Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BikerBert
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5815
Lid geworden op: di 18 april 2006, 18:22
Mijn mountainbike: Sensa Livigno Sport 29er
Contacteer:

awinkel schreef:Leuk! En daarna gezellig samen de fietsen poetsen. ;-)
Yeah right. Dat zal paps maar weer moeten doen vrees ik :lol: :winkie: :D
Life itself cannot give you joy
Unless you really will it.
Life just gives you time and space
Its up to you to fill it.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Oh, dat is dus overal hetzelfde. :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mijn zoontje vindt het prachtig om zijn (of mijn!) fiets te poetsen. Maar da's een jongetje, misschien ligt het daar aan..
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat denk ik niet. :-D
Mijn beide zoontjes (7 en 9) laten het hun papa doen...
Tijd om dat eens te gaan veranderen! :-)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Begonnen met ongeveer 7, inmiddels brugklasser... Oostenrijk was hij al gewend, komende zomer staat de Sella Ronde in de Dolomieten op het programma.
Als we gebruik maken van de liften wordt het een rondje van ongeveer 50km, 800hm. We verheugen ons er al op!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Vandaag op Vaderdag weer eens een rondje met de oudste gedaan (7 jaar).

Hier op Walcheren (Zeeland) ligt een duin van zo'n 40M hoogte met een toch wel stijl stuk klinkers overgaand op gravel om er te komen. Hij heeft wel eens eerder een stukje hiervan gereden maar vandaag dus helemaal tot aan boven. Met een verzet van 36x34 heeft hij af en toe echt moeten pezen maar hij heeft het gehaald, en niet onbelangrijk, met een dikke smile op zijn gezicht!
Hier heb ik echt enorm van genoten want hij doet het echt met plezier en hij kan niet wachten om in Juli rondom Riva met pap samen wat te fietsen.
Na lang zoeken heb ik een sleepkabel gevonden die ik wil gebruiken om hem te slepen als het nodig is.
Check: https://towwhee.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet niet of er hier mensen ervaring hebben met een soortgelijk systeem, maar mij lijkt het ideaal om samen toch wat meer afstand af te leggen en wellicht misschien eens een mini biketrip met bepakking te gaan doen.

Afbeelding

Afbeelding
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik heb sinds kort eindelijk mijn dochter (4,5) op de fiets gekregen. Ze kon het al, maar ik vroeg denk ik te vaak of ze wilde fietsen...
Na dagen onderzoek op het web over de beste, lichtste, meest ergonomische kinderfiets (woom, isla bikes, ridgeback etc) kon ik voor een prikkie een Redline 16.2 op de kop tikken. Weegt wel 10 kilo, maar dan heb je wel de stoerste fiets van de school :-D Kan ook nog wel wat gewicht vanaf, als ik er een paar euro's tegenaan gooi.
Dochterlief meteen helemaal stoked en na het toevoegen van roze grips (lizard skins mini machine) was ze niet meer te houden.
Iets waar we meteen al tegenaan liepen was dat de cranks 140mm waren. Op haar normale zadelhoogte kon ze, mede door de hoge BB niet fietsen. Dom natuurlijk, want bij alle hippe kinderfietsen is de BB juist lekker laag. Ik had alleen maar naar zadelhoogte gekeken, terwijl je op foto's duidelijk kon zien dat de BB best hoog zit. Maar goed, zadel iets hoger en daar ging ze, wel met een zetje in de rug. Inmiddels een anker van een onepiece van 115mm erin gezet en nu kan ze ook weer zelf opstarten. Zithouding nog niet optimaal, maar ze is al hard aan het proberen om staand te trappen.
Inmiddels al naar school gefietst (2.5 km) en op vaderdag samen het downhill-baantje en de pumptrack hier om de hoek onveilig gemaakt. Supertrots!

Er zijn nog wel een paar issues alleen, vandaar dat ik hier even om advies vraag.
-Het remmen gaat nog niet super. Ik heb de grepen zo goed mogelijk op haar handen afgesteld, maar het lijkt erop dat ze niet sterk genoeg is om echt hard te remmen. Blokjes geschuurd, velgen helemaal schoon. Remmen hebben genoeg bite, maar niet al ze zelf remt. Er zitten nu Tektro grepen op, maar ik dacht wellicht zijn er betere te krijgen? Of gewoon kwestie van kracht ontwikkelen? Ik vind het toch wel fijn als ze kan remmen, haha.
-De 140mm cranks waren echt te lang (ze heeft een binnenbeenlengte van 46cm) maar met 140mm cranks en 36x16 kwam ze heuveltjes op die ze nu met 115mm en 32x16 niet op komt. Is het effect van de cranklengte echt zo groot, of heeft het meer met de vorm van de dag te maken?

Als ik wist hoe je van google drive een foto linkt, zou ik het doen.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

BrianW schreef:
Er zijn nog wel een paar issues alleen, vandaar dat ik hier even om advies vraag.
-Het remmen gaat nog niet super. Ik heb de grepen zo goed mogelijk op haar handen afgesteld, maar het lijkt erop dat ze niet sterk genoeg is om echt hard te remmen. Blokjes geschuurd, velgen helemaal schoon. Remmen hebben genoeg bite, maar niet al ze zelf remt. Er zitten nu Tektro grepen op, maar ik dacht wellicht zijn er betere te krijgen? Of gewoon kwestie van kracht ontwikkelen? Ik vind het toch wel fijn als ze kan remmen, haha.
-De 140mm cranks waren echt te lang (ze heeft een binnenbeenlengte van 46cm) maar met 140mm cranks en 36x16 kwam ze heuveltjes op die ze nu met 115mm en 32x16 niet op komt. Is het effect van de cranklengte echt zo groot, of heeft het meer met de vorm van de dag te maken?

Als ik wist hoe je van google drive een foto linkt, zou ik het doen.
Hoe ver grijpt de remhendel aan. Met gestrekte vingers kun je minder kracht zetten dan met een vuist. Hoe korter bij het stuur hoe beter voor die kleine handjes.

Tja, kracht X arm werkt ook hier best door. Vaak hebben ze toch al het zadel te laag staan om alles goed onder controle te houden.

Maar wel leuk dat ze er super veel plezier aan beleefd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mijn zoontje remt ook al vanaf zijn 3e met Tektro remmetjes (eerst V-brake nu schijf), inderdaad zo krap mogelijk afstellen naar het stuur toe en probeer haar te leren zoveel mogelijk te gaan staan op de pedalen bij het remmen dan gaat ze (onbewust) een veel beter gevoel ontwikkelen over de remmen.
Succes, blijft mooi om met dat kleine spul te fietsen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

yo-eddy schreef:Mijn zoontje ...
en probeer haar te leren ...
gaat ze ...
!?
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

doezel schreef:
yo-eddy schreef:Mijn zoontje ...
en probeer haar te leren ...
gaat ze ...
!?
ow wacht, ik snap het! :winkie:
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

:-D
Heb de remmen zo strak mogelijk afgesteld en de remgrepen iets naar binnen verplaatst, en het gaat al een stuk beter. Nog steeds vrij lange remweg, door papa-ogen, maar ze komt netjes voor het oversteken tot stilstand en ze schat de remweg goed in. 18t freewheel gaat ook lekker, en er blijkt als bonus een heerlijke ratel in te zitten.
Ik ga van het weekend de bars nog een paar cm inkorten en de stuurpen omdraaien om ze net wat hoger te krijgen.

Edit: gelukt!
Afbeelding
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

samen met mijn oudste (12 jaar en voor het eerst op de mountainbike(huur)) stukje wezen braapen in Alpe 'd Huez 8) Kwamen zijn BMX skills prima van pas :-q

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Gaaf man!
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Sick!
Plaats reactie