Nou de DSG bak van BMW was ook niet 'probleemvrij', en olieverbruik is ook geen vreemd verhaal bij BMW, dus daarvoor hoef je t niet te doen
Auto van de biker
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
- Meegs
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3164
- Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
- Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof
Dank je
We zijn er ook zeer content mee, met af en toe wat probleempjes. Maar nu na 5 jaartjes toch het besluit genomen om een totaal nieuwe te nemen. Geen Clubman, maar de Cooper versie.
Eens kijken of die nieuwe JCW wat minder probleempjes heeft. Wellicht toch eens gaan sparen voor een klassieke oude Mini. Las ergens dat er een bedrijf zou zijn die ze kan ombouwen naar volledig elektrisch met hetzelfde "kartgevoel".
https://swind.life/products/cmk/
-
- Extreme Biker
- Berichten: 622
- Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
- Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2
Inderdaad lachwekkende vertoning altijd als er weer zo eentje d.m.v. z'n 'incoming-sukkel-alert' software moet laten weten dat 'ie er aan komt.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
- surfroy01
- Mountainbike Junk
- Berichten: 387
- Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
- Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent
Vorige week in Zwitserland een spiksplinter nieuwe Cooper S als huurtuut meegekregen. Ding liep niet echt vlot, totdat ik het knopje had gevonden en hij in eco stand bleek te staan.Meegs schreef: ↑wo 10 november 2021, 10:46Dank je
We zijn er ook zeer content mee, met af en toe wat probleempjes. Maar nu na 5 jaartjes toch het besluit genomen om een totaal nieuwe te nemen. Geen Clubman, maar de Cooper versie.
Eens kijken of die nieuwe JCW wat minder probleempjes heeft. Wellicht toch eens gaan sparen voor een klassieke oude Mini. Las ergens dat er een bedrijf zou zijn die ze kan ombouwen naar volledig elektrisch met hetzelfde "kartgevoel".
https://swind.life/products/cmk/
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 445
- Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
- Mijn mountainbike: project12, Bird
Het lachen vergaat je als je in een grote stad woont. Als autoliefhebber kan ik het geluid van bv de gemiddelde V8 AMG zeer waarderen, maar als ze als debielen hard door de wijk gaan rijden om de uitlaat te laten knetteren mogen ze van mij een boom koppen. Het is mij een raadsel hoe die amoeben ooit hun rijbewijs gehaald hebben, blijkbaar kunnen ze goed toneelspelen.
/rant
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3458
- Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
- Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR
Mijn heeeeeeel lang geleden Alfasud (wie ken ‘m nog?) deed dat natuurlijk zonder software grappen. Gewoon ordinair onverbrand brandstofmengsel in de warme uitlaat die klapte.
Als die warm was en ineens gas-los was bijna garantie voor een paar plopjes.
Wel iets meer dan 100pk en dubbele Webers….
Bicycle, bicycle, bicycle
- surfroy01
- Mountainbike Junk
- Berichten: 387
- Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
- Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent
Met vriendje toentertijd zijn Sud roestvrij gemaakt. Jaar erop was het precies naast alles wat we aangepakt hadden gaan roesten.
Overigens rij ik een Golf GTI MK 7 met klep in uitlaat en stage 1 tuning. En als ik die klep open zet kan ik als zo’n mongool rijden door de DSG te laten klappen en een heerlijke burble bij gas los.
Maar meeste rijd ik gewoon braaf met klep dicht. Ik woon vlakbij strand en als je hoort wat daar aan open uitlaten op diverse voertuigen langs komt.
Overigens rij ik een Golf GTI MK 7 met klep in uitlaat en stage 1 tuning. En als ik die klep open zet kan ik als zo’n mongool rijden door de DSG te laten klappen en een heerlijke burble bij gas los.
Maar meeste rijd ik gewoon braaf met klep dicht. Ik woon vlakbij strand en als je hoort wat daar aan open uitlaten op diverse voertuigen langs komt.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3458
- Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
- Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR
Ik geloof er helemaal niks van..
.
.
.
.
.
.
Er is never nooit een roestvrije Alfasud geweest in de hele wereld
Heel veel slechter dan dat is er denk ik nooit gemaakt qua roesten. Het verhaal gaat dat onbehandelde carrosseriedelen gewoon via buiten (incl regen etc) naar de spuiterij ging of gewoon even buiten bleven liggen.
Maar wat een rijplezier tov de huidige gemiddelde auto. Scheelt wel dat er toen een stuk minder drempels waren, ding was best stug.
Bicycle, bicycle, bicycle
-
- Extreme Biker
- Berichten: 881
- Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
- Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike
Dat fenomeen heb ik bij m'n 356 Speedster ook, mede dankzij de spagetti uitlaat...en omdat ik niet geassocieerd wil worden met "de petjes" die moedwillig lopen te knallen al heel wat met de afstelling lopen kloten om dat geknal wat terug te dringendaniel1975 schreef: ↑wo 10 november 2021, 19:40Mijn heeeeeeel lang geleden Alfasud (wie ken ‘m nog?) deed dat natuurlijk zonder software grappen. Gewoon ordinair onverbrand brandstofmengsel in de warme uitlaat die klapte.
