Verzameltopic voor de racefiets II (vragen, SYS, etc)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Mooie fietsen, maar het is nog steeds de vent die erop zit die het moet doen!

Eerste keer dat ik met mijn alu fietsje met de gasten van de club hier meeging kreeg ik ook spontaan een minderwaardigheidscomplex van al dat carbon geweld om me heen.

Bleken er een paar te zijn die net aan het fietsen waren begonnen, en een bak geld te veel hadden, en daarom vonden dat ze een carbonfiets moesten kopen. Trapten nog geen deuk in een pakje boter.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Proflex animal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2469
Lid geworden op: di 8 augustus 2006, 20:56
Mijn mountainbike: Sworks Tarmac, Haro Mary xc, Project 346 Basman cruiser
Contacteer:

Wil jij vast even de toon zetten voor 27 maart? :wink:
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Freekenstein schreef:Mooie fietsen, maar het is nog steeds de vent die erop zit die het moet doen!

Eerste keer dat ik met mijn alu fietsje met de gasten van de club hier meeging kreeg ik ook spontaan een minderwaardigheidscomplex van al dat carbon geweld om me heen.

Bleken er een paar te zijn die net aan het fietsen waren begonnen, en een bak geld te veel hadden, en daarom vonden dat ze een carbonfiets moesten kopen. Trapten nog geen deuk in een pakje boter.

Is dat de criteria als je mooi spul wilt hebben? :~

Dan ga ik de 27e maar niet mee. Ik zou eens ingehaald worden door een alu fietsje.
Laatst gewijzigd door tati op zo 13 maart 2011, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Freekenstein schreef:Mooie fietsen, maar het is nog steeds de vent die erop zit die het moet doen!

Eerste keer dat ik met mijn alu fietsje met de gasten van de club hier meeging kreeg ik ook spontaan een minderwaardigheidscomplex van al dat carbon geweld om me heen.

Bleken er een paar te zijn die net aan het fietsen waren begonnen, en een bak geld te veel hadden, en daarom vonden dat ze een carbonfiets moesten kopen. Trapten nog geen deuk in een pakje boter.
Ik heb geen geld teveel en geen carbon en heb geen boter in huis :tong
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Freekenstein schreef:Eerste keer dat ik met mijn alu fietsje met de gasten van de club hier meeging kreeg ik ook spontaan een minderwaardigheidscomplex van al dat carbon geweld om me heen.
Vervelend voor je dat je een minderwaardigheidscomplex krijgt van carbon, want er rijden nogal wat carbon fietsen rond. :-{
Freekenstein schreef:Bleken er een paar te zijn die net aan het fietsen waren begonnen, en een bak geld te veel hadden, en daarom vonden dat ze een carbonfiets moesten kopen. Trapten nog geen deuk in een pakje boter.
Gelukkig word je wel weer blij als je net beginnende fietsers kan kwijt rijden. :-q

Gelukkig heb ik geen minderwaardigheidscomplex en word ik vrolijk van mensen die met plezier hun hobby uitoefenen.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
MTB DOC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: di 4 september 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Pro SRAM Eagle AXS/Racer: Specialized New Tarmac S-Works, SRAM 22 spd
Contacteer:

Ik heb me wel eens afgevraagd of er bij mij een relatie is/zou moeten zijn tussen het materiaal waar ik mee fiets en het niveau waarop ik fiets (hoe hoger het niveau hoe rechtvaardiger het is dat je met dure materialen fietst).

Mijn conclusie is dat er wat mij betreft geen relatie hoeft te zijn. Ik heb zelf niet de goedkoopste spullen en ben ook zeker niet de beste fietser. Ik ben redelijk materialistisch aangelegd en kan enorm genieten van goede en hoogwaardige fietsprodukten waarover is nagedacht.

Zo kan iedereen dus zijn reden hebben voor het fietsen op carbongeweld.

