Wat gaaf zeg! Komt best profi over met die pace notes!
Je foto's doen het helaas niet!
Wat gaaf zeg! Komt best profi over met die pace notes!
Ik krijg al buikpijn als ik er naar kijk, lijkt me heel spannend op die smalle weggetjes. Met name die lange bochten......Linc schreef: ↑zo 26 september 2021, 10:53 Afgelopen 1,5 jaar bezig geweest met het ombouwen van mijn straat BMW 130i naar rally auto. Vorig weekend was het zo ver en is de eerste rally gereden. Dat ging niet vanzelf, maar we hebben de finish gehaald.
Verslag van de rally hier te lezen: http://www.slobmotorsport.nl/index.php? ... 1#18092021
Tijdens het hele bouw proces heb ik elke minuut een foto genomen. Wat uiteindelijk goed was voor ongeveer 40.000 foto's. Wat neer komt op ongeveer 650 uur werk in totaal. Video gemaakt van de timelapse:
https://www.youtube.com/watch?v=I-_IKZsQ6JE
Onboard van de eerste proef, geen tijd gehad om te testen ervoor, dus nog beetje voorzichtig begonnen. Wel grappig detail we komen dus ook langs de MTB route en gebruiken dat als herkennings punt voor een rempunt
https://www.youtube.com/watch?v=ODRPF1vGDAA
9 Oktober is de volgende rally alweer rondom Eindhoven. Nu nog de laatste puntjes aanpakken om de auto helemaal af te maken naar mijn zin.
Top man! Heb zelf een E46 328 (station) omgebouwd tot trackday racer (op kenteken) waar ik samen met mijn dochter regelmatig over Zandvoort boender!
Gelukkig moeten ze nog duizenden kilometers varen voordat ze in de Noordzee zijn. Kunnen ze mooi hun rotzooi daar verbranden. Oh wacht...
Er zijn ook electrische campers hoor. Van de Ducato (een van de meest gebruikte vans voor campers) is er een EV met 300 Km bereik. En ook de Sprinter is elektrisch te krijgen. Alleen niet echt goedkoop
Tja, die elektrische versie is geweldig om Zalando (en dergelijke) pakjes te bezorgen in een milieuzone... Daarbuiten zou ik afgezien van de prijs, toch ook nog eens kritisch naar range en payload kijken. Waarbij het laatste al een serieuze beperking bij conventioneel gemotoriseerde campers is...
Energie balans van waterstof is nu nog flink nadeliger t.o.v. elektrisch, elektrisch heeft weer andere nadelen uiteraard. Benieuwd wat de toekomst ons brengt. Dat het gaat (en moet) veranderen is duidelijk.
Ja en nee. De meeste waterstof systemen voor auto's werken met hoge druk om de waterstof vloeibaar te maken (anders heb je helemaal veel ruimte nodig). De waterstof tankstations moeten dus de waterstof op grote druk opslaan, maar voor grote hoeveelheden, is dit eenvoudiger om dit te doen bij lage temperatuur en niet zo'n hoge druk. Dus de waterstof wordt vanuit de koude tank in een tijdelijke hogedruk tank gepompt en van daaruit naar de auto. Dta gaat snel, maar als er veel auto's gaan tanken, wordt het tankstation de bottleneck, dat oppompen van de waterstof duurt gewoon redelijk lang, je gaat immers naar ongeveer 700 bar. Dus je tankstation wordt of heel duur om veel auto's aan te kunnen, of je staat op het tankstation te wachten als automobilist. In het laden van accu's zit nog flink wat rek, in het op druk brengen van waterstof niet.