Het motorhoekje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Mooie fietsen! Heb ooit toen ik begon met motorrijden test rit gemaakt op de Aprillalalalala miile en een 748, voor de 748 gekozen omdat a) die mille gewoon te gek was voor een beginnend motorrijder en b) ik toch de uitstraling van de Duc net iets meer vond.

Wat ik overigens ook een hele gave fiets vind, KTM RC8.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

novaterra schreef: vr 17 april 2020, 14:14 "vroeger" ook zo'n ding gehad. had er net zoveel lol mee op het circuit als zijn grote broer
Afbeelding
IMG_4337 by joost nijland, on Flickr

de grote broer.
AfbeeldingIMG_4339 by joost nijland, on Flickr
Beide prachtfietsen :-q De kleurenstelling van de RSV is echt tijdloos mooi.
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Prachtig inderdaad die Italiaanse fietsen :-q


Zelf heb ik een Ducati 999S gehad (hate it op live it)
Compleet Termi systeem eronder, wit monoposto kontje, volledig Ohlins, wat een heerlijke motor was dat! Veel vermogen (voor toen dan) en het stuurde geweldig.


Daarna heb ik een Aprilia Dorsoduro gereden en dat was ook leuk rijden, vooral op de dijkjes. Nadeel was dat je elke 150km moest tanken :D


Nu ben ik helaas motorloos aangezien ik er te weinig tijd voor heb. Jonge kinderen en teveel hobby's... maar met dit prachtige weer, dan jeukt het enorm om een rondje op de motor te doen!

Ooit komt we weer een Duc in de schuur te staan.
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

cervus schreef: do 16 april 2020, 13:09 Had de 250 geen Suzuki-blok?
Klopt blok is een RGV blok maar Aprillia heeft een iets beter frame dan de RGV.. Goede herineringen aan op het circuit, CBR-etjes pesten in de bochten :D :D
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2916
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Mathijs_7 schreef: zo 19 april 2020, 17:38
cervus schreef: do 16 april 2020, 13:09 Had de 250 geen Suzuki-blok?
Klopt blok is een RGV blok maar Aprillia heeft een iets beter frame dan de RGV.. Goede herineringen aan op het circuit, CBR-etjes pesten in de bochten :D :D
Heel herkenbaar op het circuit. In Oschersleben heel wat dikke bikes het moeilijk gemaakt.
Zelfs in Assen was het wel eens leuk
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Een keer op Zandveurt met de 998 een robbertje stuivertje wisselen met een standaard RD350, op het rechte eind kon ik hem voorbij, voor bos uit zat hij weer voor mij..... later bleek die gozer jaren ONK gereden te hebben, die kon sturen!

Overigens kom ik met de motor al een jaar of 10 niet meer op Zandveurt, teveel ernstige ongelukken zien gebeuren waarvan 1 met dodelijke afloop. Voor de auto is Z'veurt wel weer erg leuk. Paar jaar met mijn zoon in een 325 geracet.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Motor rijden en terras horen voor ons (Marga en Fredje) bij elkaar, maar helaas alles dicht.
Gelukkig geen echt lockdown in NL, dus we kunnen nog steeds samen een blokje om. Alleen nu het tanktastourisme volledig omarmd. Lopen financieel helemaal binnen op deze manier.................
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Merijn. schreef: di 9 april 2019, 15:08 Afbeelding
Met toch wel beetje pijn in het hart in februari de SpeedFour uitgezwaaid. Met het idee iets praktischer te zoeken voor woon-werk verkeer is er een Triumph Sprint ST 1050 voor in de plaats gekomen. Achteraf misschien iets te vroeg, aangezien er nu met Corona weinig woon-werk wordt gereden. :roll: Maar dat het een stuk comfortabeler rijdt, dat bewees het retourtje Friesland dit weekend wel.

Afbeelding
..was niet in oranje te vinden, dit zat nog het dichtste in de buurt. :P
Het helikopterplatform (topkoffer) is er ondertussen af. Met slechts vier boutjes is dat snel genoeg weer terug te plaatsen als ik wel plannen heb om er een weekje op uit te trekken.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

lekker shoppen in de tijd dat je nog lekker vrijuit kon shoppen .......


Afbeelding
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Mocht er iemand nog op zoek zijn naar een Honda CBR 954 RR Fireblade. Deze gaat de deur uit. Voor meer info een PM svp. Zal nog een foto toevoegen als ik een mooie kan vinden.
Inruil KTM super duke r 990 bespreekbaar.
Mvg Riek
who dares wins
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

Motor topic :bier: 8)

Nu eigenaar van een KTM EXC-R 530 supermoto, donders kanon is het.
Maar gaat helaas de deur uit, even het seizoen doorsparen naar een 690 SMC-R van KTM.

Verleden jarenlang racemotoren gereden en nu laatste paar jaar supermoto + wat woon werkverkeer motoren.
eigenlijk met alle motoren elke maand wel circuit gereden, dat staat nu vanwege de kosten ook op een laag pitje helaas..

Wat wel leuk is, is de gelijkenis met mountainbiken en motorrijden, vooral supermoto. heel veel is hetzelfde.
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Zoals ik in een eerder topic aangaf heb ik wel moeten wennen aan de MTB, met name de bochten. Voor mij is de grootste overeenkomst de kick en het zo hard mogelijk door de bochten gaan (durven).
Ik rijd nu op een Kawasaki GTR 1400, bevalt erg goed. De ZZR 1400 vind ik wat te veel van het goede, en dan lever ik teveel in op comfort.
Op het circuit rijden lijkt me gaaf om nog eens te doen, maar ik ben bang dat ik mezelf dan voorbij ga rijden.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Eerste echte "feestje" afgelopen weekend weer gehad met Sauerland op onze Kawa. Je mocht weer naar Duitsland als het noodzakelijk was, en dat was het volgens de wet van Fred.............
Blijft geweldig rijden daar, geen drempels, geen bromsnor achter ieder boom en er op de autobahn achter komen dat cruisecontrol tot 200 werkt, daar boven niet meer. In NL op snelweg ook wel handig, maar schiet niet op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

Olieboer schreef: wo 3 juni 2020, 11:15 Zoals ik in een eerder topic aangaf heb ik wel moeten wennen aan de MTB, met name de bochten. Voor mij is de grootste overeenkomst de kick en het zo hard mogelijk door de bochten gaan (durven).
Ik rijd nu op een Kawasaki GTR 1400, bevalt erg goed. De ZZR 1400 vind ik wat te veel van het goede, en dan lever ik teveel in op comfort.
Op het circuit rijden lijkt me gaaf om nog eens te doen, maar ik ben bang dat ik mezelf dan voorbij ga rijden.
Daarom altijd met een instructeur op stap. die kan ik grote lijnen zien of jij op normale manier grenzen aan het verleggen bent of teveel fouten maakt. ( maar dan alsnog heb je het zelf in de hand uiteraard )

Je gaat niet zomaar onderuit, en als het dan toch gebeurd. liever op het circuit, dan op een weg met tegenliggers/bomen/muren/stoepranden en andere weggebruikers toch?
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

Fred (mtb-sport) schreef: wo 3 juni 2020, 11:21 Eerste echte "feestje" afgelopen weekend weer gehad met Sauerland op onze Kawa. Je mocht weer naar Duitsland als het noodzakelijk was, en dat was het volgens de wet van Fred.............
Blijft geweldig rijden daar, geen drempels, geen bromsnor achter ieder boom en er op de autobahn achter komen dat cruisecontrol tot 200 werkt, daar boven niet meer. In NL op snelweg ook wel handig, maar schiet niet op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ziet er wel echt prachtig uit hoor! mooie motor :bier:
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
Plaats reactie