Verzameltopic voor de racefiets II (vragen, SYS, etc)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mooie bikes, die kleur van Gios knalt er lekker uit!
De Colnago vind ik ook gaaf, maar qua looks zijn die hele grote maten niet de mooiste. Maja, als je groot bent... ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

[quote=rutger079 post_id=2362905 time=1544279401 user_id=30216]
Pffff....dikke jongens hier op bladzijde 196!
Ziet er goed uit!

Voor wat betreft 28mm skinwalls, dan is er eigenlijk maar 1 go 2: Vittoria Corsa (Control) :-q
[/quote]

Mooie Grand Bois banden zoals de Cerf vert zijn er ook in 28 mm.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Die ken ik persoonlijk niet.......
Je hebt ook Veloflex maar die zijn wat geler van kleur..........evenzo voor de Specialized's.
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Ik rij met Clement Strada LGG skinwalls in 28mm op mijn stalen Surly racefiets.
Beste banden die ik er ooit onder heb gehad!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Heel eerlijk gezegd ga ik bij vervangen bandjes weer lekker op geheel zwart. Persoonlijk vind ik dat mooier op mijn Cannondale. Kon ze ook gelijk laten vervangen, maar aangegeven "rij ze wel effe op" . Daarna waarschijnlijk iets van Schwalbe, snel lopend en tubeless maken.
Maar heb mijn rode bike al vanaf vrijdag binnen staan en geen meter op gefietst (1e rit moet droog zijn volgende de wet van Fred). Maar woensdagmiddag mag ik de SuperX "ontmaagden".......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ha, ik vroeg me al af of je nog een rondje had gemaakt Fred. Ik wel, een kleintje, ben geen parcours op geweest maar wel heel veel gravel gezien - en daar word je ook onmeunig smerig van.

Die spatbordjes van jou - welk type is dat?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Antwoord op je eerste vraag: Nee, helaas nog geen meter (muv binnen bij mijn LBS) mee gereden. Afgelopen weekend onvervalst Zwift weekend, geen zin om bij eerste rit in de natte zooi te rijden. Maar a.s. woensdagmiddag verlof gepland, dus kan ik de bike "ontmaagden".....

Dan de spatborden: Zijn SKS raceblade pro exemplaren https://www.sks-germany.com/nl/producte ... de-pro-xl/
Zijn alleen volgens de cijfers te smal voor de bandjes die er op zitten, dus dat binnenkort maar eens ervaren.
Anders zou de nieuwe speedrocker een optie kunnen zijn (vanaf maart 2019)

Overigens op onderstaande foto nu wel goed gemonteerd, bij de buren (fiets.nl) werd ik getipt dat ik ze verkeerd om had zitten :oops:

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

Wel goed plakken waar de bevestingsstukken van de SKS spatborden je frame raken. Zonder beschermstickers of stukjes duk tape om je frame te beschermen beschadig je je lak. Over frameprotectie gesproken, Woodman! Ik was dat merk bijna vergeten. Grappig, herkenbaar logo, bestaat het nog?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Transparant folie zit er zeker op, heb tijd terug flink wat folie besteld (https://www.plakfoliewebshop.nl/doorzic ... ransparant).
De Woodmans kwam ik ineens tegen en die er maar vlot op gezet, zal vast ergens nog wat hebben liggen. Dus deze niet definitief.
Weet dat ik met (bredere) winterschoenen redelijk vaak tegen de achterbrug kom, dus was dit de snelste optie.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ja ik had al wat zitten googlen op die spatborden maar ze gaan tot 32mm ofzo? Ben wel benieuwd of ze gaan werken bij jou. En ze rammelen niet...?

Ik duim ook voor wat droger weer, woensdag. Hopelijk kan ik nog met daglicht een droog rondje maken!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Afbeelding

Kijken of dit wat voor mij is.
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

Sjiek frame. Met force? Wat ben je er allemaal mee van plan?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

maxwell schreef: ma 17 december 2018, 13:11 Sjiek frame. Met force? Wat ben je er allemaal mee van plan?
Als het op mijn Cannondale slaat: hetzelfde als bij mijn CaadX. Lekkere gravelritjes naast ritten op MTB of racefiets, beetje onverhard maar zeker geen extreem off road. Beetje misbruiken als "pekelbak/winterfiets" al doe ik daar de fiets mee te kort.
Dus hopelijk beetje zoals onderstaand (vorige week woensdag toen het droog en zonnig was)
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

is ook een sjiek frame, de caad x. knallende kleur ook. Heel veel plezier ermee. Ik zou er niet extreem of road mee gaan rijden nee

Ik vind eigenlijk het stalen Ritchey frame ook heel sjiek. Met mooie klassieke decals. Ik was er wel een beetje benieuwd naar...
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Ja, dat weet ik nog niet.
Beetje door het bos crossen, vooral technisch rijden. Daarnaast gravelpaadjes, semi-offroad.
Inderdaad Force 22, vooral omdat ik dit tweedehands kon krijgen.
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Plaats reactie