Auto van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Nice!
Daar kan heul veul fiets in weet ik uit ervaring
(Ben zelf de trotse bezitter van een 2.0T Estate uit 2010, met een beetje Hirsch tuning om golfjes en BMW's te pesten :winkie: )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Naast onze elektrische stofzuiger (KIA E Niro) uiteindelijk toch gezwicht voor een Campertje to-be
Oude Renault Master in personen uitvoering, was ooit schoolbus in oosten v.h. land. 17 jaar oud, net een ton op de klok en altijd vertroeteld.

Wat gaat er aan gebeuren de komende maanden:

- Ramen tinten (vanwege warmte en vervoer bikes) .......is reeds gedaan
- Slaaphefdak
- 2 -persoons slaapbank achterin
- klein keukentje
- chippen voor beetje extra paarden en vooral koppel

verder moet ie binnen zo leeg mogelijk blijven zodat ie ook als klusbus gebruikt kan worden :-q

foto's van dag vd aankoop

Afbeelding

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Zo in één klap je stofzuiger te niet gedaan :tong

Was ook te mooi om waar te zijn.

Wel een Benzine of LPG uitvoering ?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

maverick76 schreef: zo 7 juni 2020, 20:42 Zo in één klap je stofzuiger te niet gedaan :tong

Was ook te mooi om waar te zijn.

Wel een Benzine of LPG uitvoering ?
P.3

Brandstof

Diesel

V.8

Brandstofverbruik NEDC

8 l/100km
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Vorig jaar mijn 508 SW ingeruild omdat ik de motorproblemen helemaal zat was. Best jammer want alles aan de auto was gewoon goed. Interieur, wegligging, comfort. Geen kraakje in het dashboard, alles piekfijn in orde. Heb nog even getwijfeld om er een compleet nieuw blok in te zetten maar uiteindelijk toch niet gedaan.

Na een kleine zoektocht kwam deze Focus op mijn pad. 1.5 Ecoboost, nog de 4 cylinder. Tot nu toe probleemloos en zeer tevreden over alles.

Afbeelding
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1361
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Ook maar eens een plaatje van mijn automobiel hier plaatsen: 2000 Subaru Legacy 2.5L. 7 jaar geleden gekocht van de eerste eigenaar met 90K op de teller, inmiddels 135K. Kortom wordt niet enorm veel gebruikt, vooral lokaal/regionaal, hoewel vorig jaar nog een road trip ermee gemaakt van 4500 km naar Yellowstone en Grand Teton NPs. Er past enorm veel in, vooral superhandig als we gaan kamperen en afgelopen week hebben we er nog een zooi meubels van Ikea mee vervoerd. De mtb gaat meestal op het dak maar als het moet past er ook een lange 29er endurobike achterin zonder de wielen eruit te halen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

nielsvk schreef: ma 8 juni 2020, 02:43 Ook maar eens een plaatje van mijn automobiel hier plaatsen: 2000 Subaru Legacy 2.5L. 7 jaar geleden gekocht van de eerste eigenaar met 90K op de teller, inmiddels 135K. Kortom wordt niet enorm veel gebruikt, vooral lokaal/regionaal, hoewel vorig jaar nog een road trip ermee gemaakt van 4500 km naar Yellowstone en Grand Teton NPs. Er past enorm veel in, vooral superhandig als we gaan kamperen en afgelopen week hebben we er nog een zooi meubels van Ikea mee vervoerd. De mtb gaat meestal op het dak maar als het moet past er ook een lange 29er endurobike achterin zonder de wielen eruit te halen.
Auto is leuk, maar niet zo leuk dat ik er jaloers op ben :wink: . De omgeving waar jij je tripjes kan maken daarentegen...... :-q
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Daar was ik vorige zomer, Yelow stone, Grand Teton, Zion, Grand Canyon, Yosemite etc...... leuke roadtrip van een maand gemaakt, begonnen in Salt lake geëindigd in Frisco (uiteraard Vegas ook aangedaan). Maar dan met een GMC Yukon XL (omgedoopt tot GMC Joekel).
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maverick76 schreef: zo 7 juni 2020, 20:42 Zo in één klap je stofzuiger te niet gedaan :tong

Was ook te mooi om waar te zijn.

Wel een Benzine of LPG uitvoering ?
We doen ons best maar zijn ook niet roomser dan de Paus, het is een bescheiden 1.9Dci die nog wordt gechipt en een aftermarket roetfilter krijgt, echt veel km's maak ik er ook niet mee.

En ook die stofzuiger is natuurlijk maar een stap opweg naar duurzaamer vervoer, over 10 jaar lachen we om deze techniek. Maar zonder deze stapjes gebeurt er niets.

Vorig jaar trouwens precies break-even tussen verbruik electra (huis en auto) en wat we zelf hadden opgewekt.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Je dacht dat ik hier nooit keek he? 😂
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 898
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

yo-eddy schreef: vr 5 juni 2020, 22:58 Naast onze elektrische stofzuiger (KIA E Niro) uiteindelijk toch gezwicht voor een Campertje to-be
Oude Renault Master in personen uitvoering, was ooit schoolbus in oosten v.h. land. 17 jaar oud, net een ton op de klok en altijd vertroeteld.

Wat gaat er aan gebeuren de komende maanden:

- Ramen tinten (vanwege warmte en vervoer bikes) .......is reeds gedaan
- Slaaphefdak
- 2 -persoons slaapbank achterin
- klein keukentje
- chippen voor beetje extra paarden en vooral koppel

verder moet ie binnen zo leeg mogelijk blijven zodat ie ook als klusbus gebruikt kan worden :-q

foto's van dag vd aankoop

Afbeelding

Afbeelding
Mocht je er een campertje van willen maken en ook in aanmerking komen voor het kwarttarief, zorg er dan voor dat je de regels van de RDW en Belastingdienst grondig naleeft om hiervoor in aanmerking te komen.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... uto_camper
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maverick76 schreef: ma 8 juni 2020, 13:22 Je dacht dat ik hier nooit keek he? 😂
JIj bent net als ik zo inconsequent als wat :lol: :winkie: :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Vooral selectief kijken blijkbaar, want ik heb nog steeds geen compliment van Maverick gekregen voor mijn 2ehands Prius. :cry: :roll:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

suravida schreef: ma 8 juni 2020, 15:14 Vooral selectief kijken blijkbaar, want ik heb nog steeds geen compliment van Maverick gekregen voor mijn 2ehands Prius. :cry: :roll:
Mijn kudo's heb je hiervoor :-q
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1361
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

yo-eddy schreef: vr 5 juni 2020, 22:58 Naast onze elektrische stofzuiger (KIA E Niro) uiteindelijk toch gezwicht voor een Campertje to-be
Oude Renault Master in personen uitvoering, was ooit schoolbus in oosten v.h. land. 17 jaar oud, net een ton op de klok en altijd vertroeteld.
Gaaf man. Ik ben een beetje jaloers. Wij hebben ook vaak naar een camper gekeken (en wel eens eentje gehuurd) en zou ideaal zijn voor onze roadtrips hier in N.A. Maar naast dat we geen ruimte ervoor hebben (parkeergarage onder ons gebouw is beperkt in hoogte) gaan wij ook vaak naar Europa op vakantie en dan staat zo'n ding dus te vaak stil. Dus blijven we voorlopig het tentje achter in de auto gooien.

Ben benieuwd naar het uiteindelijke camperresultaat! Houd ons op de hoogte. :-q
Plaats reactie