@Bram87: Ik zou voor de Subaru gaan. Lekkere boxermotor erin, 4wd rijdt fijn. Ik weet niet welke motor je in gedachten hebt ervoor. Neem niet de 3.0R...rijdt heerlijk maar 1:12??? Nee
En inderdaad een mini moet 10" hebben. Los van dat de Bini goed rijdt ben ik toch liefhebben van de oude. Nog zuiniger ook gok ik zo
Auto van de biker
-
- Extreme Biker
- Berichten: 544
- Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
- Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur
Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 163
- Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:02
Ook mijn nieuwe wagen maar ff plaatsen dan zonder trekhaak.. MTB past makkelijk achterin
- Elvander
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Spider SL
Mijn Legacy met 2.0 boxer met 138pk haalt net de 1:12 alle motoren daarboven zijn alleen maar hopen op een redelijk verbruik.lightrider schreef: ↑di 12 maart 2019, 09:19 @Bram87: Ik zou voor de Subaru gaan. Lekkere boxermotor erin, 4wd rijdt fijn. Ik weet niet welke motor je in gedachten hebt ervoor. Neem niet de 3.0R...rijdt heerlijk maar 1:12??? Nee
En inderdaad een mini moet 10" hebben. Los van dat de Bini goed rijdt ben ik toch liefhebben van de oude. Nog zuiniger ook gok ik zo
Het rijdt daarentegen heerlijk in zo'n lange all-wheel-drive.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1722
- Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
- Mijn mountainbike: Spectral 29
1750tbi heeft 200pk. Das zeker een snelle. Wat betreft die ellende: dat is meer een naam dan gebaseerd op feiten. Zeker de nieuwere modellen. Rij zelf inmiddels al bijna een ton nagenoeg probleemloos italiaans.
afhankelijk van inruil ongeveer 12k. Dus CX3 en CX5 wordt 'm niet met acceptabele kilometerstand. V40 overweeg ik niet inderdaad. V50 ook niet. Het verbaast me dat die V60 zo klein is in vergelijking met een astra.Dennisvdb schreef: ↑di 12 maart 2019, 09:13 Zet er dan ook een budget bij, da’s makkelijker zoeken. Maar omdat ik niet weet wat je kwijt wil aan een auto: misschien een Mazda CX3 of CX5?
V60 is echt klein trouwens, V40 moet je al helemaal niet aan beginnen als er vaak iemand achterin moet. Wat een rotportieren.
Keek naar de 2.0...2.5 ook mooi maar zal eerder richting de 1:10 gaan? 3.0R is ook redelijk zeldzaam. Aanbod van sub's valt sowieso best tegen.Elvander schreef: ↑di 12 maart 2019, 11:05Mijn Legacy met 2.0 boxer met 138pk haalt net de 1:12 alle motoren daarboven zijn alleen maar hopen op een redelijk verbruik.lightrider schreef: ↑di 12 maart 2019, 09:19 @Bram87: Ik zou voor de Subaru gaan. Lekkere boxermotor erin, 4wd rijdt fijn. Ik weet niet welke motor je in gedachten hebt ervoor. Neem niet de 3.0R...rijdt heerlijk maar 1:12??? Nee
Het rijdt daarentegen heerlijk in zo'n lange all-wheel-drive.
- Elvander
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Spider SL
Ik moet wel zeggen dan mijn Legacy al wat ouder is, model IV van 15 jaar oud.
De nieuwere zijn wellicht zuiniger maar het ligt vooral erg aan je rechtervoet hoe je verbruik bij deze auto's uitpakt.
Ik haal die 1:12 doorgaans prima, maar vrouwlief rijdt er een stuk onzuiniger mee
Aanbod is klein want een klein en onbekender merk, veel mensen denken meteen aan een Impreza en dan zal een Legacy ook wel een racemonster zijn.
Indien je een Subaru echt overweegt dan zou ik ook aan je garage/monteur vragen of ze er ervaring mee hebben, voor openstaan. Onderdelen kun je vaak niet zomaar even regelen maar moeten van de dealer komen.
