Auto van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

daniel1975 schreef: wo 10 november 2021, 19:40Mijn heeeeeeel lang geleden Alfasud (wie ken ‘m nog?) deed dat natuurlijk zonder software grappen. Gewoon ordinair onverbrand brandstofmengsel in de warme uitlaat die klapte. Als die warm was en ineens gas-los was bijna garantie voor een paar plopjes.
Heel herkenbaar van m'n Spider. Gewoon natuurlijk mechanisch geluid: genieten!
Afbeelding

Afbeelding
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Mooie Spider!!
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie Spider, gelukkig zonder die zwarte schuimplastic spoiler op de achterkant (maar ik mis de Webers).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

ThaSingleTrackMastah schreef: do 11 november 2021, 17:31 Mooie Spider, gelukkig zonder die zwarte schuimplastic spoiler op de achterkant (maar ik mis de Webers).
Ja met 'webers' ziet de motorruimte er ook opgeruimder uit.😉
Deze is een van de laatste zo te zien, 4e generatie. De uitvoering hiervoor (3e gen. ) had die(lelijke) spoilers en shirts.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Het gaat nu al bijna 3 pagina's niet over politiek correcte en vooral verantwoorde electrische gedrochten....en er is nog steeds niet ingegrepen 😲
Werd het toch nog een leuk topic 😇
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zou je zo'n Spider ook om kunnen bouwen naar elektrisch?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

ThaSingleTrackMastah schreef: do 11 november 2021, 22:27 Zou je zo'n Spider ook om kunnen bouwen naar elektrisch?
😱😢🤣
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

ThaSingleTrackMastah schreef: do 11 november 2021, 22:27 Zou je zo'n Spider ook om kunnen bouwen naar elektrisch?
https://www.electricclassiccars.co.uk/ 8)
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 993
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

gijsje schreef: do 11 november 2021, 21:22 Het gaat nu al bijna 3 pagina's niet over politiek correcte en vooral verantwoorde electrische gedrochten....en er is nog steeds niet ingegrepen 😲
Werd het toch nog een leuk topic 😇
Nou inderdaad grappig om te lezen hoe de een na de ander steeds sterker opschept over de hoeveelheid roest en belabberde bouwkwaliteit van zijn welvaartschroot :~
Ja, doei !
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Afbeelding

Nah....doe mij toch maar die groene dan...( heb het dus over de kleur vd auto he 😉)
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik heb sowieso liever die Pre-A Knickscheibe!!
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Dennisvdb schreef: vr 12 november 2021, 00:35 Ik heb sowieso liever die Pre-A Knickscheibe!!
Neemt veel minder plaats in , daardoor hoeft er minder natuur opgeofferd te worden aan wegen, parkeerplaatsen...kan oneindig vaak gerestaureerd worden dus zal de afvalberg nooit bereiken....eigenlijk veel beter voor het milieu 😇
( op 1 punt na, hiermee zul je wat eerder onnodige km's maken......omdat het zo verdomd leuk is 😊)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik heb wel een vraag aan de “klassieke” rijders hier aanwezig.

Hoe komt het dat ik (en iedereen neem ik aan) altijd je schuifje van je ventilator moet omzetten naar “binnen circulatie” als je achter een oldtimer rijd?

Als ze alleen al daar wat aan doen, de stank. Dan was ik al een stuk minder kritisch.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

maverick76 schreef: vr 12 november 2021, 08:49 Ik heb wel een vraag aan de “klassieke” rijders hier aanwezig.

Hoe komt het dat ik (en iedereen neem ik aan) altijd je schuifje van je ventilator moet omzetten naar “binnen circulatie” als je achter een oldtimer rijd?

Als ze alleen al daar wat aan doen, de stank. Dan was ik al een stuk minder kritisch.

:lol: herkenbaar.
Plaats reactie