@Freekenstein: hoe weet jij of iemand een bak teveel geld heeft?
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

De heren uit mijn voorbeeld hebben dat zelf toegegeven. Anders kan ik het ook niet zien
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
MTB DOC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: di 4 september 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Pro SRAM Eagle AXS/Racer: Specialized New Tarmac S-Works, SRAM 22 spd
Contacteer:

Freekenstein schreef:De heren uit mijn voorbeeld hebben dat zelf toegegeven. Anders kan ik het ook niet zien
Ik moet zeggen dat ik bij dat soort mensen die (vermoedelijk maar wat graag) roepen dat ze teveel geld hebben misschien ook wel mijn bedenkingen heb of die dure materialen wel aan hun besteed zijn...
Proflex animal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2469
Lid geworden op: di 8 augustus 2006, 20:56
Mijn mountainbike: Sworks Tarmac, Haro Mary xc, Project 346 Basman cruiser
Contacteer:

Niemand hoeft van mijn fiets een minderwaardigheidscomplex te krijgen, hij is dan wel van carbon, maar het is een kleuter maatje, die zijn een stuk goedkoper. 8)
Gelukkig heb ik op de mtb ervaring gedaan om over een pakje boter te bunny hoppen.
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

Freekenstein schreef:Mooie fietsen, maar het is nog steeds de vent die erop zit die het moet doen!

Eerste keer dat ik met mijn alu fietsje met de gasten van de club hier meeging kreeg ik ook spontaan een minderwaardigheidscomplex van al dat carbon geweld om me heen.

Bleken er een paar te zijn die net aan het fietsen waren begonnen, en een bak geld te veel hadden, en daarom vonden dat ze een carbonfiets moesten kopen. Trapten nog geen deuk in een pakje boter.
Heb jij weleens vol tegen een pak boter getrapt?? Wedden dat jij er ook geen deuk in krijgt?
En nee ik ben niet de bezitter van zo'n carbonnen fiets, die trap ik toch maar in tweeën........
RamonP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: do 25 september 2008, 11:47

Ik heb het even gechecked, ik ben 27 maart ook aanwezig in Driebergen :)
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

De voor en achtervork van mijn racefiets zijn van cabon, de rest is van scandium.
Mijn buik haalt de bovenbuis nog niet, wellicht komt dit omdat het een semi-compact frame is.
Ik welk hokje mag ik plaats nemen?

:tong
MTB DOC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: di 4 september 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Pro SRAM Eagle AXS/Racer: Specialized New Tarmac S-Works, SRAM 22 spd
Contacteer:

Ik denk dat je op het verkeerde forum zit :lol:
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

De bedoeling is om deze http://www.dtcnet.nl/cms/toertochten/b- ... -heuvelrug" onclick="window.open(this.href);return false; tocht te gaan rijden en dan de 100 KM versie.
Datum: zondag 27 maart
Locatie: Driebergen
Start: om 10.00 uur ingeschreven en wel vertrekken.

Het wordt geen wedstrijd, gemiddelde snelheid zal rond de 30 in het uur liggen. Het tempo wordt aangepast aan de langzaamste deelnemer, samen uit, samen thuis!

Proflex animal (als ik niet op vakantie ben)
MTBDOC
Jopieklep (mits mijn arm er dan nog aanhangt)
jb (ovb)
J2.0 (ovb)
mtbdriver (ovb)
jurjen van emden (ovb)
Maori (als al zijn ledematen er nog aanzitten en functioneren)
Freekenstein

ben er ook bij :D
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Roppie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:09
Mijn mountainbike: Liteville 301 Mk9, Xtrail XX1
Contacteer:

Freekenstein schreef:De heren uit mijn voorbeeld hebben dat zelf toegegeven. Anders kan ik het ook niet zien
Mensen die bakken geld teveel hebben geven dat niet toe, de wannabees wel....
Ach de een koopt een dure racefiets, de volgende een dure auto en anderen nemen er een vriendinnetje bij.
Wees maar blij dat ik niet meega, dan lag het tempo van het fietsen bedenkelijk laag maar in de derde helft zit de vaart er dan wel in :winkie:
Plaats reactie