De nieuwere zijn wellicht zuiniger maar het ligt vooral erg aan je rechtervoet hoe je verbruik bij deze auto's uitpakt.
Ik haal die 1:12 doorgaans prima, maar vrouwlief rijdt er een stuk onzuiniger mee
Aanbod is klein want een klein en onbekender merk, veel mensen denken meteen aan een Impreza en dan zal een Legacy ook wel een racemonster zijn.
Indien je een Subaru echt overweegt dan zou ik ook aan je garage/monteur vragen of ze er ervaring mee hebben, voor openstaan. Onderdelen kun je vaak niet zomaar even regelen maar moeten van de dealer komen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1722
- Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
- Mijn mountainbike: Spectral 29
Goeie tip. Onderhoud doe ik eigenlijk altijd zelf dus moet zelf de onderdelen regelen...rij nu italiaans en dat is soms ook lastig.
Ik woon dicht bij een Subaru specialist dus moet vast goedkomen.
Ik woon dicht bij een Subaru specialist dus moet vast goedkomen.
- Elvander
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Spider SL
De echte tip is om de koppeling goed te (laten) checken.
Deze auto's staan bekend als goede caravan- en karretjestrekkers.
De ANWB heeft ze ook jarenlang als beste caravanauto bestempeld.
Bij veel van deze auto's is de koppeling mishandeld.
Bij mij was de koppelingsplaat na 4 maanden stuk, dit had ik moeten checken.
Het kost je een modaal maandloon om de koppeling en vliegwiel te laten vervangen....
Ik ben er nog verdrietig over
Deze auto's staan bekend als goede caravan- en karretjestrekkers.
De ANWB heeft ze ook jarenlang als beste caravanauto bestempeld.
Bij veel van deze auto's is de koppeling mishandeld.
Bij mij was de koppelingsplaat na 4 maanden stuk, dit had ik moeten checken.
Het kost je een modaal maandloon om de koppeling en vliegwiel te laten vervangen....
Ik ben er nog verdrietig over
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Een van de weinige mooie Peugeot's en een van de weinige mooie SUVs.robertjan12 schreef: ↑di 12 maart 2019, 09:52 Ook mijn nieuwe wagen maar ff plaatsen dan zonder trekhaak.. MTB past makkelijk achterin
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Ik heb ook een auto. Een blauwe!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Jazeker!
Veel meer dan dat hij blauw is en vrij klein vergeleken de auto's van mijn leeftijdgenoten kan en durf ik niet te zeggen.
Veel meer dan dat hij blauw is en vrij klein vergeleken de auto's van mijn leeftijdgenoten kan en durf ik niet te zeggen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Moderator
- Berichten: 16811
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Boeie, niet iedereen ontleent zijn status aan een auto
Ik heb jaren in een Seat Marbella rondgereden, met een dragertje met riemen aan de achterklep en een fiets erop die meer gekost had dan de wagen. Door positieve verandering der omstandigheden inmiddels wel wat ruimers, maar ik was toen ook echt blij met de mobiliteit die de Seat me gaf.
Waarschijnlijk blijer dan velen met een dikke bak onder de bips die dat als vanzelfsprekend ervaren maar vergeten zijn om te genieten van die luxe. En er zijn ook een hele hoop zaken in het leven die belangrijker zijn dan het formaat van je auto.
Je fiets(en) bijvoorbeeld!
Mijn Seat was wel in de juiste kleur trouwens, rood dus
Ik heb jaren in een Seat Marbella rondgereden, met een dragertje met riemen aan de achterklep en een fiets erop die meer gekost had dan de wagen. Door positieve verandering der omstandigheden inmiddels wel wat ruimers, maar ik was toen ook echt blij met de mobiliteit die de Seat me gaf.
Waarschijnlijk blijer dan velen met een dikke bak onder de bips die dat als vanzelfsprekend ervaren maar vergeten zijn om te genieten van die luxe. En er zijn ook een hele hoop zaken in het leven die belangrijker zijn dan het formaat van je auto.
Je fiets(en) bijvoorbeeld!
Mijn Seat was wel in de juiste kleur trouwens, rood dus
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Pro Biker
- Berichten: 914
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
- Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1
Vreemd dat een V60 als klein ervaren wordt en er dan een Mazda CX3 genoemd wordt.Dennisvdb schreef: ↑di 12 maart 2019, 09:13 Zet er dan ook een budget bij, da’s makkelijker zoeken. Maar omdat ik niet weet wat je kwijt wil aan een auto: misschien een Mazda CX3 of CX5?
V60 is echt klein trouwens, V40 moet je al helemaal niet aan beginnen als er vaak iemand achterin moet. Wat een rotportieren.
Daarin voelde ik me opgesloten. Kleiner dan de DS3 die ik had (Voor mijn gevoel)
De V60 lijkt me toch wel iets groter dan een Opel Astra, al zal het niet heel veel schelen.
Ik heb nu een Renault Megane 4. Die was voor mijn gevoel ietsje kleiner dan de V60
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Ach, als je status nog belangrijk vind op je 40e dan moet je jezelf toch eens achter de oren krabben denk ik.
En mijn keuze voor een auto was puur gebasseerd op zuinig, wendbaar en degelijk.
Natuurlijk had ik best een so called “dikke bak” kunnen kopen (wel 2e hands) maar als je zoals ik alleen bent dan is dat enorm zonde van die 2500/3000 euro aan extra benzine en wegenbelasting en footprint elk jaar.
Dan liever een nieuwe fiets en ook nog op elk vlak beter voor het milieu. Een win win win win in my book!
En mijn keuze voor een auto was puur gebasseerd op zuinig, wendbaar en degelijk.
Natuurlijk had ik best een so called “dikke bak” kunnen kopen (wel 2e hands) maar als je zoals ik alleen bent dan is dat enorm zonde van die 2500/3000 euro aan extra benzine en wegenbelasting en footprint elk jaar.
Dan liever een nieuwe fiets en ook nog op elk vlak beter voor het milieu. Een win win win win in my book!
Laatst gewijzigd door maverick76 op do 14 maart 2019, 09:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 544
- Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
- Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...
Ik ben zo iemand met een dikke bak. Inderdaad is het eigenlijk niet meer verantwoord.
Statussymbool? Nee, gewoon omdat ik van de techniek hou en het mooi vind. Wel zit ik in een spagaat vanwege het milieu.
Andere dingen doe ik uit principe niet meer, vliegen, vlees eten, afstanden onder de 20km met de auto, nieuwe spullen kopen (als het mogelijk is alles tweedehands), niet elke twee jaar een andere fiets, geen ritjes naar het zuiden om een weekendje te fietsen.
Dit is geen aanval naar anderen maar denk na als men over anderen oordeelt vanwege de "dikke" auto. Iedereen heeft impact op het milieu en ja ik voel mij schuldig daarover. Het is echter één van de weinige dingen die ik dan nog wel leuk vind. Daarom doe ik het.
En niet idereen heeft een dikke auto vanwege de status. Kan ook andersom gelden, waarom zijn hier zoveel "dikke" fietsen? Kan toch ook worden gezien als status???
Statussymbool? Nee, gewoon omdat ik van de techniek hou en het mooi vind. Wel zit ik in een spagaat vanwege het milieu.
Andere dingen doe ik uit principe niet meer, vliegen, vlees eten, afstanden onder de 20km met de auto, nieuwe spullen kopen (als het mogelijk is alles tweedehands), niet elke twee jaar een andere fiets, geen ritjes naar het zuiden om een weekendje te fietsen.
Dit is geen aanval naar anderen maar denk na als men over anderen oordeelt vanwege de "dikke" auto. Iedereen heeft impact op het milieu en ja ik voel mij schuldig daarover. Het is echter één van de weinige dingen die ik dan nog wel leuk vind. Daarom doe ik het.
En niet idereen heeft een dikke auto vanwege de status. Kan ook andersom gelden, waarom zijn hier zoveel "dikke" fietsen? Kan toch ook worden gezien als status???
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur
Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.