Als die warm was en ineens gas-los was bijna garantie voor een paar plopjes.
Wel iets meer dan 100pk en dubbele Webers….
Dat was in de tijd dat de ANWB de automobilisten opriep om te gaan staken als de benzine boven de 2 gulden zou gaan kosten............daniel1975 schreef: ↑wo 10 november 2021, 19:40
Mijn heeeeeeel lang geleden Alfasud (wie ken ‘m nog?) deed dat natuurlijk zonder software grappen. Gewoon ordinair onverbrand brandstofmengsel in de warme uitlaat die klapte.
Als die warm was en ineens gas-los was bijna garantie voor een paar plopjes.
Wel iets meer dan 100pk en dubbele Webers….
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja, die ken ik nog, ik had de Sud Sprint Veloce (niet mijn foto, wel zelfde kleur, andere wielen).daniel1975 schreef: ↑wo 10 november 2021, 19:40Mijn heeeeeeel lang geleden Alfasud (wie ken ‘m nog?) deed dat natuurlijk zonder software grappen. Gewoon ordinair onverbrand brandstofmengsel in de warme uitlaat die klapte.
Als die warm was en ineens gas-los was bijna garantie voor een paar plopjes.
Wel iets meer dan 100pk en dubbele Webers….
Dat knalde lekker, en de hele straat verlicht van de vlammen die er uit kwamen.
105pk, maar omdat 'ie maar 750kg woog ging 'ie best wel van z'n plek.
Sinds de verhuizing naar Spanje de leuke auto's (2x A6 en Suzuki LJ80) verkocht. Ander leven, andere auto.
Hier ook de Passat verkocht, die zat overal met zn buik op de grond, nu een Dacia Duster
Ja, de vering was wel erg sportief, een kart was er niets bij. En dan had ik ook nog platte Pirellis, die waren zo stug dat ze nieteens plat gingen als je een lekke band had.daniel1975 schreef: ↑wo 10 november 2021, 20:20Ik geloof er helemaal niks van..
.
.
.
.
.
.
Er is never nooit een roestvrije Alfasud geweest in de hele wereld
Heel veel slechter dan dat is er denk ik nooit gemaakt qua roesten. Het verhaal gaat dat onbehandelde carrosseriedelen gewoon via buiten (incl regen etc) naar de spuiterij ging of gewoon even buiten bleven liggen.
Maar wat een rijplezier tov de huidige gemiddelde auto. Scheelt wel dat er toen een stuk minder drempels waren, ding was best stug.
De mijne was ook "niet helemaal" roestvrij.
En ik woonde 500m van het strand, dus extra zout = extra roest.
Toch was de motor eerder overleden dan de carroserie.
En mn Sprint had nog wat eigenaardigheden.
De kabel vd mechanische km teller schoot los als je boven de 200 had gereden.
En dat kon toen nog ongestraft, want geen flitspalen.
De koplampen vielen soms uit en dan moest ik naast het koppelingspedaal op de voetsteun stampen, dan gingen ze weer aan.
1x gedaan nadat ik was aangehouden door een motoragent. "wel snel laten reparenen!" Ja meneer....
De benzine en oliedrukmeter vielen bij de ene drempel uit, en bij de volgende drempel deden ze het weer.
De remmen waren levensgevaarlijk. Je moest de vrije slag vd schijfremmen met de hand afstellen.
(Beerje zoals bij de BB7 van Avid)
Deed je dat L en R verschillend, dan stond je achterstevoren zodra je een keer flink moest remmen.
Als 'ie een week had stil gestaan (ik was toen dienstplichtig militair) dan was de benzine in de carburateurs verdampt.
Voordat je op de startmotot de carburateurs vol met benzine had gepompt, was de accu leeg.
Dus ieder weekend met een trechtertje in de benzine leiding om eerst de carburateurs vullen.
En de achterbank had ook kuipstoelen, bijzonder onhandig...
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- surfroy01
- Mountainbike Junk
- Berichten: 387
- Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
- Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent
Zo’n Duster in Marokko ooit eens gehuurd en paar weken mede door de bergen getoerd. Moet zeggen, prima auto.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me
- surfroy01
- Mountainbike Junk
- Berichten: 387
- Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
- Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent
Ik ben met een 33 in de alfa’s gestapt, wel met de boxer 1.7 erin. Heerlijke auto, daarna 146 met twinspark, Mwaa niet echt een alfa en toen een lichtblauwe 156 V6, dat was een fantastische auto.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me
- wamske
- Mountainbike Junk
- Berichten: 295
- Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
- Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93
Ik heb nog een ton gestuurd met een gekietelde 156 2.4JTD, wat een slechte auto was dat zeg! 6 draagarmen vervangen bv*, maar hij lag zo gruwelijk goed in een bocht; zelfs met dat bootanker van een motor voorin.
Zonder mijn betere helft 1:13, met tijdens de vakantie, 1:16
*): dan nog niet te spreken over de spookstoringen. Ik heb zelfs stukken draadboom opnieuw gemaakt ivm doorschuren van bedrading...