Auto van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Inderdaad, dat laatste is onzin. Je ziet de wielen al in je buitenspiegels als ze nog steeds binnen de breedte van de auto vallen.
Als je dat niet gelooft: Trek maar 's een lijntje vanaf de buitenkant van je spiegel langs de achterste hoek van je auto.
Laatst gewijzigd door KTManiac op wo 3 maart 2021, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mario070 schreef: di 2 maart 2021, 23:54 Met drie spiegels, dus twee buiten en één binnen spiegel.....zou je eventueel je voorwiel aan de rechterkant van de auto in de buiten spiegel mogen zien :-q ALS de binnen spiegel op geen enkele manier het zicht belemmerd wordt, je bike hangt achter de achter ruit en die zie je in de binnen spiegel :-{
Bron? Denk het dikke broodje aap boek namelijk :wink:
Dan kun je zelfs geen stadsfiets achterop zetten want zelfs bij de volvo 855 zag ik een band en frame met zijspiegel en binnenspiegel.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

20cm dat is het.....ik heb niet bedacht....die 20cm zie namelijk niet vandaar :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Belemmer je de binnen spiegel....dan is het anderst om, moet de rechter buiten spiegel vrij zicht houden :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Linkje naar een bron waar staat dat je de wielen niet in de buitenspiegels mag zien?
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Denk je nu echt dat er in de wetgeving het woord wielen staat geschreven :roll: zo werk dat niet, de wetgevers hebben wel iets meer te doen.....
En boven dit alles is er een nog veel simpelere manier.....niets mag breder zijn dan de buiten spiegels....en voor de echte meet test :-q rij langs een muur....was het niet op maat, daana is het exact op maat :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En anders zoals ik eerder hierboven poste, caravan spiegels (of hoe je ze ook wil noemen) en klaar is Klara :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Natuurlijk denk ik dat niet, maar je begon zelf over wielen in de buitenspiegel zien dus refereerde ik daar aan.
Maar ja, je mag de fiets in je buitenspiegels zien en ook aan beide zijden. Als je die daarin nog net ziet valt 'ie namelijk nog ruim binnen de breedte van je spiegels.
Ik zie m' n fietswielen aan beide zijden maar rij er toch echt m'n spiegel af voor er een bandje de muur raakt hoor.

Maar ik begrijp dat je geen bron kunt vinden die bevestigt dat je de lading (laten we 't zo maar noemen dan) van de fietsdrager niet mag zien in de buitenspiegels? :wink:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Idd op deze manier mag je alles in je buiten spiegels zien, wat achter (of aan) het (trekkende) voertuig hangt wanneer het maar niet breder is dan de buitenspiegels zelf.....maar dan zit je natuurlijk al op het randje van de wetgeving, is het een fietswiel dan lukt het allemaal nog wel :-q is het een plank :-{ ja...daar kijken ze al andres tegenaan vandaar die 20cm....omdat er ook buitenspiegels zijn van 30cm of meer.... :roll:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Mario070 schreef: wo 3 maart 2021, 00:47 Idd op deze manier mag je alles in je buiten spiegels zien, wat achter (of aan) het (trekkende) voertuig hangt wanneer het maar niet breder is dan de buitenspiegels zelf.....

Inderdaad, dat probeer ik dus uit te leggen.

maar dan zit je natuurlijk al op het randje van de wetgeving
Yep, en nog gewoon aan de wettelijk goede kant van dat randje. :-q
Eigenlijk net als wanneer ik 100km/u rij, niks aan de hand dus.

Pfffff... waar hebben we 't eigenlijk over? :bier:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Sommige auto bestuurders zien helemaal niets in d'r spiegels en dan hebben ze helemaal niks aan of om de auto hangen....logies dat dat niet in de wet kan staan....wat je wel en niet kunt zien :-q
Een aanrijding is helaas het enige antwoord op zulke mede weg gebruikers :-{ :((
Maar idd (volgas) met de Twingo op de snelweg ....zit je nog steeds rechts natuurlijk :D is het ook weer anders dan op een smalle tweerichtings weg/straat binnen de bebouwde kom met een kunst matig fietspad rechts van de weg....dan stopt Oom agent gelijk de Twingo met dat rechts uitstekende voorwiel :-{
Ik had even niets te doen eigenlijk :o :D en dit was nu ook even een goed voorbeeld, waarom ik niet met mijn 500tje (buitenom dat ik zelf nooit een trekhaak gaat monteren bij zo een karretje) zo gaat rijden :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Dutch schreef: di 2 maart 2021, 23:29
Geen enkel probleem, al aan gedacht en goed bevonden.

Twingo 1646 + 400 = 2046mm
Taival wb is 1296 + 749= 2045mm

(2x 1/2d wiel, 2352/phi) = :-q
Ah ruimschoots binnen de norm :bier:
Dutch schreef: di 2 maart 2021, 23:49 Zo mannen de azijn was lekker?
Ehm...
:~
Ja, doei !
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Mijn vrouw heeft ooit de oer Twingo gehad, super autootje, rijdt nog steeds na 25 jaar geloof ik. Die nieuwe heb ik een keer meegekregen als leenauto, vond het best geinig rijden. Ik ging een vriend ophalen met de woorden, ik kom met een andere auto, blok achterin en achterwielen aangedreven!
Laatst gewijzigd door surfroy01 op wo 3 maart 2021, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

surfroy01 schreef: wo 3 maart 2021, 09:48 ik kom met een andere auto, blok achterin en achterwielen aangedraven!
Met de woorden maak je dan wel indruk..... :winkie: :winkie:
Real men think straight and flat are boring :-D
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

surfroy01 schreef: wo 3 maart 2021, 09:48 Mijn vrouw heeft ooit de oer Twingo gehad, super autootje, rijdt nog steeds na 25 jaar geloof ik. Die nieuwe heb ik een keer meegekregen als leenauto, vond het best geinig rijden. Ik ging een vriend ophalen met de woorden, ik kom met een andere auto, blok achterin en achterwielen aangedraven!
Is die nieuwe Twingo een achterwielaandrijver?!
Who needs roads when there's dirt
Plaats reactie