Auto van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Zeker weten dat het fijn rijdt. Ik heb er zelfs mijn gratis-rijden-diesel voor opgegeven en moet nu zelf voor mijn stroom betalen. Gelukkig heb ik zat zonnepanelen en nog dak over voor meer ;)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dit is de mijne, nu wel met gele platen :)
7% bijtelling tot dec 2020.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

zonoskar schreef: ma 25 februari 2019, 23:10 Mijn nieuwe bolide is binnen trouwens...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is elektrisch.
Grappig huurbakkie!
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

mark m schreef: zo 16 december 2018, 19:17 Mijn inziens moet onze overheid er veel meer aan doen om de grote vervuilers aan te pakken, te denken aan de vervuilende fabrieken, vliegen, scheepvaart, kolencentrales, enz.

De uitstoot van de auto beperken is een goede stap, echter is het resultaat maar een druppel op een gloeiende plaat.

Overigens vind ik de ontwikkeling van elektrisch rijden niet goed, beter zou ingezet kunnen worden op de ontwikkeling van waterstof.
+1 :-q . Electrisch is echt niet de oplossing. Accu's groeien niet aan bomen, moeten ook gerecycled etc.

En verder helpen we de wereld toch wel om zeep tenzij we met zijn allen bereidt zijn in te leveren op luxe en het alsmaar nieuwste en meer te moeten hebben... Maar ook dat gaat niet gebeuren in onze consumptiemaatschappij die om geld draait. Dus al die grote vervuilers blijven ook.

Oja, mijn huidige bolide is een 1.8 v40 uit 2002 met 350.000km erop. Yes een benzine.. :winkie: . Gaat binnenkort weg voor een diesel btw.
life starts @ 150bpm...
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

zonoskar schreef: ma 25 februari 2019, 23:40 De Rivian is erg cool, maar niet echt betaalbaar natuurlijk.
En Amerikaans, dus onafgewerkte, kapotte troep. Mijn playmobil ziet er degelijker uit dan de body van een Tesla.
g60 schreef: do 7 maart 2019, 23:22 Gaat binnenkort weg voor een diesel btw.
Jou kan het iig geen ruk schelen! :-q
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

g60 schreef: do 7 maart 2019, 23:22 +1 :-q . Electrisch is echt niet de oplossing. Accu's groeien niet aan bomen, moeten ook gerecycled etc.
Accu's zijn nog te recyclen. CO2 voorlopig nog niet... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Er wordt veel gesproken over het door ontwikkelen van waterstof, dat is een goeie optie.
Maar dat moet ook worden opgewekt, en kost bijna net zoveel energie als dat het oplevert.
En waarmee moet het worden opgewekt? Kolen? Gas? Of toch elektriciteit?
Dus hebben we toch die windmolen parken nodig.
Waterstof is ideaal om energie in op te slaan als er meer stroom wordt opgewekt door windmolens of zonnepanelen dan er wordt afgenomen.
Daarom is TenneT ook met de Gasunie en oliemaatschappijen aan het testen met het maken van waterstof op zee.
Als dan het gasnetwerk geschikt gemaakt kan worden voor het vervoeren van waterstof, hebben we straks thuis en in de auto keuze uit waterstof en elektriciteit :-q
Dat is de meest duurzame oplossing, en ja daar moeten veel voor gebouwd worden wat CO2 oplevert en materiaal kost, maar dat is nou eenmaal zo.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lars TB schreef: vr 8 maart 2019, 11:31
g60 schreef: do 7 maart 2019, 23:22 +1 :-q . Electrisch is echt niet de oplossing. Accu's groeien niet aan bomen, moeten ook gerecycled etc.
Accu's zijn nog te recyclen. CO2 voorlopig nog niet... .
CO2 is prima te recyclen, meer bomen! Het echte probleem van brandstofauto’s is alle andere troep die er uit komt...
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Makkelijk schreef: vr 8 maart 2019, 12:28
Lars TB schreef: vr 8 maart 2019, 11:31

Accu's zijn nog te recyclen. CO2 voorlopig nog niet... .
CO2 is prima te recyclen, meer bomen! Het echte probleem van brandstofauto’s is alle andere troep die er uit komt...
Goed punt!

Maar inderdaad pompen we heel veel extra CO2 de lucht in en kappen de bossen in een extreem tempo. De balans is dus zoek.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Makkelijk schreef: do 7 maart 2019, 23:29
g60 schreef: do 7 maart 2019, 23:22 Gaat binnenkort weg voor een diesel btw.
Jou kan het iig geen ruk schelen! :-q
Daar ga je wel erg kort door de bocht natuurlijk.

Ten eerste heb ik het geld niet voor een fancy hippe elektrische auto. Dus ik heb weinig keus.
Ten tweede doe ik niet mee aan de consumptie van nieuwe spullen kopen, zat goed 2e hands spul te koop. Ik ben hergebruiker.
Ten derde denk ik toch echt dat er grotere vervuilers zijn dan auto's. Zoals al genoemd vliegtuigen, schepen, fabrieken etc.
Ten vierde ben ik niet zo naief dat ik denk denk dat wij als klein landje echt het verschil kunnen maken terwijl er in azie 1 grote tering bende van gemaakt wordt en de industrie lekker door stampt overal voor de consumptie maatschappij.
Ten vijfde, als we het dan toch over bedrijven hebben.., neem dan de grote gif industrie als monsanto en beyer etc. Ook wel een ding!
Ten zesde heb ik al meerdere bijen en hommels gered door ze suikerwater te voeren, incl overnachting en al.
Ten zevende ben ik gelukkiger in de natuur dan in de stad.

:-q
life starts @ 150bpm...
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

g60 schreef: vr 8 maart 2019, 17:18
Makkelijk schreef: do 7 maart 2019, 23:29


Jou kan het iig geen ruk schelen! :-q
Daar ga je wel erg kort door de bocht natuurlijk.

:-q
He jij zegt vol trots dat je een diesel koopt, dan vraag je er een beetje om :D.

Maar waarom kopen mensen nu nog een diesel? Ik neem aan dat diesel binnen een paar jaar wel een hogere literprijs heeft dan benzine en niet meer welkom is in sommige steden...
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Makkelijk schreef: vr 8 maart 2019, 18:54 Maar waarom kopen mensen nu nog een diesel? Ik neem aan dat diesel binnen een paar jaar wel een hogere literprijs heeft dan benzine en niet meer welkom is in sommige steden...
In mijn geval is het de baas die beslist...
En met 50.000+ km per jaar vind ik elektrisch nog altijd niet echt praktisch, los van het feit dat ik flinke twijfels heb over hoe 'groen' die auto's nu werkelijk zijn als je de productie/recycling van de accu's en het opwekken van alle benodigde elektriciteit meetelt.

Het is echt niet dat ik vast blijf zitten in oude gebruiken, maar zolang diesel mij nog iedere keer ruim 1.000km brengt op één tank en ik nog overal binnen 10 minuten weer op pad kan met een volle tank, stap ik niet over...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Merijn. schreef: vr 8 maart 2019, 19:01 ..., los van het feit dat ik flinke twijfels heb over hoe 'groen' die auto's nu werkelijk zijn als je de productie/recycling van de accu's en het opwekken van alle benodigde elektriciteit meetelt.
...
Momenteel zijn ze niet heel veel schoner.

Maar doorgaan met fossiele brandstof is sowieso geen oplossing...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Makkelijk schreef: vr 8 maart 2019, 18:54
g60 schreef: vr 8 maart 2019, 17:18

Daar ga je wel erg kort door de bocht natuurlijk.

:-q
He jij zegt vol trots dat je een diesel koopt, dan vraag je er een beetje om :D.
Valt wel mee hoor

Maar waarom kopen mensen nu nog een diesel? Ik neem aan dat diesel binnen een paar jaar wel een hogere literprijs heeft dan benzine en niet meer welkom is in sommige steden...
Omdat niet iedereen bij 1 van die steden woont. En binnen en paar jaar is natuurlijk ruim zat om voorlopig nog te dieselen. Dat omslagpunt duurt nog wel even denk ik voordat diesel niet meer interessant is
life starts @ 150bpm...
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Lars TB schreef: vr 8 maart 2019, 19:09
Merijn. schreef: vr 8 maart 2019, 19:01 ..., los van het feit dat ik flinke twijfels heb over hoe 'groen' die auto's nu werkelijk zijn als je de productie/recycling van de accu's en het opwekken van alle benodigde elektriciteit meetelt.
...
Momenteel zijn ze niet heel veel schoner.

Maar doorgaan met fossiele brandstof is sowieso geen oplossing...
We zijn het eens met deze :-q .

Maar daarom gaf ik aan dat het echt anders moet. Er zijn veel grotere vervuilers. De schonere auto's gaan het verschil echt niet maken. De manier waarop wij leven moet gewoon op de schop. Al zou je bijvoorbeeld alles kwa bedrijven weer lokaler gaan doen ipv van groot groter grootst gecentreerd, dan scheelt dat n bak auto's en transport op de weg lijkt me.. En we moeten kwaliteits producten maken, en niet producten die maar even mee gaan of stuk gaan zodat er weer nieuw verkocht kan worden, en genoegen nemen met iets minder meer nieuwe spullen. Op die manier is er minder vervuiling door fabrieken en transport. Maar ja, willen we een stukje luxe opgeven met z'n allen? Nee, want het moet altijd meer, mooier en beter voor de meesten.. Dat is precies waar het mis gaat wat mij betreft.
life starts @ 150bpm...
Plaats reactie