Auto van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dutch schreef: di 11 mei 2021, 21:49 *zegt de eco twingo
Daar is natuurlijk ook zo een carbriootje van gemaakt :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Achteraf had ik een open dak optie willen hebben :-q
*met de blikopenener in de weer is nu geen optie meer :lol:
Gebruikersavatar
Edgecrusher
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29

Dutch schreef: di 11 mei 2021, 21:49
Mark-xt schreef: di 11 mei 2021, 21:20 Met twee thuiswerkers stonden er vorig jaar twee auto's op de oprit die nog maar heel weinig kilometers maakten. Als dan een vriend iets roept met 'waarom neem je geen cabrio!'.... 🤔... dan gaat het kriebelen! Dus één woon-werk-ikea-boodschappen vehikel hebben we ingeruild voor een fijne wagen voor de mooie dagen:

Afbeelding

Niet alleen voor de mooie dagen, want deze heeft een klapdak. Iedere rit is een feestje, want wat ligt ie strak op weg :D
Gaaf, dat zou die Edgecrusher ook weer moeten doen. :-q

*zegt de eco twingo
Wie weet, alleen is een 2-zitter nu wat lastiger...
Achteraf had ik een open dak optie willen hebben :-q
*met de blikopenener in de weer is nu geen optie meer :lol:
Tuurlijk wel, ik heb wel een haakse slijper of decoupeerzaag voor jou.
Gebruikersavatar
FLOiAM
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: di 21 april 2020, 07:58
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

:bier: Forester 4wd turbo.. en een punto :lol:
Afbeelding

Afbeelding
Shit Shed Builds 8)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die Forester is handig als shuttle. :-q
Moet je alleen nog iemand vinden die de hele dag op en neer rijdt :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En je kunt nog eens wat pallets meenemen :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Afgelopen 1,5 jaar bezig geweest met het ombouwen van mijn straat BMW 130i naar rally auto. Vorig weekend was het zo ver en is de eerste rally gereden. Dat ging niet vanzelf, maar we hebben de finish gehaald.

Verslag van de rally hier te lezen: http://www.slobmotorsport.nl/index.php? ... 1#18092021

Tijdens het hele bouw proces heb ik elke minuut een foto genomen. Wat uiteindelijk goed was voor ongeveer 40.000 foto's. Wat neer komt op ongeveer 650 uur werk in totaal. Video gemaakt van de timelapse:
https://www.youtube.com/watch?v=I-_IKZsQ6JE

Onboard van de eerste proef, geen tijd gehad om te testen ervoor, dus nog beetje voorzichtig begonnen. Wel grappig detail we komen dus ook langs de MTB route en gebruiken dat als herkennings punt voor een rempunt :D
https://www.youtube.com/watch?v=ODRPF1vGDAA

9 Oktober is de volgende rally alweer rondom Eindhoven. Nu nog de laatste puntjes aanpakken om de auto helemaal af te maken naar mijn zin.

Dit is mijn huidige wagenpark, Dagelijkse auto:
Afbeelding

Rally auto:
Afbeelding

Service bus, die ik nog om wil bouwen naar camper:
Afbeelding
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7975
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Verstand van auto’s heb ik niet maar heb er toch een vraag over. Ik weet van het bestaan van 3 dingen, dieselauto’s, euro6 (stond op stadsbussen vermeld :wink: ) en milieuzones. Iemand een handvatten over het hoe en wat?
Dieselgate nog van toepassing op camperbussen?
Dit naar aanleiding van het idee van mijn vriendin om een camperbus aan te schaffen.
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Als je een camper aanschaft kun je kiezen voor een diesel .............of benzine variant! De meeste campers hebben natuurlijk wel een diesel motor. Een probleem gaat de toegang tot milieu zones worden en in sommige steden is die er al. Koop het liefst een Euro 6 diesel want mag heb je nog het langst in milieu zones.
Is het budget kleiner dan kom je automatisch bij oudere diesels uit en dan mag je in steeds meer gevallen straks niet meer Europese steden in omdat steeds meer steden (diesel) auto's gaan weren in de binnenstad.

Zelf zou ik waarschijnlijk een benzine uitvoering overwegen ( LPG ?) , of kiezen voor een jongere diesel. Op het onderstaande lijstje vindt je de verschillende jaren waarin bepaalde Emissienorm auto's vallen. Bij de Euro 6 auto's heb je ook weel onder verdelingen. ( a, b, c en d)
De Euro 6a, Euro 6b en Euro 6c worden na 2027 geweerd in binnensteden.

Pfff , heb je een leuk idee van een camper dan krijg je hier weer mee te maken. :cry: Succes!

Lijst toegang EO zones. ( in NL gelden andere regels)
Emissienorm-----Datum 1ste inschrijving-------------Toegang in milieuzone (diesel---------Toegang milieuzone (benzine)
Euro 0----------------Voor 1/07/1992-----------------------------Geen toegang-------------------------------------Geen toegang
Euro 1----------------Van 1/07/1992 tot 31/12/1996-----Geen toegang-------------------------------------Geen toegang
Euro 2----------------Van 1/01/1997 tot 31/12/2000-----Geen toegang-------------------------------------Toegang tot 01/01/2025
Euro 3----------------Van 1/01/2001 tot 31/12/2005-----Geen toegang-------------------------------------Toegang tot 01/01/2028
Euro 4----------------Van 1/01/2006 tot 31/12/2010-----Geen toegang--------------------------------------Vrije toegang
Euro 5----------------Van 1/01/2011 tot 31/08/2015-----Toegang tot 01/01/2025---------------------Vrije toegang
Euro 6a, b en c-- Van 1/09/2015 tot 31/08/2027------Vrije toegang---------------------------------------Vrije toegang
Euro 6d----------------------------------------------------------------------Vrije toegang---------------------------------------Vrije toegang


De lijst kan ook weer veranderen en aangepast worden (of aangepast zijn?)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4110
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dit lijstje is zeker niet accuraat voor Nederland.

Ik mag met mijn euro 3 diesel 4 steden niet in: Amsterdam, Den Haag, Arnhem en Utreg. Met een euro 4 diesel personenauto, geen probleem.

Op zich weinig mis met dit soort maatregelen, ware het niet dat een Tesla aanzienlijk meer fijnstof uitstoot dan mijn Lupo 3l spaardiesel, houtkachels nog niet verboden zijn, 2-tact brommers nieuwer dan 2010 nog mogen en dit soort maatregelen een fijnstof besparing van ca 1.5% oplevert, bijna niets dus.

Als je nu een andere diesel zou kopen zou ik voor een euro 5 gaan.
https://www.milieuzones.nl/
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

En schepen nog alles mogen stoken wat ze willen niet te vergeten!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

baron062 schreef: ma 27 september 2021, 18:47 Dit lijstje is zeker niet accuraat voor Nederland.

Klopt, maar met een camper ga je lijkt mij ook meteen naar het buitenland (EU) of een weekendje in NL ergens naar een mooie streek en niet in NL naar een andere stad. :winkie:
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Afbeelding

Gisteren nog een meeting gedaan met m’n laatste aanwinst: een Messerschmitt KR200 uit 1958!
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Wat is dat?! :o Wat een gruwelijk gaaf ding! :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Prachtig! :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie