Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Hidde inmiddels op z'n 24"fiets, iets eerder dan gepland omdat de achternaaf vd 20"nu weer overleden is (SRAM i3 ...echt bagger :-{ ).

eerste dag gelijk maar de North Shores proberen :-q

Afbeelding

https://www.pinkbike.com/video/502083/
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Nice! (Jip loopt al dagen uit te kijken naar het moment dat hij de fiets van Hidde mag komen "passen". Ik moet hem er steeds aan herinneren dat zelfs al past 'ie perfect, hij de fiets niet direct mee kan nemen :lol:)

Ander vraagje: wat voor bescherming trekken jullie je mini-me aan? De mijne heeft alleen een helm en handschoenen, maar is nogal van het uitproberen. Hij gaat daarbij niet zelden onderuit. Hoort erbij, en tot nu toe niet erger dan een paar schrammen (en kinderbotten zijn van rubber gemaakt lijkt het), maar de dropjes worden steeds hoger... Ik zat zelfs te denken aan een lichtgewicht backprotector (liefst eentje die ook voor skien geschikt is). Onzin? Of toch wel verstandig?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

38x10 schreef: do 20 juni 2019, 12:34 Onzin? Of toch wel verstandig?
Lijkt me sowieso verstandig. Knie- en elleboog protectoren ook. Kun je wat vaker onderuit gaan voordat de oefensessie tot een eind is gekomen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Lars TB schreef: do 20 juni 2019, 12:40
38x10 schreef: do 20 juni 2019, 12:34 Onzin? Of toch wel verstandig?
Lijkt me sowieso verstandig. Knie- en elleboog protectoren ook. Kun je wat vaker onderuit gaan voordat de oefensessie tot een eind is gekomen.
Tips voor materiaal?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Geen ervaring, maar kijk eens bij skateboard zaken, inline skeeleren.

edit: https://www.endurasport.com/Shop/c/cata ... phics:KIDS
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 8 augustus 2023, 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

ik post 'm hier ook maar even viewtopic.php?f=21&t=142397&p=2403685#p2403685

De proeflessen bij de bataaf bevallen erg goed, dus ben ik voorzichtig op zoek naar een bmx startsetje voort 't jong...

als iemand wat leuks weet, ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

De soon-to-be nieuwe bike testen in de achtertuin van yo-eddy:

Afbeelding

(vader en zoon zijn misschien een heeeeel klein beetje jaloers)

En maar meteen een nieuw trucje geleerd van mini-yo-eddy:

Afbeelding
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

38x10 schreef: zo 23 juni 2019, 20:04 (vader en zoon zijn misschien een heeeeel klein beetje jaloers)
Je kunt ook geen nieuwe fiets voor zoonlief kopen en dat geld opzij leggen voor een grotere tuin!



(of mis ik nu iets? :winkie: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Yo-eddy en ik hebben weliswaar nog geen exact bedrag afgesproken voor de fiets, maar ik heb toch wel goede hoop dat deze significant onder de prijs voor een stuk tuin-met-pumptrack ligt :o :D
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: do 20 juni 2019, 12:34 Nice! (Jip loopt al dagen uit te kijken naar het moment dat hij de fiets van Hidde mag komen "passen". Ik moet hem er steeds aan herinneren dat zelfs al past 'ie perfect, hij de fiets niet direct mee kan nemen :lol:)

Ander vraagje: wat voor bescherming trekken jullie je mini-me aan? De mijne heeft alleen een helm en handschoenen, maar is nogal van het uitproberen. Hij gaat daarbij niet zelden onderuit. Hoort erbij, en tot nu toe niet erger dan een paar schrammen (en kinderbotten zijn van rubber gemaakt lijkt het), maar de dropjes worden steeds hoger... Ik zat zelfs te denken aan een lichtgewicht backprotector (liefst eentje die ook voor skien geschikt is). Onzin? Of toch wel verstandig?
Tof dagje gehad gisteren, Jip fietst als een baas :-q :-q
Qua bescherming (want die fratsen worden alleen maar "erger" :winkie: ) begin eens met een baggy (of lange BMX broek) en lange handschoenen. In ieder geval iets dat ze makkelijk aantrekken. Knie, scheen en elleboog beschermers blijven vaak liggen bij Hidde, alleen met BMX les wel altijd de bodyprotecor, Full face + lange handschoenen.

Leuk om de mannen samen op GMA te zien fietsen, moeten we maar wat vaker doen. (Ede kids parcours etc)

Volgende keer ook maar de rockgardens meepakken

https://www.pinkbike.com/video/503093/
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

38x10 schreef: ma 24 juni 2019, 11:22 Yo-eddy en ik hebben weliswaar nog geen exact bedrag afgesproken voor de fiets, maar ik heb toch wel goede hoop dat deze significant onder de prijs voor een stuk tuin-met-pumptrack ligt :o :D
Nou, dan gewoon de komende 10 jaar geen nieuwe bike voor je zoon! Dan kom je misschien wel in de richting! (Hij moet er maar wat voor over hebben!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: ma 24 juni 2019, 18:07
38x10 schreef: ma 24 juni 2019, 11:22 Yo-eddy en ik hebben weliswaar nog geen exact bedrag afgesproken voor de fiets, maar ik heb toch wel goede hoop dat deze significant onder de prijs voor een stuk tuin-met-pumptrack ligt :o :D
Nou, dan gewoon de komende 10 jaar geen nieuwe bike voor je zoon! Dan kom je misschien wel in de richting! (Hij moet er maar wat voor over hebben!)
Je onderschat de grondprijzen of je overschat wat het fietsje moet kosten .... of beiden :wink: :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

En daarbij: Jip mocht willen dat 'ie elk jaar een nieuwe fiets kreeg. :-)
yo-eddy schreef: ma 24 juni 2019, 12:16 Tof dagje gehad gisteren, Jip fietst als een baas :-q :-q
(...)
Leuk om de mannen samen op GMA te zien fietsen, moeten we maar wat vaker doen. (Ede kids parcours etc)
Zeker tof dagje. Genieten om die drie jonge honden (1 echte en 2 figuurlijke) zo door het bos te zien raggen. Moeten we zeker nog eens doen! Wat Jip betreft mag Max dan ook weer mee. Hij was zwaar onder de indruk van "de hond, die zonder riem het hele stuk mee ging rennen en wel 70 km per uur kon" en heeft er gister en vandaag honderduit over verteld tegen mama, z'n zus, opa&oma, de juf en al zijn klasgenootjes :lol:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: ma 24 juni 2019, 21:47 En daarbij: Jip mocht willen dat 'ie elk jaar een nieuwe fiets kreeg. :-)
yo-eddy schreef: ma 24 juni 2019, 12:16 Tof dagje gehad gisteren, Jip fietst als een baas :-q :-q
(...)
Leuk om de mannen samen op GMA te zien fietsen, moeten we maar wat vaker doen. (Ede kids parcours etc)
Zeker tof dagje. Genieten om die drie jonge honden (1 echte en 2 figuurlijke) zo door het bos te zien raggen. Moeten we zeker nog eens doen! Wat Jip betreft mag Max dan ook weer mee. Hij was zwaar onder de indruk van "de hond, die zonder riem het hele stuk mee ging rennen en wel 70 km per uur kon" en heeft er gister en vandaag honderduit over verteld tegen mama, z'n zus, opa&oma, de juf en al zijn klasgenootjes :lol:
:lol: prachtig, Max zijn herscholing van "Sheepdog" naar "Traildog" heeft het afgelopen jaar toch langzaam zijn vruchten afgeworpen :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie