Hoe energie neutraal wil je het hebben
Auto van de biker
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5500
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Dit vertelt niet het hele verhaal, zo ik ben bv regelmatig voor het werk in Cairo en Alexandrie geweest. 90% van de taxi`s daar zijn Fiat 137ers, hier allang uitgestorven. En dat zijn er heel wat want er was geen werk dus iedereen werd taxichauffeur (of soldaat). Al die bakken worden met kunst en vliegwerk aan de praat gehouden (het is daar ook helemaal niet vreemd om een versnellingbak midden op de snelweg te wisselen) dus de meesten verbranden meer olie dan (slechte) brandstof en roken nog erger dan de boot van Sinterklaas. Maar ze doen het en ze blijven het doen. Ik durf er geen cijfer op te plakken maar als die dingen 20x meer vervuilend zijn dan de gemiddelde NL auto, dan zou ik dat absoluut niet gek vinden.baron062 schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 20:59 https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... per_capita
Als je kijkt naar uitstoot zullen de oude auto's in Africa het op het gebied van NOx en fijnstof het vast slechter doen dan de gemiddelde europeaan. Op het gebied van CO2 zullen die oude auto's niet veel slechter zijn dan de moderne europeanen, zeker als je kijkt naar de totale lifecycle.
En zo hebben een hoop afrikaanse landen hun "eigen" auto, types die hier een fortuin kosten als oldtimer maar daar nog steeds in grote getalen rond rijden. Al die ouwe bakken uit de jaren 70 en 80 rijden daar nog steeds rond op geleende tijd (zo zag ik ooit eens een Peugot 504 waar de oude blauwe NL kentekenplaat nog op zat en een MVV voetbal-sjaaltje nog op de achterruit hing)
En nog steeds gaat er elke 2 dagen een bootje vanaf hier die kant op: https://www.grimaldi.napoli.it/en/ps_no ... frica.html (ik heb onderhoud aan die liners gedaan dus ik weet wat voor rotzooi ze verschepen)
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
vooral de peugeot's uit 70/80 en de mercedessen uit 70/80/90
vriend van me stuurde me ooit eens een foto van een w123 die hij in Tunesië als taxi had, oude Nederlandse auto van een taxibedrijf hier uit het dorp
Na wat zoekwerk ontdekt dat die auto hier op export was gegaan via een handelaar die hem had gekocht van het taxibedrijf.
km stand: 587000
dat was ruim 12 jaar voor hij in die auto zat.
dus die zal vlot over het miljoen zijn gegaan
vriend van me stuurde me ooit eens een foto van een w123 die hij in Tunesië als taxi had, oude Nederlandse auto van een taxibedrijf hier uit het dorp
Na wat zoekwerk ontdekt dat die auto hier op export was gegaan via een handelaar die hem had gekocht van het taxibedrijf.
km stand: 587000
dat was ruim 12 jaar voor hij in die auto zat.
dus die zal vlot over het miljoen zijn gegaan
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Ja, dat geloof ik wel. In die landen kunnen ze ook nog echt iets repareren, ipv uitlezen en vervangen.
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
En zijn de loonkosten heel hoog waarbij het onaantrekkelijk is om lang te speuren naar defecten. Vervangen is sneller en door het excessieve verschil tussen inkoop en verkoop lucratiever om te vervangen.
Ja, doei !
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Precies, repareren is hier economisch niet interessant.
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
-
- Extreme Biker
- Berichten: 785
- Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
- Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo
Om wat efficienter van mijn Co2 en Nox af te komen ben ik begin Covid19 een projectje gestart met een bevriende uitlatenboer hier om de hoek, om het brakke geluid van de S55 (M2/3/4 motor) te fixen. Dat is gelukt. Achter de bumper is het gewoon uitlatenporno.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 785
- Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
- Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo
Zitten er 2 in, je ziet ze getrapt ongeveer onder midden auto
Versie straight through
Versie straight through
Als niemand die zooi nou ziet, is het dan niet veel verstandiger om er 20 kilogram op te besparen? Zo een BMW-tje is al zwaar overgewichtig, dus alle beetjes helpen... .
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4711
- Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Gaat om het geluid hé Lars.
Wow check die BMW ... vet geluid man. 2 dikke dubbel uitlaat jonghuh
Wow check die BMW ... vet geluid man. 2 dikke dubbel uitlaat jonghuh