Auto van de biker
Ik geloof niet dat voor een moderne wagen 300 pk op de voorwielen een probleem is. Alles minder dan 200 pk is een lachertje. Zelf een V40 met 180 pk gehad. Denk niet dat die meer dan 0,3 mm afweek van rechtuit als ik vol op het gas ging.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- Oli4k
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
- Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
- Contacteer:
Doet me toch denken aan die reclame van BMW vroeger met een haas met enorme voorpoten. Waarom zou je zoveel vermogen aan de verkeerde kant willen? Dat is gewoon niet logisch. Ik heb 170 pk’s die richting op de achterwielen gaan, geen tractiecontrole en vlot wegrijden in een rechte lijn is mogelijk zonder handen aan het stuur. Mits de weg droog is
Ah BMW. Altijd lekker knus reizen met een langsgeplaatste motor en een cardanastunnel in het interieur.Oli4k schreef: ↑vr 28 augustus 2020, 23:26 Doet me toch denken aan die reclame van BMW vroeger met een haas met enorme voorpoten. Waarom zou je zoveel vermogen aan de verkeerde kant willen? Dat is gewoon niet logisch. Ik heb 170 pk’s die richting op de achterwielen gaan, geen tractiecontrole en vlot wegrijden in een rechte lijn is mogelijk zonder handen aan het stuur. Mits de weg droog is
Ik zou het schrappen. En zo ook de uitlaat, multi-riem, waterpomp, stuurbekrachtigingspomp, brandstofpomp, oliepomp, cilinderblok, verstuivers/ injectoren, krukas, klepstangen, disttibutieketting, bobine, EGR klep, turbo/intercooler, trillingsdempers, brandstoftank, oliegekoelde automaat, roetfiler/katalysator ....
Ja, doei !
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
Zo verging het de Prius en nu is Tesla aan de beurt. " Echte mannen" die rijden met een "echte auto"
"This species has amused itself to death"
- Oli4k
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
- Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
- Contacteer:
@Joepie De Die tunnel heb ik geen last van. Ik vind die bak naast je juist een van de leuke dingen aan die auto. Direct roeren in de versnellingsbak zonder stangetjes en toestanden ertussen heeft ook wel wat. En de pook die precies zit waar je hem hebben wil. Achterin valt die tunnel nauwelijks op en hinderlijk is het zeker niet. Ik heb het al eerder geroepen maar als ik de kans en mogelijkheid heb wil ik deze of een vergelijkbaar exemplaar ombouwen naar elektrisch... als er een elektrische ‘crate motor’ op de markt komt met een acceptabel vermogen en prijs. Zolang er genoeg Tesla’s blijven crashen zijn er in ieder geval ruimschoots tweedehands accupakketten te koop.
Spannend project. Die motor vinden moet wel lukken. De uitdaging zit bij de batterij. Tesla's (en andere EV's van betere makelij) hebben een complex Battery Management Systeem. Voorzien van spanningsregelaars, stroomregelaars, temperatuursensoren en actieve koeling/verwarming. Ik zie dat voor me als een soort neuraal netwerk aangestuurd door een CPU. Ik vraag me af of je die zomaar ergens aan kan knopen.
In Delft zit een bedrijf die actief bezig is met de Nissan Leaf: Muxsan. Die heeft soms oude eenvoudige Li-batterijenpaketten in de aanbieding (met enige degradatie). De eigenaar is ingenieur in de vermogenselectronica dus kan je vast vertellen of die in te passen zijn.
In Delft zit een bedrijf die actief bezig is met de Nissan Leaf: Muxsan. Die heeft soms oude eenvoudige Li-batterijenpaketten in de aanbieding (met enige degradatie). De eigenaar is ingenieur in de vermogenselectronica dus kan je vast vertellen of die in te passen zijn.
Ja, doei !
Ik weet niet welke BMW je hebt, maar grote kans dat je pook alsnog niet direct in je versnellingsbak zit, maar een eind erachter. Dan zit er alsnog stangetjes aan helaasOli4k schreef: ↑za 29 augustus 2020, 20:36 @Joepie De Die tunnel heb ik geen last van. Ik vind die bak naast je juist een van de leuke dingen aan die auto. Direct roeren in de versnellingsbak zonder stangetjes en toestanden ertussen heeft ook wel wat. En de pook die precies zit waar je hem hebben wil. Achterin valt die tunnel nauwelijks op en hinderlijk is het zeker niet. Ik heb het al eerder geroepen maar als ik de kans en mogelijkheid heb wil ik deze of een vergelijkbaar exemplaar ombouwen naar elektrisch... als er een elektrische ‘crate motor’ op de markt komt met een acceptabel vermogen en prijs. Zolang er genoeg Tesla’s blijven crashen zijn er in ieder geval ruimschoots tweedehands accupakketten te koop.
De Prius had nog Toyota-kwaliteit.kan niet meer schreef: ↑za 29 augustus 2020, 17:31
Zo verging het de Prius en nu is Tesla aan de beurt. " Echte mannen" die rijden met een "echte auto"
Een Tesla is nog steeds een auto met erg Amerikaanse afwerking: matig tot slecht. Technisch gezien wat batterij en aandrijving betreft briljant, maar verder niet geheel doordacht en daarnaast slecht in elkaar gezet.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Probeer eens een proefrit te maken in een Renault Megane RS.Oli4k schreef: ↑vr 28 augustus 2020, 23:26 Doet me toch denken aan die reclame van BMW vroeger met een haas met enorme voorpoten. Waarom zou je zoveel vermogen aan de verkeerde kant willen? Dat is gewoon niet logisch. Ik heb 170 pk’s die richting op de achterwielen gaan, geen tractiecontrole en vlot wegrijden in een rechte lijn is mogelijk zonder handen aan het stuur. Mits de weg droog is
Daarbij houd ik graag ten alle tijden mijn stuur vast.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7393
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Je kunt het grotendeels mechanisch elimineren zoals Renault doet met de "independent steering axis" (of Hiperstrut van GM, RevoKnuckle van Ford, Superstrut van Toyota) of de elektromechanische stuurbekrachting aan het werk zetten; VW heeft al 15 jaar de optie "torque steer compensation" in de software zitten van de dual pinions. Naast dat je graag voor de "lange kant" een aandrijfas met tussenlager wilt hebben en een beperkt verschil in aandrijfaslengte ipv een korte en eentje die 1.5x zo lang is.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Ja maar in Californië daar regent het nooit!Lars TB schreef: ↑wo 2 september 2020, 13:17 Tesla:
https://insideevs.com/news/441700/video ... ater-leak/
Ik weet trouwens niet wat ik schokkender vind..... een lekkende Y of de miljoenmiljard reclames op deze website.
Ja, doei !
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5501
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Master camper conversie is begonnen ...... fijne bike bus met 4 slaapplekken straks. Zo eenvoudig mogelijk ingericht
Qua buitenkant wil ik nog wel de motorkap zwart met een "cut out" MTB gerelateerd logo .... dus als iemand ideeën heeft
Qua buitenkant wil ik nog wel de motorkap zwart met een "cut out" MTB gerelateerd logo .... dus als iemand ideeën heeft
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Een vd betere voertuigen in dit topic, wat mij betreft.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.