Auto van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik geloof niet dat voor een moderne wagen 300 pk op de voorwielen een probleem is. Alles minder dan 200 pk is een lachertje. Zelf een V40 met 180 pk gehad. Denk niet dat die meer dan 0,3 mm afweek van rechtuit als ik vol op het gas ging.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Doet me toch denken aan die reclame van BMW vroeger met een haas met enorme voorpoten. Waarom zou je zoveel vermogen aan de verkeerde kant willen? Dat is gewoon niet logisch. Ik heb 170 pk’s die richting op de achterwielen gaan, geen tractiecontrole en vlot wegrijden in een rechte lijn is mogelijk zonder handen aan het stuur. Mits de weg droog is 😅
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1005
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Oli4k schreef: vr 28 augustus 2020, 23:26 Doet me toch denken aan die reclame van BMW vroeger met een haas met enorme voorpoten. Waarom zou je zoveel vermogen aan de verkeerde kant willen? Dat is gewoon niet logisch. Ik heb 170 pk’s die richting op de achterwielen gaan, geen tractiecontrole en vlot wegrijden in een rechte lijn is mogelijk zonder handen aan het stuur. Mits de weg droog is 😅
Ah BMW. Altijd lekker knus reizen met een langsgeplaatste motor en een cardanastunnel in het interieur.

Ik zou het schrappen. En zo ook de uitlaat, multi-riem, waterpomp, stuurbekrachtigingspomp, brandstofpomp, oliepomp, cilinderblok, verstuivers/ injectoren, krukas, klepstangen, disttibutieketting, bobine, EGR klep, turbo/intercooler, trillingsdempers, brandstoftank, oliegekoelde automaat, roetfiler/katalysator ....
Ja, doei !
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

novaterra schreef: do 27 augustus 2020, 19:03
zonoskar schreef: do 27 augustus 2020, 16:05

Als ie echt geld had gehad, was er wel een Tesla gekomen zeker.

Tesla....., we hebben het over auto's toch??
Niet die dingen op 4 wielen die net zo in elkaar zitten dan een gemiddelde zastava yugo

Zo verging het de Prius en nu is Tesla aan de beurt. " Echte mannen" die rijden met een "echte auto"
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

@Joepie De Die tunnel heb ik geen last van. Ik vind die bak naast je juist een van de leuke dingen aan die auto. Direct roeren in de versnellingsbak zonder stangetjes en toestanden ertussen heeft ook wel wat. En de pook die precies zit waar je hem hebben wil. Achterin valt die tunnel nauwelijks op en hinderlijk is het zeker niet. Ik heb het al eerder geroepen maar als ik de kans en mogelijkheid heb wil ik deze of een vergelijkbaar exemplaar ombouwen naar elektrisch... als er een elektrische ‘crate motor’ op de markt komt met een acceptabel vermogen en prijs. Zolang er genoeg Tesla’s blijven crashen zijn er in ieder geval ruimschoots tweedehands accupakketten te koop.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1005
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Spannend project. Die motor vinden moet wel lukken. De uitdaging zit bij de batterij. Tesla's (en andere EV's van betere makelij) hebben een complex Battery Management Systeem. Voorzien van spanningsregelaars, stroomregelaars, temperatuursensoren en actieve koeling/verwarming. Ik zie dat voor me als een soort neuraal netwerk aangestuurd door een CPU. Ik vraag me af of je die zomaar ergens aan kan knopen.

In Delft zit een bedrijf die actief bezig is met de Nissan Leaf: Muxsan. Die heeft soms oude eenvoudige Li-batterijenpaketten in de aanbieding (met enige degradatie). De eigenaar is ingenieur in de vermogenselectronica dus kan je vast vertellen of die in te passen zijn.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik heb ergens gelezen dat er in Portugal een Leaf rond rijd met een 100kw accupakket. Aanpassen moet wel lukken lijkt me.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Oli4k schreef: za 29 augustus 2020, 20:36 @Joepie De Die tunnel heb ik geen last van. Ik vind die bak naast je juist een van de leuke dingen aan die auto. Direct roeren in de versnellingsbak zonder stangetjes en toestanden ertussen heeft ook wel wat. En de pook die precies zit waar je hem hebben wil. Achterin valt die tunnel nauwelijks op en hinderlijk is het zeker niet. Ik heb het al eerder geroepen maar als ik de kans en mogelijkheid heb wil ik deze of een vergelijkbaar exemplaar ombouwen naar elektrisch... als er een elektrische ‘crate motor’ op de markt komt met een acceptabel vermogen en prijs. Zolang er genoeg Tesla’s blijven crashen zijn er in ieder geval ruimschoots tweedehands accupakketten te koop.
Ik weet niet welke BMW je hebt, maar grote kans dat je pook alsnog niet direct in je versnellingsbak zit, maar een eind erachter. Dan zit er alsnog stangetjes aan helaas :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

kan niet meer schreef: za 29 augustus 2020, 17:31
novaterra schreef: do 27 augustus 2020, 19:03 Tesla....., we hebben het over auto's toch??
Niet die dingen op 4 wielen die net zo in elkaar zitten dan een gemiddelde zastava yugo

Zo verging het de Prius en nu is Tesla aan de beurt. " Echte mannen" die rijden met een "echte auto"
De Prius had nog Toyota-kwaliteit.

Een Tesla is nog steeds een auto met erg Amerikaanse afwerking: matig tot slecht. Technisch gezien wat batterij en aandrijving betreft briljant, maar verder niet geheel doordacht en daarnaast slecht in elkaar gezet.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Oli4k schreef: vr 28 augustus 2020, 23:26 Doet me toch denken aan die reclame van BMW vroeger met een haas met enorme voorpoten. Waarom zou je zoveel vermogen aan de verkeerde kant willen? Dat is gewoon niet logisch. Ik heb 170 pk’s die richting op de achterwielen gaan, geen tractiecontrole en vlot wegrijden in een rechte lijn is mogelijk zonder handen aan het stuur. Mits de weg droog is 😅
Probeer eens een proefrit te maken in een Renault Megane RS.


Daarbij houd ik graag ten alle tijden mijn stuur vast.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Je kunt het grotendeels mechanisch elimineren zoals Renault doet met de "independent steering axis" (of Hiperstrut van GM, RevoKnuckle van Ford, Superstrut van Toyota) of de elektromechanische stuurbekrachting aan het werk zetten; VW heeft al 15 jaar de optie "torque steer compensation" in de software zitten van de dual pinions. Naast dat je graag voor de "lange kant" een aandrijfas met tussenlager wilt hebben en een beperkt verschil in aandrijfaslengte ipv een korte en eentje die 1.5x zo lang is.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1005
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Lars TB schreef: wo 2 september 2020, 13:17 Tesla:
https://insideevs.com/news/441700/video ... ater-leak/

:bier:
Ja maar in Californië daar regent het nooit!

Ik weet trouwens niet wat ik schokkender vind..... een lekkende Y of de miljoenmiljard reclames op deze website.
Ja, doei !
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Master camper conversie is begonnen ...... fijne bike bus met 4 slaapplekken straks. Zo eenvoudig mogelijk ingericht :-q

Qua buitenkant wil ik nog wel de motorkap zwart met een "cut out" MTB gerelateerd logo .... dus als iemand ideeën heeft :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een vd betere voertuigen in dit topic, wat mij betreft.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie