Verzameltopic voor de racefiets II (vragen, SYS, etc)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.

Moderator: Pat.

Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

di 13 augustus 2019, 08:05

Zo, met enige pijn in het hart is mijn semi-klassieke en (imo) bloedmooie Grandis dan toch verkocht...
Ik kon de diepe zithouding van een echte racefiets al een aantal jaar niet meer goed aan, dus deze beauty stond steeds meer stil. Zeker toen ik er een alternatief naast had opgebouwd in de vorm van een dropbar-fiets die wat minder diep zat en waarop ik wel zonder klachten mijn rondjes kon maken.

Dan begin je natuurlijk wel te denken aan verkopen. Maar een stalen fiets uit 1999 is aan de ene kant (nog) geen echte klassieker, aan de andere kant is het "gewoon een ouwe racefiets". En die brengen niet veel geld op, maar om hem voor een paar honderd op MP te zetten zag ik niet zitten, dan liever aan de muur hangen :D
Toen heb ik iemand benaderd die professioneel in klassieke racefietsen handelt met de vraag of het iets voor hem was. De Grandis was wel wat te jong voor zijn doelgroep, maar hij wilde hem wel op zijn website te koop zetten. Compleet met foto's in de look & feel van de site, inclusief wereldwijd verzenden... Uiteraard tegen een afgesproken commissie als dat tot verkoop zou leiden.

En dat is nu dus gelukt, ik kreeg vorige week een appje dat hij naar de USA gaat :)
Naar een echte liefhebber, die op zoek was naar de fiets die hij vroeger zelf ooit had gehad. Dus de Grandis wordt voorlopig geen afgeragde studentenfiets. En voor een mooie prijs, dus een win-win-win situatie :-q

Van een aantal jaren geleden, toen ik er nog lekker mee kon knallen:
Afbeelding

Toen ik dat opgesoldeerde handtekeningetje zag was ik al bijna verkocht, destijds in '99 :)
Een handgebouwd stalen frame met een mooie laklaag om het af te maken blijft toch zo'n beetje het mooiste dat er is op fietsgebied...
Afbeelding

Met dank aan classic steel bikes :-q
Afbeelding
floris500
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Cotic BFe275

di 13 augustus 2019, 13:09

Dat snap ik dat je daar moeilijk afstand van kon doen, erg mooi frame met die details!
It's sad that, in our blindness we gather thorns for flowers
Cotic BFe 275
Kona Rove AL
maverick76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Overal en nergens

di 13 augustus 2019, 20:37

Fraai fietsje Kermit!

Een jaartje terug kwam ik op MP een DeRosa Primato tegen van een kleine oplage die ik toen heb laten schieten, tot de dag van vandaag nog spijt van.

Nu heb ik sinds een paar maandjes een Specialized Crux carbon uit 2014 van MP. Dit is een SX bike maar met de stuurpen omhoog en soepele 35c bandjes rijd hij heerlijk op de weg, zeker met z'n 7.8 kg.

Alleen het verliefd zoals op zo'n DeRosa zal ik er nooit op worden.
Mountainbiken, niet te veel over praten. Gewoon lekker doen.
Plaats reactie