in Belgie; meeste van de MTB trails (degene die niet bij de VVV op te vragen zijn) zijn in de regel extremer dan de wandelpaden (vooral steiler), afgezien van direct langs de Ninglinspo zelf.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik liep inderdaad langs de Linglinspo. Langs de “enigste echte bergbeek van Belgie” heb ik wel stukken gezien wat vroeg om afdalen. Alleen vraag ik me af hoe lang je daar kan klooien met je fiets voordat iemand je verzoekt om weg te gaan nadat hij je een bon hebt overhandigd.

Die enduro gasten heb ik vooral op de wandelpaden paralel zien rijden aan de beek. Ik heb wel een groepje aangesproken met de vraag of je kon/mocht fietsen langs de beek. Antwoord was “ja als je dat wil, geen probleem volgens mij” met een gezicht erbij. “Waarom zou je dat willen? :lol:

Hierom??!! Kijk wat heerlijk uitdagend om langs dat water te rijden zonder een voet aan de grond te zetten.

Afbeelding

Maar ik snap ook dat dit lang niet leuk is voor iedereen. Het is geen snelle enduro trail.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

maverick76 schreef: zo 8 december 2019, 21:32 Ik liep inderdaad langs de Linglinspo. Langs de “enigste echte bergbeek van Belgie” heb ik wel stukken gezien wat vroeg om afdalen. Alleen vraag ik me af hoe lang je daar kan klooien met je fiets voordat iemand je verzoekt om weg te gaan nadat hij je een bon hebt overhandigd.

Die enduro gasten heb ik vooral op de wandelpaden paralel zien rijden aan de beek. Ik heb wel een groepje aangesproken met de vraag of je kon/mocht fietsen langs de beek. Antwoord was “ja als je dat wil, geen probleem volgens mij” met een gezicht erbij. “Waarom zou je dat willen? :lol:

Hierom??!! Kijk wat heerlijk uitdagend om langs dat water te rijden zonder een voet aan de grond te zetten.

Afbeelding

Maar ik snap ook dat dit lang niet leuk is voor iedereen. Het is geen snelle enduro trail.
Gaaf!! Waar is de video? :-D
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dit was een wandeling, haha. De video komt wellicht in het voorjaar nog eens. In de herfst en winter is het zo spekglad, niet te rijden.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Snelle ENDURO trail en flow trails. Dat laatste om dat dat nu eenmaal het enige is wat om de hoek ligt. En die eerste heeft mij nooit echt gelegen. Leuk om een keer gedaan te hebben.

Juist dat pielen op natuurlijke tracks, vaak wandelpaden, is voor mij mtb’en.

Wellicht een idee om naast klimmen aan yoga te doen om je zelf soepeler te houden. Ik loop hard in de winter en dan mis je core. Dat is het grote voordeel van klimmen.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Als klimmer kun je voor een paar euro per KG natuurlijk ook heel makkelijk aan klimgrepen komen die in de hal afgeschreven zijn.
Ik vond het wel een goed idee om er een rockgarden van te maken tijdens de CDN, dus dat ga ik thuis ook maar s proberen (heb nog een volle krat grepen liggen).
Ook leuk voor trials volgens mij ;)

https://www.facebook.com/citydownhillni ... =3&theater
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Nou het word wel weer tijd voor een video denk ik... :lol: :lol:

Dag 4 van de Dutch enduro week in Ainsa. Dit keer een uitstapje naar Benasque. Tot nu toe is dit by far mijn mooiste dag op de mountainbike.
In de video zie je stukjes van de eerste afdaling van de dag. Wat tof om zo lang af te kunnen dalen!

https://youtu.be/RrvYzDMB1XA
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Niek123 schreef: ma 9 december 2019, 16:52 Nou het word wel weer tijd voor een video denk ik... :lol: :lol:

Dag 4 van de Dutch enduro week in Ainsa. Dit keer een uitstapje naar Benasque. Tot nu toe is dit by far mijn mooiste dag op de mountainbike.
In de video zie je stukjes van de eerste afdaling van de dag. Wat tof om zo lang af te kunnen dalen!

https://youtu.be/RrvYzDMB1XA
Blijft prachtig daar, tripje met Wouter?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

yo-eddy schreef: ma 9 december 2019, 17:11
Niek123 schreef: ma 9 december 2019, 16:52 Nou het word wel weer tijd voor een video denk ik... :lol: :lol:

Dag 4 van de Dutch enduro week in Ainsa. Dit keer een uitstapje naar Benasque. Tot nu toe is dit by far mijn mooiste dag op de mountainbike.
In de video zie je stukjes van de eerste afdaling van de dag. Wat tof om zo lang af te kunnen dalen!

https://youtu.be/RrvYzDMB1XA
Blijft prachtig daar, tripje met Wouter?
Ja met Wouter en de rest :D
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Als ik dat zie, heb ik gelijk weer zin...van het voorjaar maar eens een midweekje plannen :)
Plaats reactie