Het motorhoekje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: za 27 april 2019, 20:20 Ach er zitten asociale kl00tz@kken tussen, maar ik troist mezelf dan bij de gedachte dat die binnenkort toch uit het leven stappen. Zou wel jammer zijn als ze daarbij ook een paar vriendelijke fietsers of voetgangers meenemen...

Oja, zelf motorrijder.
Wel al een tijdje motorloos.
Tijdje motorloos? Dan weer tijd voor een motor, is mooier dan fietsen. :winkie:
Ik rij vanaf 1979 onafgebroken en zou nog steeds niet zonder kunnen. Is ook passie van ons beide itt fietsen.
Zelfs nu na forse schuiver op de Scale en stijve/dikke knie is het afzien op de motor veel groter dan op de fiets en was het afgelopen weekend niet pijnvrij, maar het rijden op zich vergoed veel (nee alles).
Aso's zitten overal tussen, niet alleen onder motorrijders. :((

Kan het niet laten, maar 40 jaar verschil in beeld:
Afbeelding
Toen: Honda CB400T 2-pitter met 43 PK en top van 160 km/u plat op de tank. Voor 4.300,- gulden kon de lol beginnen.

Afbeelding
Nu: Kawa H2SX 4-pitter met 200 PK en begrenst op 299 km/u. Ook ‘ietsje’ duurder dan de 4.300,- gulden.....

Idem voor benzine, toen omgerekend 60 eurocent per liter en nu bijna 3 maal zo veel.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Fred (mtb-sport) schreef: za 27 april 2019, 21:24 Aso's zitten overal tussen, niet alleen onder motorrijders. :((
Hooguit is het percentage bij motorrijders wat hoger :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Lars TB schreef: za 27 april 2019, 22:01
Fred (mtb-sport) schreef: za 27 april 2019, 21:24 Aso's zitten overal tussen, niet alleen onder motorrijders. :((
Hooguit is het percentage bij motorrijders wat hoger :bier:
Ik begrijp dat jij je motorrijbewijs hebt? :bier: :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lars TB schreef: za 27 april 2019, 22:01
Fred (mtb-sport) schreef: za 27 april 2019, 21:24 Aso's zitten overal tussen, niet alleen onder motorrijders. :((
Hooguit is het percentage bij motorrijders wat hoger :bier:
Zat er (bijna) op te wachten. Ik kan andere groepen uitvergroten mbt gedrag, maar ga me daar niet toe verlagen.
Ik rij lekker motor en hoop dat nog heel lang te kunnen doen zolang ik het fysiek kan volhouden. Daar laat ik het maar bij. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Fred (mtb-sport) schreef: za 27 april 2019, 21:24
ThaSingleTrackMastah schreef: za 27 april 2019, 20:20 Ach er zitten asociale kl00tz@kken tussen, maar ik troist mezelf dan bij de gedachte dat die binnenkort toch uit het leven stappen. Zou wel jammer zijn als ze daarbij ook een paar vriendelijke fietsers of voetgangers meenemen...

Oja, zelf motorrijder.
Wel al een tijdje motorloos.
Tijdje motorloos? Dan weer tijd voor een motor, is mooier dan fietsen. :winkie:
Ik rij vanaf 1979 onafgebroken en zou nog steeds niet zonder kunnen. Is ook passie van ons beide itt fietsen.
Zelfs nu na forse schuiver op de Scale en stijve/dikke knie is het afzien op de motor veel groter dan op de fiets en was het afgelopen weekend niet pijnvrij, maar het rijden op zich vergoed veel (nee alles).
Aso's zitten overal tussen, niet alleen onder motorrijders. :((

Kan het niet laten, maar 40 jaar verschil in beeld:
Toen: Honda CB400T 2-pitter met 43 PK en top van 160 km/u plat op de tank. Voor 4.300,- gulden kon de lol beginnen.


Nu: Kawa H2SX 4-pitter met 200 PK en begrenst op 299 km/u. Ook ‘ietsje’ duurder dan de 4.300,- gulden.....

Idem voor benzine, toen omgerekend 60 eurocent per liter en nu bijna 3 maal zo veel.
Denk dat we ongeveer dezelfde leeftijd hebben. Haalde m,n rijbewijs in 1980 en vrijwel onafgebroken een motorfiets gehad. Vroeger veel gereden en gereisd met de motor, weekenden maar ook langere trips van tegen de 10.000km Het was een mooie tijd en ben van plan om dit jaar nog een lang weekend te doen. Nu rij ik wel met ongeveer de helft aan pk,s wat ik voldoende vind. Verder pak ik bijna altijd de fiets omdat ik hier meer voldoening uithaal.
"This species has amused itself to death"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MacReal schreef: za 27 april 2019, 23:49
Lars TB schreef: za 27 april 2019, 22:01

Hooguit is het percentage bij motorrijders wat hoger :bier:
Ik begrijp dat jij je motorrijbewijs hebt? :bier: :winkie:
:winkie: :-q


Laten we het er op houden dat ik motorliefhebber ben.


En hoe ik ook mijn best doe rekening met ze te houden in de praktijk, ze weten het altijd toch weer te verklooien... :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Komend weekend de motor trial GP in NL

Meestal leent het Nederlandse landschap zich niet zo voor deze tak van sport op dit niveau. Nu gaan ze Zelhem aandoen.
Prachtige en toegankelijke sport om als toeschouwer mee te maken met Toni Bou als absolute topper. Helaas komen de Nederlanders hier niet aan te pas.

https://www.zamc.nl/gptrial2019.html

Een filmpje van Toni Bou,s kunsten maar het gaat ook een paar keer fout.
https://www.youtube.com/watch?v=pk0VBFgIqbM

En op een e-mtb samen met Jaime Busto.
https://www.youtube.com/watch?v=8Mw2u4WomLo
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ik krijg de handen hier niet op elkaar geloof ik voor de motor trial sport? Toch is er wel wat uitwisseling tussen de beide sporten zoals in het bovenstaande filmpje waar de toppers met een e-bike bezig zijn. Je kan wel zien dat daar ook heel wat uurtjes op doorgebracht worden.
In het programmablad stond ook nog een stukje over Rick Koekoek die in aanloop naar deze GP een aantal scholen bij langs geweest is om daar een demonstratie te geven en de kinderen ook zelf te laten fietsen met een trialfietsje. Totaal 5 scholen in de omgeving van Zelhem.
Hopen dat zoiets wat oplevert.

Foto van vandaag.
Afbeelding
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Trialsport is het hoge school werk en ongelooflijk de beheersing en controle die je moet hebben. Maar die motoren zijn wel errug klein voor Fredje.....

Dan toch liever blokje om op onze Kawa zoals afgelopen weekend. Ik was eregast bij de MTB marathon daar en er maar lekker motorweekendje van gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Qua rijden echt waanzinnig mooi in de Eiffel en 0,0 drempels etc.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Poort van Nideggen?
Eifel is mooi op twee wielen. (maar voor mij geen motor meer)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 24 juni 2019, 22:43 Poort van Nideggen?
Nee, bovenste foto gemaakt bij Rhens.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Spec29
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 9 juli 2019, 20:50

Als kersverse mountainbiker hier op het forum gekomen en kreeg een tip dat er ook een motorhoekje is. Rij motor sinds 1974, eerst een paar Honda's (CB350F en CB400F), daarna een BMW R100RS en daarna enkele Harley's (Sportster 1200, eigenbouw Evo Fatboy, Twincam Roadking en Twincam Fatboy). Nu bezig met de bouw van een Ducati café racer, op basis van een 996 frame en een 1100S tweekleps blok. En met fietsen natuurlijk.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Spec29 schreef: wo 10 juli 2019, 16:18 Als kersverse mountainbiker hier op het forum gekomen en kreeg een tip dat er ook een motorhoekje is. Rij motor sinds 1974, eerst een paar Honda's (CB350F en CB400F), daarna een BMW R100RS en daarna enkele Harley's (Sportster 1200, eigenbouw Evo Fatboy, Twincam Roadking en Twincam Fatboy). Nu bezig met de bouw van een Ducati café racer, op basis van een 996 frame en een 1100S tweekleps blok. En met fietsen natuurlijk.

Afbeelding
Dit is interessant! Plaats af en toe maar eens wat bouwfoto’s :-q
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Spec29 schreef: wo 10 juli 2019, 16:18 Als kersverse mountainbiker hier op het forum gekomen en kreeg een tip dat er ook een motorhoekje is. Rij motor sinds 1974, eerst een paar Honda's (CB350F en CB400F), daarna een BMW R100RS en daarna enkele Harley's (Sportster 1200, eigenbouw Evo Fatboy, Twincam Roadking en Twincam Fatboy). Nu bezig met de bouw van een Ducati café racer, op basis van een 996 frame en een 1100S tweekleps blok. En met fietsen natuurlijk
Leuk ja als je daar wat van blijft plaatsen. Zelf heb ik een 749 staan maar dit jaar nog niet gereden. :( Hoop het wel weer meer te gaan doen maar fietsen neemt ook veel tijd in beslag. :-D
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie