Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Wolfgangsee, bij Salzburg. :bier:
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

Iets minder idyllische omgeving, maar toch even een real life pic.
Afbeelding
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Zow, die heeft er zin an!!

:D
tjebbert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 19 maart 2008, 20:12
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen

Geweldig die kop!! :-q :winkie:
We zijn vandaag met zijn allen wezen fietsen, moeders en de kleinste over het fietspad en ik met de oudste ernaast over de karren/paarden paden en bij iedere fietser die we tegen kwamen riep hij luidkeels...... TEEEEGE...!! :D
Lekker tien kilometer rustig aan gedaan en tussendoor natuurlijk even een "echte powerbar" (lees berenkoek) naar binnen gewerkt bij het wasmeer :D

Aan het eind van de rit het commentaar..............pap wat hebben we lekker gefiets hé!!!
Dus mijn dag kan niet meer stuk :-D


Grtz Tjeb
Size does matter!! Try it with 29 inches...
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

'kee dan, dit filmpje bewijst dat papa's zich drukker maken dan kleine meisjes.... wat je in het filmpje ziet gebeuren heeft zich 7 keer herhaald! Toen kwam ze niet meer boven.

Erikje
Laatst gewijzigd door Erikje op do 14 mei 2009, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Volgende keer wel leren omhoog te fietsen ipv lopen.

:-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

jopieklep schreef:Iets minder idyllische omgeving, maar toch even een real life pic.
Afbeelding
Hoe bevalt het om deze bostrain te besturen. rijdt het een beetje stabiel of wiebelen jullie alle kanten op? Lijkt mij wel een mooie oplossing om onze zoon van 3,5 mee te nemen.
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

Zal ik hem 20 Juni even mee nemen? :wink:

In principe merk je (buiten het feit dat je je de tandjes trapt, want meetrappen ho maar :lol: ) er niet zo heel veel van. Klimmen gaat vanzelfsprekend iets minder vlot, dalen des te meer. In het bochtenwerk merk je er ook weinig van, het enige waar ik rekening mee moet houden is dat ik een bocht wel wat ruimer moet nemen dan normaal. Erg bochtige singletracks (en dan met name scherpe bochten)zijn wel erg lastig te nemen, dit komt vooral omdat je met zo'n lengte (al gauw een 3,5 meter) niet heel erg wendbaar bent. Verder kan ik je een geveerde zadelpen aanraden en ( mijn zoontje is ook 3,5) een setje "stepjes" zodat de kleine een goede voetsteun heeft (als je heel goed op de foto kijkt zie je ze zitten) , die zijn niet te koop maar met een lasapparaat en een Flamco beugel kom je een heel eind (mij een pbtje sturen helpt ook :wink:). Een achterspatbord op je fiets is ook een must, de eerste keer dat ik met hem wegging was ie bijkans een standbeeld van zichzelf :D . Koop wel een degelijk ding van Trek of Giant deze wekken iig. het meeste vertrouwen qua framebouw etc. Verder is het plezier onbetaalbaar met zo'n ding (net als iedereen die je inhaalt :lol: :lol: met z'n tweetjes!!)
Demo8pro rider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4402
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: een paar Transitions
Contacteer:

Erikje schreef:'kee dan, dit filmpje bewijst dat papa's zich drukker maken dan kleine meisjes.... wat je in het filmpje ziet gebeuren heeft zich 7 keer herhaald! Toen kwam ze niet meer boven.

Erikje
Zie ik daar nu een duidelijke voorkeur voor hellingaf?


Erikje, als dat wat ouder wordt, moet je nog oppassen dat ze niet echt wil gaan downhillen. Dat zou je pas echt geld gaan kosten :tong
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"


* A couple of Transitions
* Something new is in the make
M@nuel
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: do 10 mei 2007, 14:13
Mijn mountainbike: Giant XTC Advanced 1.5 LTD. 29"

Mooi om het plezier te zien tussen vader en zoon.
Zelf heb ik ook zo een bostrain, maar gebruik het nu nog alleen voor de gewone fiets.
Gedachte speelt wel om de mountainbike ervoor te hangen en mijn zoontje mee te nemen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Erikje schreef:'kee dan, dit filmpje bewijst dat papa's zich drukker maken dan kleine meisjes.... wat je in het filmpje ziet gebeuren heeft zich 7 keer herhaald! Toen kwam ze niet meer boven.

Erikje
Gaaf, geen angst gewoon gaan. Zo'n stoere fiets en dito kleding helpt natuurlijk ook.
En dat met 7 jaar. :-q
Gebruikersavatar
BikerBert
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5815
Lid geworden op: di 18 april 2006, 18:22
Mijn mountainbike: Sensa Livigno Sport 29er
Contacteer:

Erikje schreef:'kee dan, dit filmpje bewijst dat papa's zich drukker maken dan kleine meisjes.... wat je in het filmpje ziet gebeuren heeft zich 7 keer herhaald! Toen kwam ze niet meer boven.

Erikje

Genieten met een grote G.. :-q Mijn dochter heeft net het filmpje ook bekeken en binnenkort gaan wij samen de bossen onveilig maken... :D
Life itself cannot give you joy
Unless you really will it.
Life just gives you time and space
Its up to you to fill it.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

In de avator; onze oudste zoon en ik samen na ons toertochtje in Horst. Manneke vond het echt geweldig; hij vraagt elke dag of ie weer mag.
Laatst gewijzigd door BikerBas2 op di 22 september 2009, 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
tjebbert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 19 maart 2008, 20:12
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen

Nog een tippie voor de papa's met krap budget (of andere reden natuurlijk) die hun kiddies toch in een stoer fietspak willen stoppen, kijk eens bij Decathlon, ik heb gisteren een setje gekocht voor nog leuke prijzen, Baggie shorts 9 euro, shirt 14 en handschoentjes 12!
En hij was zo blij als de dag dat hij zijn eerste lolly kreeg :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prijzen op internet zijn hoger zag ik net, bovengenoemde prijzen zijn de door mij betaalde :-q

Grtz Tjeb
Size does matter!! Try it with 29 inches...
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

@Tjebbert: is niet alleen voor een krap budget sterker nog: Decathlon is één van de weinige die dit soort spul verkoopt :-q
Plaats reactie