Verzameltopic voor de racefiets II (vragen, SYS, etc)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Sorry, Ultremo's... Op de MTB heb ik alleen maar problemen met Conti's. Die gaan er dus ook af. Op de racert heb ik zojuist een setje Vittoria Rubino Pro's gepland. Zitten er nu op, en gaan er alleen af omdat ze gewoon versleten zijn.
Vittoria Rubino :-q Zo eenvoudig de bandenkeuze op de racer. Bij de mtb loop ik nog steeds te sukkelen
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
mtb biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1751
Lid geworden op: do 5 juli 2007, 10:02
Mijn mountainbike: Giant xtc advanced SL custom/weg: Giant TCR carbon 2011

Op de MTB heb ik alleen maar problemen met Conti's. Die gaan er dus ook af.
beetje offtopic:

mag ik weten wat voor problemen dan?
ik zweer bij continental ik heb er nog nooit een probeem mee gehad dus ik ben benieuwd :tong
gang is alles, remmen is angst
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ja, mag je rustig weten: ongeveer elke keer dat ik rij krijg ik een lekke band. Ik weet dat ik niet met een protection rij, maar élke keer is wel heel vaak. De voorband had een productiefout, een of andere rare bobbel. Daar kreeg ik eerst erg veel lekke banden mee. Dat heeft de lbs toen netjes opgelost door heel andere biba en buba te monteren. Sindsdien nergens last van gehad.

Met de achterband rij ik nu dus nog steeds, ook een MK, net zoals de voorband destijds. Maar de laatste twee keer reed ik steevast lek. En of het nu toeval is of niet, een Double Defence is onderweg. Maar nu dus eventjes geen Conti voor mij. Ben er een beetje klaar mee.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
mtb biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1751
Lid geworden op: do 5 juli 2007, 10:02
Mijn mountainbike: Giant xtc advanced SL custom/weg: Giant TCR carbon 2011

ik heb nog nooit met mk gereden.

maarja lek rijden had ik ook wel last van ja(had laatst 3x in 1 week)

maar nu moet latex(vloeistof) geen meer van
gang is alles, remmen is angst
Biker-Sander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3044
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Is een met grote wielen!

Bij mijn wedstrijdsetje komen mooie Vitorria's op.
Op de 11 gaat het vanzelf.
mtb biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1751
Lid geworden op: do 5 juli 2007, 10:02
Mijn mountainbike: Giant xtc advanced SL custom/weg: Giant TCR carbon 2011

ik maar steeds te denken heb ik zo slechte banden dan?

ik zie er niemand mee rijden maarja jullie worden allemaal ook eens slim en gaan ook met vittorria's rijden.
gang is alles, remmen is angst
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik rij op mn racert al jáááááren met vittoria. If it ain't broke, don't fix it. Maken die gasten geen MTB-banden?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
P I M
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 18:57
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Carbon 3

Nope :wink:. Alleen race, cross en city bandjes.
mtb biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1751
Lid geworden op: do 5 juli 2007, 10:02
Mijn mountainbike: Giant xtc advanced SL custom/weg: Giant TCR carbon 2011

opzich wel jammer, ik heb nog niet veel verstand van wegbandjes(dit zijn me eerste) maar ik heb hier nog nooit lek mee gereden en je ziet ook nog niet veel teken van slijtage(en hij heeft dit jaar al heel wat kmers gedraait)

hoe lang zou een band ongeveer mee gaan(in km?)
gang is alles, remmen is angst
P I M
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 18:57
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Carbon 3

Ligt er aan hoe goed de kwaliteit van het asfalt is waar je op rijdt :wink:. Maar de slijtage is vrij makkelijk te zien hoor, als hij als het ware vierkant begint te worden is het hoog tijd voor vervanging. Je krijgt een soort van afgeplat loopvlak. Er zijn bandjes die 2000 km mee gaan, maar er zijn er ook die een stuk meer dan het gemiddelde doen.
RoLimit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 20:58
Mijn mountainbike: Cube LTD5
Contacteer:

Ben letterlijk al enkele weken bezig om aan de Rubbino Pro's te komen in het wit, maar bij de adressen die ik heb geprobeerd gewoon niet te krijgen. Lijkt mij een super bandje qua prijs-kwaliteit verhouding.
Toen alternatief gezocht met, toch maar, de Ultremo's, maar die zijn niet leverbaar c.q. worden niet aangeraden ivm productiefouten zoals eerder in dit topic aangegeven...dus idd bulten en zelfs klappen van de bandjes.
Eigenlijk op de Conti's 4000S uitgekomen, maar toch voor de Michelin Pro 3 gegaan....hoop dat die goed gaan bevallen. Ik maak niet veel kilometers en is meer recreatief....ook wel in clubverband....maar verwacht veel die die Pro's....graag alleen positieve reacties ;-), anders krijg ik er direct weer spijt van... :-)

Hoop dat ik ze snel binnen heb.......maar had het lieft de Rubbino gehad.....

Op de mountainbike overweeg ik van de Racing Ralphs naar de Conti Race King Supersonic te gaan.....maar daar wil ik eerst nog wat ervaringen overlezen c.q. krijgen (van jullie)......
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

RoLimit schreef:Ben letterlijk al enkele weken bezig om aan de Rubbino Pro's te komen in het wit, maar bij de adressen die ik heb geprobeerd gewoon niet te krijgen. Lijkt mij een super bandje qua prijs-kwaliteit verhouding.
Toen alternatief gezocht met, toch maar, de Ultremo's, maar die zijn niet leverbaar c.q. worden niet aangeraden ivm productiefouten zoals eerder in dit topic aangegeven...dus idd bulten en zelfs klappen van de bandjes.
Eigenlijk op de Conti's 4000S uitgekomen, maar toch voor de Michelin Pro 3 gegaan....hoop dat die goed gaan bevallen. Ik maak niet veel kilometers en is meer recreatief....ook wel in clubverband....maar verwacht veel die die Pro's....graag alleen positieve reacties ;-), anders krijg ik er direct weer spijt van... :-)

Hoop dat ik ze snel binnen heb.......maar had het lieft de Rubbino gehad.....

Op de mountainbike overweeg ik van de Racing Ralphs naar de Conti Race King Supersonic te gaan.....maar daar wil ik eerst nog wat ervaringen overlezen c.q. krijgen (van jullie)......
Veel suc6 met bandenplakken. Ik heb nog nooit zoveel lek gereden als met die banden.


Vaak hebben banden ook van die putjes erin zitten hieraan kun je de slijtage van de band zien. Als het putje niet meer te zien is dan is de band versleten (gp4000 heeft dat bijvoorbeeld)
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
RoLimit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 20:58
Mijn mountainbike: Cube LTD5
Contacteer:

Ik verzocht dus om positieve ervaringen ;-)

Maarja....zo zal elke band wel wat hebben...ik schrok van de klachten bij die Ultremo's...vanuit de testen toch DE band eigenlijk? Hoewel hierin ook altijd de Michelin en de Conti tegenkomt...
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

ultremo's schenen alleen bij de eerste serie problemen te hebben met de banden. Verder heb ik ze zelf nog niet geprobeerd.

Maar ik ben niet zo'n schwalbe fan, dus ik verwacht niet dat ze er onder komen.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb weinig keus, op mijn Scirocco's krijg ik nauwelijks een band gemonteerd (passing = extreem strak). Alleen de Ultremo's gingen er op een normale manier omheen.

En problemen? Geen lek en geen rare dingen in tweeduizend km... (nieuwe set ligt al klaar).

O ja, en ik zag een vraag over mtb-banden van Vittoria. Heten die niet Geax? ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie