Auto van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Even een nuance; de grondstoffen voor een accu worden ook uit de aarde gehaald. Dit vaak ook onder omstandigheden waarbij mensenrechtenactivisten op tilt slaan. Daarnaast zijn niet alle grondstoffen van een accu herbruikbaar.
En elektriciteit opwekken is ook niet milieuvriendelijk. Zo efficiënt is een windmolen niet als je mee gaat rekenen hoeveel energie het kost om een windmolen te maken.
Daarnaast worden ze na afloop begraven in de grond, omdat ze nog niet recyclebaar zijn.
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Pbro schreef: vr 15 oktober 2021, 11:33
Marcobiker schreef: vr 15 oktober 2021, 09:09 Dat de Telegraaf dat soort berichten schrijft, en de lezers erin trappen, kan ik mee leven. Dat de politiek zich er door laat leiden, vind ik echter vele malen zorgelijker.
Dat is toch logisch… We leven in een democratie, de politiek wordt dus gekozen door…. Juist, al die Telegraaf lezers!
Je krijgt de democatie die je verdient, inderdaad.

Ergens, ooit, had ik nog de hoop dat de dames en heren in Den Haag meer verstand van zaken zouden hebben dan degenen die ze gekozen hebben. Maar helaas - dat begint steeds meer een deceptie te worden.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Marcobiker schreef: vr 15 oktober 2021, 13:01 Ergens, ooit, had ik nog de hoop dat de dames en heren in Den Haag meer verstand van zaken zouden hebben dan degenen die ze gekozen hebben. Maar helaas - dat begint steeds meer een deceptie te worden.
Zo gaat dat met ouder worden; ervaringen rijker en illusies armer ;) :bier:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2198
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Yup, illusies dat we in dit topic nog mooie auto's gaan zien :) Hier mijn nieuwste aanwinst (helaas kan ik niet meer betalen)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

zonoskar schreef: vr 15 oktober 2021, 14:54 Yup, illusies dat we in dit topic nog mooie auto's gaan zien :) Hier mijn nieuwste aanwinst (helaas kan ik niet meer betalen)
Haha, je hebt helemaal gelijk! Helaas kan ik de illusie met mijn 9jaar oude Ford Focus ook niet doorbreken. :-?
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Marcobiker schreef: vr 15 oktober 2021, 09:09 Dat de Telegraaf dat soort berichten schrijft, en de lezers erin trappen, kan ik mee leven. Dat de politiek zich er door laat leiden, vind ik echter vele malen zorgelijker.
Hoe dat komt word uitgelegd in het filmpje.
Jammer dat het laatste taboe niet aan bod komt in het filmpje, namelijk terugdringen vd overbevolking.
Nou ja, zoals we nu bezig zijn regelt dat zichzelf... :-{
Verder een duidelijk verhaal dat tot nadenken stemt.
Benwel bang dat ook deze boodschap weer lijdt aan het "Postbus 51 effect"
Iedereen die het al weet zegt "Goed :-q " en iedereen waarvoor het eigenlijk bedoeld is vindt het maar onzin...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Pbro schreef: vr 15 oktober 2021, 22:15
zonoskar schreef: vr 15 oktober 2021, 14:54 Yup, illusies dat we in dit topic nog mooie auto's gaan zien :) Hier mijn nieuwste aanwinst (helaas kan ik niet meer betalen)
Haha, je hebt helemaal gelijk! Helaas kan ik de illusie met mijn 9jaar oude Ford Focus ook niet doorbreken. :-?
Hahaha dat is nog een jonkie, de mijne is al 11jaar oud
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

zonoskar schreef: vr 15 oktober 2021, 14:54 Yup, illusies dat we in dit topic nog mooie auto's gaan zien :) Hier mijn nieuwste aanwinst (helaas kan ik niet meer betalen)

Afbeelding
Dan zal ik dat wel doen..

Afbeelding
Eucalypta
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 4 september 2021, 22:19

Ik gooi m'n bike altijd achterin mijn grijze Kia Sportage uit 2006... ik ben zo blij met mijn stoere bak.
Ruimte zat en met een moegefietst lichaam is de hoge in- en uitstap een uitkomst.
Woon werk maak ik niet al te veel kilometers, waardoor ie nog redelijk uit kan, maar ik beleef voornamelijk vet veel plezier aan m'n boerenbak...
En ik pak hier ook wel es een bermpje mee op t platteland en dat is met zoiets toch net wat fijner dan mijn vorige auto (Renault Megane station zonder achterbank)..
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

awinkel schreef: vr 15 oktober 2021, 11:41 Even een nuance; de grondstoffen voor een accu worden ook uit de aarde gehaald. Dit vaak ook onder omstandigheden waarbij mensenrechtenactivisten op tilt slaan. Daarnaast zijn niet alle grondstoffen van een accu herbruikbaar.
En elektriciteit opwekken is ook niet milieuvriendelijk. Zo efficiënt is een windmolen niet als je mee gaat rekenen hoeveel energie het kost om een windmolen te maken.
Daarnaast worden ze na afloop begraven in de grond, omdat ze nog niet recyclebaar zijn.
Even een nuance; je hebt je informatie van verkeerde bronnen... . Sorry, maar hier maak ik me boos om omdat jouw info komt van websites die alleen maar desinformatie verspreiden, gesponsord door de grote olie-industrie en dat je daarvoor valt omdat het op jouw onderbuikgevoel inspeelt en je dus niet kritisch bent.


Ten eerste wordt een van de grondstoffen voor accu's, kobalt, waar het meeste over gepraat wordt inderdaad uit de grond gehaald onder vaak mensonterende omstandigheden. Maar deze kobalt wordt vooral gebruikt om brandstoffen te ontzwavelen. De meeste accu-producenten hebben van alles ondertekend om te vermijden dat ze deze foute kobalt gebruiken. Oliefirma's ondertekenen dat soort verdragen meestal niet. Dus als jij kinderarbeid een thema vindt, dan steek je je oliestoker vanavond nog in de fik. Of je houdt op met onzin verspreiden. Of je geeft gewoon toe dat mensonterende omstandigheden je eigenlijk geen ene reet interesseren en dat je alleen tegen elektrisch rijden bent.

Ten tweede zijn alle grondstoffen van een accu herbruikbaar. Alleen is de techniek om alles te hergebruiken nog wat duur en onderontwikkeld. Is dus gewoon weer een dom argument. Het is een kwestie van tijd dat dit wel gaat gebeuren. Mag ik je er ook aan herinneren dat nog niet alle uitstoot van een brandstofmotor herbruikbaar is. We stoten er namelijk zoveel van uit dat Moeder Natuur het niet kan recyclen, precies de reden dat we allemaal elektrisch moeten gaan rijden, stoken en koken.

In potentie verdient iedere windmolen zich na 5-10 jaar terug in het leveren van energie. Je zou even de berekening moeten opzoeken hoeveel een liter benzine vervuild voordat het verbrand wordt. Dat laten de door jou bezochte websites meestal gewoon achterwege. En dan gaan ze er ook nog eens vanuit dat de windmolen op de meest vervuilende manier geproduceerd wordt, terwijl dat in de praktijk niet het geval is en met de opkomst van meer schone energie ook steeds minder. We zitten namelijk in een overgangsfase en er wordt gewerkt aan alle energie schoon te maken. Dus is het logisch dat dat nog niet zo is, maar dat zal het toekomstig wel zijn. En dan is dit domme argument dus helemaal uit de wereld.

En duh, ze worden begraven zodat ze op een later tijdstip wel gerecycled kunnen worden. Dat had je zelf niet kunnen bedenken? Het is in ieder geval beter dan ze in de fik te steken.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Je doet heel wat aannames over mij terwijl je mij geeneens kent.
Gezien de toon in je reply heb je waarschijnlijk een rotdag gehad? Zo gebaald van de regen van vandaag? :-?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

awinkel schreef: zo 31 oktober 2021, 21:49 Je doet heel wat aannames over mij terwijl je mij geeneens kent.
Gezien de toon in je reply heb je waarschijnlijk een rotdag gehad? Zo gebaald van de regen van vandaag? :-?
Euh, ik doe maar 1 (één) aanname (uitspraak) over jou en dat is dat je niet kritisch bent. En dat is eigenlijk gewoon een constatering.


Nu kan het inderdaad zijn dat je juist wel zeer kritisch bent maar gewoon nog een heleboel informatie achter loopt omdat er simpelweg teveel informatie is om snel te verwerken. In dat geval mijn excuses.


Voor de rest lees je er meer in dan er werkelijk staat, maar voel je je waarschijnlijk aangesproken. Ik heb hooguit de bedoeling dat je de foute informatie voortaan achterwege laat en je zelf meer op zoek gaat naar de juiste feiten.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dennisvdb schreef: za 16 oktober 2021, 21:04
Dan zal ik dat wel doen..

Afbeelding
Nice, Rover 10?
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Stamt het van af, 1939. Alleen is dit een ERA racer.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3158
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Lars TB schreef: zo 31 oktober 2021, 21:46 Heel duidelijk verhaal
Ik maak me toch wel een beetje zorgen om de verkrijging van de grondstoffen die nodig zijn voor de productie van veel elektronische apparaten en voorzieningen.
Van de zomer stond onderstaand artikel in het Greenpeace magazine. En ja, je kunt het geitenwollensokken-gelul vinden, en ja ik vind dat Greenpeace zich soms ook heiliger wilt doen voorkomen dan dat ze zijn, maar dat terzijde.
https://www.greenpeace.org/nl/natuur/46 ... -dan-goud/

Ik heb liefde voor water, ik zwem er graag in, vind wat er leeft in de oceaan fascinerend en vind het zelfs niet nodig om alles te onderzoeken om te weten te komen wat er in onze oceanen leeft en beweegt. Maar het diepzeemijnen zoals ze in het artikel van Greenpeace beschrijven, daarvan hoop ik toch echt dat we dat niet gaan en willen doen. En dat de bedrijven die er nu mee bezig zijn, en overheden die geld verdienen aan de exploitatierechten (wie heeft er eigenlijk zeggenschap over die diepzee gedeelten?) toch wel een halt toegeroepen worden.

Ik heb niet de oplossing, maar het zou toch mooier zijn als er meer bedrijven en instellingen komen zoals Fairphone om te onderzoeken hoe we toch zoveel mogelijk kunnen recyclen en hoe we de energietransitie kunnen verwerken zonder dat we bepaalde plekken in onze oceanen verstoren.
Dennisvdb schreef: zo 31 oktober 2021, 23:56 Stamt het van af, 1939. Alleen is dit een ERA racer.
Je hebt wel eens meer bijzondere auto's gepost hier. Ook deze is een bijzondere. Ben je een verzamelaar?
Plaats reactie