Het motorhoekje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Spec29
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 9 juli 2019, 20:50

Herman de Biker schreef: wo 10 juli 2019, 20:00
Spec29 schreef: wo 10 juli 2019, 16:18 Als kersverse mountainbiker hier op het forum gekomen en kreeg een tip dat er ook een motorhoekje is. Rij motor sinds 1974, eerst een paar Honda's (CB350F en CB400F), daarna een BMW R100RS en daarna enkele Harley's (Sportster 1200, eigenbouw Evo Fatboy, Twincam Roadking en Twincam Fatboy). Nu bezig met de bouw van een Ducati café racer, op basis van een 996 frame en een 1100S tweekleps blok. En met fietsen natuurlijk.

Afbeelding
Dit is interessant! Plaats af en toe maar eens wat bouwfoto’s :-q
Zal ik graag doen. Gisteren de link voor bevestiging van de achterschokbreker bovenaan het frame gemonteerd. Een 5-spaaks zwart gecoat Marchesini achterwiel met nieuwe band staat ook al klaar, de ook zwart gecoate 5-spaaks Marchesini voorvelg en de los klaarstaande nieuwe voorband moeten nog even samengevoegd worden. Tank nog te coaten en daarna nog deksel en benzinepomp monteren. Zwart gecoate swingarm heb ik ook al liggen, monoshock veer (rode Bitubo) en excenter-groep heb ik nog niet. Wel ligt een "natte" 848 koppeling klaar, en ook een mooie witte mechanische speedo/tacho set. Qua motorblok-delen nog op zoek naar krukas, vliegwiel, zuigers, cylinderkoppen en voorste cylinder (van Multistrada 1100, Hypermotard 1100 of Monster 1100; past allemaal). Injectoren-blok ook nog aan te schaffen. Kabelboom zelf te maken, en juiste type ecu te bestellen. Uitlaatsysteem zal een zelfontworpen custom versie moeten worden want Mutistrada bochten en pijpen passen niet lekker bij een SBK-type frame. Kortom nog een hoop werk eraan te doen, maar iets bedenken en lekker sleutelen vind ik ook prachtig om te doen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Even paar (vakantie)plaatjes uit Oostenrijk waar ik eind juli was. Feest om daar te rijden zonder drempels.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Idd achterop een aanhanger. Met bak ijzer in je linker been en leeftijd, kiest Fredje voor comfort. Enne, achterin dat blauwe ding lag een fiets.............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Nice bike :-q rijd er hier toevallig iemand op een Honda cb1000r ??
who dares wins
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mario070 schreef: wo 11 december 2019, 23:44 Gewoon omdat het leuk is :-D :-q
https://youtu.be/W1epAdH3xXU
:-q
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Vroegah toen mijn motor nog z'n best moest doen:
Afbeelding

Maar tegenwoordig doet hij vooral dienst als fietsendrager:
Afbeelding
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

RobBoZ schreef: do 12 december 2019, 20:16 Vroegah toen mijn motor nog z'n best moest doen:
Afbeelding

Maar tegenwoordig doet hij vooral dienst als fietsendrager:
Afbeelding
:-q geweldig die fietsendrager.
who dares wins
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Beide leuke foto’s :-q en zie je maar hoe multi functioneel zo’n Pan European is.
Ik zie me nog geen Scott achterop mijn H2SX binden...........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

en het reed nog lekker ook ............ :winkie:


Afbeelding
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Hilco schreef: vr 13 december 2019, 22:40en het reed nog lekker ook ............ :winkie:
Een ware kunst om een elektrisch geval zo lelijk mogelijk te maken, dat is ze dan aardig gelukt.

1 ding: Ik ga nooit elektrisch rijden. Weekendje Sauerland op de motor kost je dan een week met al dat “tanken” onderweg. :winkie:
Motorrijden is voor mij al dik 40 jaar een heerlijke uitlaatklep met brok emotie en hoop dat (tot ik Het fysiek niet meer kan vol te houden) met de benzinemotor uit de zingen.
Volgende generatie is waarschijnlijk de lul met elektrische troep, heb nu al met ze te doen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

voor een beetje woon werk of stadverkeer zou het best leuk zijn ...maar die prijzen :-{
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Zo'n electrische tweewieler krijgt zeker niet alle (belasting)voordeeltjes die Tesla wel heeft gehad voor de zakelijke rijder zeker..?
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Onlangs m’n laatste motor verkocht. Na 20+ jaar niet meer in het bezit van een motor terwijl er een tijd was dat ik er 4 had. Toch vreemd idee. :-? :-?
Ik reed niet of nauwelijks meer, de laatste was een all road, en nu dus ook verkocht.
Heb nog wel een mx-er staan maar daar mag ik de weg niet mee op.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Jefro98 schreef: za 14 december 2019, 15:49 Onlangs m’n laatste motor verkocht. Na 20+ jaar niet meer in het bezit van een motor terwijl er een tijd was dat ik er 4 had. Toch vreemd idee. :-? :-?
Ik reed niet of nauwelijks meer, de laatste was een all road, en nu dus ook verkocht.
Heb nog wel een mx-er staan maar daar mag ik de weg niet mee op.
Je rijbwijs verloopt niet , wie weet krijg je er ooit weer zin in :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Plaats reactie