Het motorhoekje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
deuríeder
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: di 18 mei 2021, 20:57

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

deuríeder schreef: vr 3 december 2021, 23:11 Afbeelding
Ja, die vinnik leuk!

Die CB400tjes reden er veel rond in mijn motor-beginjaren, toen werd je bijkans doodgegooid met Honda 350, 400, 500, 550 en 750 CB's. Precies de reden dat ik er geen wilde :D

Heb er wel wat op gereden, van vrienden, mijn broer en mijn vader maar heb zelf nooit een Honda gehad.

Naast twee XT500's is de motor die me (van mijn eigen motoren) het meest bijgebleven is een 1976 Kawa Z750 twin. Niet veel pk's maar maximale koppel al bij 3.000 toeren :tong
Zag je toen weinig, iedereen wilde viercilinders... domdomdom :roll: :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Het seizoen is voor mij helaas voorbij, ben een paar jaar geleden gestopt met het hele jaar doorrijden.

Na jaren 4 cilinder racers gereden te hebben, op de openbate weg en op het circuit, rij ik nu sinds 2 jaar op een V-twin. En ik kan me inmiddels niet voorstellen dat ik ooit nog terug ga naar de 4 cilinders:D

Afbeelding
Afbeelding
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Wat een bruut ding.

Ik heb dit bakbeest. Afgelopen jaar was het jubileum jaar van het 100 jarige bestaan van Moto Guzzi. Vanwege corona ging het feest niet door maar 2022 moet het gaan gebeuren. Mijn broer heeft ook een Guzzi en ons plan is samen in september naar Mandello del Lario.
Verder rij ik vrijwel geen motor meer maar zo`n buitenlands tripje is wel geweldig om te doen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door kan niet meer op ma 13 december 2021, 19:59, 4 keer totaal gewijzigd.
"This species has amused itself to death"
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Dennis17e schreef: vr 10 december 2021, 21:56 Na jaren 4 cilinder racers gereden te hebben, op de openbare weg en op het circuit, rij ik nu sinds 2 jaar op een V-twin. En ik kan me inmiddels niet voorstellen dat ik ooit nog terug ga naar de 4 cilinders:D
Copy/paste bovenstaande hier, maar dan inmiddels reeds 9 jaar KTM.
Wat minder bruut dan jouw beast, maar een heerlijke gooi en smijtfiets: 990SMR.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

:-? Hmmm, KTM 990 gooi en smijt fiets?
Een Moto Guzzi V50 liet zich makkelijk omgooien en een Husaberg FE390 nog steeds, maar ik vond de grote KTMs behoorlijk log voor kleine weggetjes en single tracks.
Lekker fietsen!
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Yep, 't is geen 450SMR natuurlijk dus je moet 'm ook niet vergelijken met een FE390.
M'n vorige motor(en), R1's, waren heel leuk op 't circuit maar met die 990SMR heb ik op straat meer lol. :-D
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
jmdp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 augustus 2021, 20:45
Mijn mountainbike: 429

Hier een nog steeds blije KTM 990SMT rijder. Met 1 uitzondering alleen maar tweepitters gereden. Die ene uitzondering wat een Triumph 1050 Spint ST (de blauwe uit een eerdere post); prima motor, maar saai.....
Strong, light, cheap: pick two.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

KTManiac schreef: za 11 december 2021, 00:42 Yep, 't is geen 450SMR natuurlijk dus je moet 'm ook niet vergelijken met een FE390.
M'n vorige motor(en), R1's, waren heel leuk op 't circuit maar met die 990SMR heb ik op straat meer lol. :-D
:winkie: lijkt me zeker, voldoende vermogen en lekker laag gewicht.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

jmdp schreef: za 11 december 2021, 09:23 . Die ene uitzondering wat een Triumph 1050 Spint ST (de blauwe uit een eerdere post); prima motor, maar saai.....
Precies dat. De Sprint was mijn tweede motor en perfect voor langere (woon-werk) ritten, maar binnendoor was er weinig echte lol aan. Snel zat en prima wendbaar, maar niet bepaald 'lichtvoetig'. Daarna een paar maanden op een Aprilia Shiver 750 gereden. Dat was dikke fun. 8) (maar weer iets minder geschikt voor langere ritten..)
Momenteel even motorloos, aangezien de noodzaak er dankzij Corona niet echt is. Als de files in het voorjaar terugkeren, hoop ik wel weer 1 te hebben.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

je zou er bijna naar uit gaan kijken ....dat de files er in het voorjaar weer staan :-{
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

kan niet meer schreef: vr 10 december 2021, 22:04 Wat een bruut ding.

Ik heb dit bakbeest. Afgelopen jaar was het jubileum jaar van het 100 jarige bestaan van Moto Guzzi. Vanwege corona ging het feest niet door maar 2022 moet het gaan gebeuren. Mijn broer heeft ook een Guzzi en ons plan is samen in september naar Mandello del Lario.
Verder rij ik vrijwel geen motor meer maar zo`n buitenlands tripje is wel geweldig om te doen.
Afbeelding
Ik zie geen plaatje, terwijl ik juist veel benieuwder ben naar een Guzzi dan naar zo'n Oostenrijker ;-)

Het is er niet toevallig zo een? Dat blijf ik toch een bizar mooie fiets vinden:
Afbeelding
Iets subtieler achterspatbordje en een extra schijf voor erop en het woord "perfectie" komt op een of andere manier bovendrijven...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

kermit schreef: ma 13 december 2021, 16:51
kan niet meer schreef: vr 10 december 2021, 22:04 Wat een bruut ding.

Ik heb dit bakbeest. Afgelopen jaar was het jubileum jaar van het 100 jarige bestaan van Moto Guzzi. Vanwege corona ging het feest niet door maar 2022 moet het gaan gebeuren. Mijn broer heeft ook een Guzzi en ons plan is samen in september naar Mandello del Lario.
Verder rij ik vrijwel geen motor meer maar zo`n buitenlands tripje is wel geweldig om te doen.
Afbeelding
Ik zie geen plaatje, terwijl ik juist veel benieuwder ben naar een Guzzi dan naar zo'n Oostenrijker ;-)

Het is er niet toevallig zo een? Dat blijf ik toch een bizar mooie fiets vinden:
Afbeelding
Iets subtieler achterspatbordje en een extra schijf voor erop en het woord "perfectie" komt op een of andere manier bovendrijven...
Voor het gemak had ik een foto van Google geplukt (wel indentiek)i omdat k zelf geen foto ergens heb staan. Zal even zelf een foto uploaden.
(Staat erbij en dit keer eigen foto. Het is geen v7 maar een v11, een model uit 2004.)
"This species has amused itself to death"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ook een mooie fiets, iets minder klassiek dan die V7 maar nog steeds een "echte motor" en niet zo overstyled als je tegenwoordig vaak ziet. Van mij mag het wel iets puurs hebben, van zo'n KTM wordt ik qua looks niet echt warm, al kan ik me wel voorstellen dat het erg lekker rijdt.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

kermit schreef: di 14 december 2021, 11:32 Ook een mooie fiets, iets minder klassiek dan die V7 maar nog steeds een "echte motor" en niet zo overstyled als je tegenwoordig vaak ziet. Van mij mag het wel iets puurs hebben, van zo'n KTM wordt ik qua looks niet echt warm, al kan ik me wel voorstellen dat het erg lekker rijdt.
950 Baha vind ik toch wel mooi hoor :winkie:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Plaats reactie