Het motorhoekje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

George schreef:Die van mij heeft ziet er een stuk minder fraai uit maar er wordt wel op gereden :lol:

Afbeelding
Net iets te zwaar voor TET
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ja, het is ook een misleidende foto, hij komt in de praktijk zelden van het asfalt af. Ik rijd voornamelijk woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@George: Maakt niet uit, 95% van de allroads komt echt niet op "all roads".............
Verder prima bike toch :-q
(Zijsprongetje: Veel all mountain MTB's komen ook niet verder dan de UHR)

@retep52: Klassieker in wording, die Multi Strada. Beetje categorie "Niet zomaar weg doen, krijg je spijt van".
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
retep52
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 10:28
Mijn mountainbike: Niner Air9 2012
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef:@retep52: Klassieker in wording, die Multi Strada. Beetje categorie "Niet zomaar weg doen, krijg je spijt van".
Thanks! :-q Had 'm vorig jaar bijna verkocht, maar kreeg al spijt voordat de deal rond was... Schandalig weinig km (zo'n 26000) op de teller, dus nog maar even bewaren... 't Eet geen brood.... :tong
De benen willen soms wat anders dan de baas.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Merijn. schreef:M'n vriendin rijd sinds begin dit jaar ook motor, dus er staat een knalblauwe Kawasaki ER6F uit 2008 naast de Derby. Zelf (nog) geen motorrijbewijs, maar wil daar in het voorjaar misschien toch aan gaan beginnen. Al is het maar om in geval van nood de Kawa te kunnen verplaatsen. :winkie:

Deze dus:
Plaatje
Mijn probleem is dat ik alles met wielen leuk vind.. En heb nu al amper tijd om met Derby te rijden, laat staan als er ook nog een motor bij zou komen. :-{
Oeps.. Dat heeft minder lang geduurd dan gedacht.. :lol:
Nog bezig met de lessen, maar inmiddels staat er sinds zondag al wel een motor op me te wachten in de garage. :winkie:

Vriend van me heeft de motor voor mij naar huis gereden en hij is goedgekeurd:
Afbeelding

Triumph Speed Four, bouwjaar 2004, 600cc en 11.350 km op de klok. Om een beetje in stijl te blijven, uiteraard in het oranje. 8)
Zolang er nog geen rijbewijs is, rustig de tijd om de motor na te lopen en schoon te maken. Overgenomen van een liefhebber / verzamelaar, maar was in ieder geval geen poetsliefhebber.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Ik heb sinds 4 maanden mijn rijbewijs.
Een jaar geleden deze GPZ 550 uit '88 gekocht. Beetje bij beetje opgeknapt en zo stond ie er 2 maanden geleden bij:
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen zijn er al weer zaken veranderd; uitlaat ingekort, voorspatbord gemonteerd en niet meer zo glimmend. Superblij met het apparaat!
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Merijn. schreef:
Merijn. schreef:M'n vriendin rijd sinds begin dit jaar ook motor, dus er staat een knalblauwe Kawasaki ER6F uit 2008 naast de Derby. Zelf (nog) geen motorrijbewijs, maar wil daar in het voorjaar misschien toch aan gaan beginnen. Al is het maar om in geval van nood de Kawa te kunnen verplaatsen. :winkie:

Deze dus:
Plaatje
Mijn probleem is dat ik alles met wielen leuk vind.. En heb nu al amper tijd om met Derby te rijden, laat staan als er ook nog een motor bij zou komen. :-{
Oeps.. Dat heeft minder lang geduurd dan gedacht.. :lol:
Nog bezig met de lessen, maar inmiddels staat er sinds zondag al wel een motor op me te wachten in de garage. :winkie:

Vriend van me heeft de motor voor mij naar huis gereden en hij is goedgekeurd:


Triumph Speed Four, bouwjaar 2004, 600cc en 11.350 km op de klok. Om een beetje in stijl te blijven, uiteraard in het oranje. 8)
Zolang er nog geen rijbewijs is, rustig de tijd om de motor na te lopen en schoon te maken. Overgenomen van een liefhebber / verzamelaar, maar was in ieder geval geen poetsliefhebber.
Leuke fiets in een lekker opvallend kleurtje :-D Je ziet m niet zo vaak ook die 4!

Old 'n' Rusty schreef:Ik heb sinds 4 maanden mijn rijbewijs.
Een jaar geleden deze GPZ 550 uit '88 gekocht. Beetje bij beetje opgeknapt en zo stond ie er 2 maanden geleden bij:


Ondertussen zijn er al weer zaken veranderd; uitlaat ingekort, voorspatbord gemonteerd en niet meer zo glimmend. Superblij met het apparaat!
Leuk ding, heb je m als origineel gekocht of was hij al wat verbouwd?
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Leuk ding, heb je m als origineel gekocht of was hij al wat verbouwd?
Niet zozeer verbouwd, wel gestript en delen afgeslepen. Hij kostte ook maar €100, om je een idee te geven.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ah nou dan heb je toch voor weinig geld wat leuks binnen gehaald! Nog verdere plannen?
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

floris500 schreef:Ah nou dan heb je toch voor weinig geld wat leuks binnen gehaald! Nog verdere plannen?
Eigenlijk niet, behalve een ander stuur op termijn.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vanmorgen na 4 maanden wachten, kon ik (eindelijk) mijn Kawasaki H2SX bij mijn dealer ophalen.
Blijft altijd een mooi gevoel om een gloednieuwe motor te kunnen rijden en vooral naar deze keek ik enorm uit. Op 26-11 gezien op show, liefde op eerste gezicht en in 2 tot 3 minuten deal rond (motorhuis de Valkenier).
Afbeelding
Uitlaat nog origineel, maar die kachelpijp gaat er nog af. Maar even wachten op "leuk"exemplaar

Afbeelding
De andere kant

Afbeelding
Inderdaad een compressor

Afbeelding
Vooruitziende blik toen ik 2 jaar terug mijn outfit heb laten maken.

Vanmiddag zo'n 200 km gedaan en eerste gevoel is positief, wordt weer een mooie zomer. Alleen gaat het ten koste van het fietsen.....
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Bij mij gaat het motorrijden altijd ten koste van het fietsen. :-D

Heftig ding zo,n Kawa. Ik moet het ongeveer met de helft aan vermogen doen. Denk dat de pekel nu ook wel weg is dus een mooi dag voor je nieuwe motor.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ach, met de helft van het vermogen heb je in principe nog te veel. Ik weet de discussie nog wel met de Honda CBX die maar liefs 105 pk had.
Eerlijk gezegd heb je niet zo veel aan 207 pk (Ram Air), maar het oh zo leuk. Met mijn Hayabusa hooguit 5 of 6 keer echt vol uit gegaan in zijn 6e versnelling. Was het leuk? Niet echt eerlijk gezegd.
Maar inmiddels zo'n 320 km mee gereden en bevalt super. Maar is lastig om me in te houden....
Heb nog wat plaatjes bij elkaar geplempt voor de liefhebber https://t.co/tuCYLQuC9E
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

9 weken en bijna 4.000 km verder met onze Kawa. Durf nu te zeggen dat het "lekkerste" motor is die we ooit hebben gehad. De GSXR1000 Ultimate is naar plek 2 verwezen.
In feite klopt alles (muv achterrem) aan deze bike. Comfortabel genoeg voor de ouwe en elke keer een feest om op te rijden, gaat zelfs ten koste van het fietsen. :winkie:
Inmiddels al 2 keer een weekendje Eiffel gedaan en daar kan je lekker door rijden zonder "Koos Spee drempels" en flitsers aan de voorkant.
Nog even wacht op aantal accessoires zoals een Yoshi uitlaat, ander kuipruitje, ander achterspatbord en nog wat klein spul. In dat opzicht niks anders dan een fiets.

Onderstaand plaatje langs de Moezel 2 weken terug
Afbeelding

Onderstaand van afgelopen weekend.
Afbeelding

Bijna dezelfde frequentie als bij marathons vroeger, alleen (ietsjes) minder vermoeiend. :lol:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Wat een beest van een motor zeg..! :o
Even het gewicht opgezocht, maar dat valt me dan nog best mee. Hij lijkt best groot en log, maar 256kg is dan niet eens zo gek.
Plaats reactie