Fiets wordt in beslag genomen na fouten UWV

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
RDZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 731
Lid geworden op: vr 22 juli 2005, 01:05
Mijn mountainbike: LVV

Mocht u ziek of werkeloos geraken houdt u er dan rekening mee dat dankzij fouten van het UWV u fiets in beslag kan worden genomen.

Gelukkig ben ik aan het einde van mijn carriere, en kon ik de fiets toch niet langer meer onderhouden, vanwege mijn lage inkomen (mede dankzij een medische misser).

Daarnaast weigert UWV vooralsnog verantwoordelijkheid te nemen voor mijn zaak en velen zoals mij.

Zou dit het UWV beletten om tientallen miljoenen over de balk te gooien? Misschien in de toekomst. Vooralsnog moeten onschuldige mensen leiden omdat iemand een duurdere auto (en carbon mountanbike?) voor de deur wil hebben om de buren af te troeven?

Onverlet dat er veel uitstekende mensen bij het UWV werken, alleen durven blijkbaar niet (genoeg) hun mond open te doen.

Mocht u in een zelfde situatie zitten. Hier ben ik inmiddels vele jaren met procedures bezig. Net zoals veel anderen.

De schade dankzij de fouten en belabberde werkwijze van het UWV loopt inmiddels in de tienduizenden euro's. En dat staat los van schade aan mijn studie en carriere.

Dat u het weet. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Lijkt me nogal zinloos dat iemand hetzelfde meemaakt omdat men een computersysteem niet op de rit kan krijgen of men een vakantie in de Bahama's wil?.
Laatst gewijzigd door RDZ op zo 9 augustus 2009, 16:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Trapperd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 3 juni 2005, 01:16
Mijn mountainbike: Fuel EX 9.9 / Ventana El Comandante 29er
Contacteer:

Ik snap niet veel van het verhaal hierboven, maar weet wel dat ik liever nooit met het UWV te maken krijg in mijn leven. Hoor er zo vaak slechte verhalen over.
Ik rij door zon en door regen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
RDZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 731
Lid geworden op: vr 22 juli 2005, 01:05
Mijn mountainbike: LVV

@Trapperd:

Wat snap je niet?
bikebug
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 20 juli 2009, 16:29
Mijn mountainbike: Opgeleukte Decathlon
Contacteer:

Snap er ook geen bal van. Waar gaat dit over?
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

RDZ schreef:@Trapperd:

Wat snap je niet?
o.a. wat die onschuldige mensen moeten leiden....... (het fietsen in beslagneem team wellicht?? Trouwens buiten dit soort spelfoutjes om.... Wat is nou je punt? Er staat nergens waarom het UWV mijn of iemand anders z'n fiets in beslag wil nemen
:~
Plus, en nu citeer ik even: "Gelukkig ben ik aan het einde van mijn carriere, en kon ik de fiets toch niet langer meer onderhouden."
Dus wat maak je je dan druk... je gebruikt hem immers toch niet meer zeg je zelf.
Anyway 't zal allemaal wel vervelend zijn, maar verklaar jezelf dan in ieder geval eens nader.........
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik kan er geen touw aan vast knopen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
RDZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 731
Lid geworden op: vr 22 juli 2005, 01:05
Mijn mountainbike: LVV

@jopieklep, et al,

Een fiets is wel het minste van je zorgen omdat men tevens fornuis, koelkast, en in andere woorden alles wat ze in beslag mogen nemen, in beslag nemen.

Misschien dat ik het iets teveel heb opgeschreven vanuit het punt dat mensen weten wat 'in beslag name' betekent. Of bekent zijn met de misstanden van het UWV. En dan doel ik bijvoorbeeld op keuringen waar men onterecht arbeidsgeschikt wordt verklaard, waardoor mensen in de bijstand raken of hun huis kwijt raken.

En het is moeilijk begrijpbaar. Want logisch is het allerminst. Maar ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

Mocht je nog vragen hebben laat me gerust weten. Dan zal ik proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Laatst gewijzigd door RDZ op zo 9 augustus 2009, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Ik zou het zo samenvatten: UWV gebruikt TS' bike voor een vakantie naar de Bahama's?
RDZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 731
Lid geworden op: vr 22 juli 2005, 01:05
Mijn mountainbike: LVV

@mtbpie

In a nutshell, vermoed ik dat dat inderdaad tot de mogelijkheden behoort.
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

RDZ schreef:@jopieklep, et al,

Een fiets is wel het minste van je zorgen omdat men tevens fornuis, koelkast, en in andere woorden alles wat ze in beslag mogen nemen, in beslag nemen.

Misschien dat ik het iets teveel heb opgeschreven vanuit het punt dat mensen weten wat 'in beslag name' betekent. Of bekent zijn met de misstanden van het UWV. En dan doel ik bijvoorbeeld op keuringen waar men onterecht arbeidsgeschikt wordt verklaard, waardoor mensen in de bijstand raken of hun huis kwijt raken.

En het is moeilijk begrijpbaar. Want logisch is het allerminst. Maar ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

Mocht je nog vragen hebben laat me gerust weten. Dan zal ik proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Ha!!! Duidelijk!! :-q (zeg 't dan meteen :wink: )

Iig. sterkte met de rompslomp
Smoked
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: za 23 februari 2008, 23:15
Mijn mountainbike: Cannondale Rz one-twenty one
Contacteer:

RDZ schreef:
Gelukkig ben ik aan het einde van mijn carriere...

De schade dankzij de fouten en belabberde werkwijze van het UWV loopt inmiddels in de tienduizenden euro's. En dat staat los van schade aan mijn studie en carriere.

Dat u het weet. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Lijkt me nogal zinloos dat iemand hetzelfde meemaakt omdat men een computersysteem niet op de rit kan krijgen of men een vakantie in de Bahama's wil?.
Ik snap er anders geen hol van...

Ik zit helaas in de bijstand, maar ze komen echt mijn fiets niet halen!

Als ik het goed heb laat jij je spullen van je weg nemen vanwege een fout van het UWV?? (persoonlijk belang kennen ze niet bij het UWV, laat staan vakantie naar de Bahama's)

Je moet het toch wel heel bont hebben gemaakt als al je spullen in beslag worden genomen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik zie het oorzakelijk verband nog steeds niet tussen UWV, in beslag nemen en een mtb
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

UWV mag preferent beslag op inkomen liggen wanneer iemand een schuld heeft bij UWV. Wanneer het inkomen onder de beslagvrije voet ligt, heeft beslag op inkomen weinig nut en zal er overgegaan worden op beslag op roerende zaken. Een fiets (zelfs een hond) valt onder roerende zaken. Beter vraag je het UWV of je de bike buiten beslag om onderhands mag verkopen. de executiewaarde zal namelijk erg laag zijn.
bikerpaul
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 8 augustus 2009, 14:27

ik snap niks van dit verhaal wat moet het uwv nou met jou fiets
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

verkopen (maar wat we verder met dit verhaal moeten is mij ook niet geheel duidelijk)
Gesloten