Het motorhoekje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Volgens mij waren de Triumph Thruxton Bonneville en Velocette Thruxton redelijk tegelijkertijd uitgebracht? Al is die laatste wel echt meer voor de gewone markt bestemd geweest ja.
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

Oow ja, t zal vooral een marketingding geweest zijn, ook in die tijd. Zou me niet verbazen als ze daar toen ook al discussies over hadden wie t meeste recht op die naam zou hebben.
Om je motor nou te vernoemen naar een circuit en tegelijkertijd naar je geliefde zoutvlaktes is eigenlijk ook wel n beetje veel dubbelop.. :roll:

Alhoewel de Bonneville de 1e motor was waar ik van droomde, zijn er ook genoeg motoren uit/voor die tijd waar ik m'n Bonnie met liefde voor zou inruilen...

Maar van alles wat ik gehad heb is onderstaande toch echt degene waar ik t meeste plezier aan beleefd heb....eigenlijk nog steeds spijt van dat ik m weg gedaan heb. maar t werd onverantwoord....en te duur aan prenten.....

Afbeelding
feel the fear,do it anyway!
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Haha zou me ook niet verbazen nee. Als ik het zo even snel opzoek op internet zou Velocette denk ik het eerste zijn geweest met een paar maanden haha.

Blijf die Suzuki kleuren altijd nog mooi vinden :-q Wou vast lekker van zijn plek ja :D
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

Rondje rijden, snel piccie gemaakt.
Op de achtergrond zie je de trap bij snowworld. Daar gaan ze weer van alles "verbeteren". Kijken welke houdbaarheidsdatum ze daar nu weer aan gaan plakken.... :roll:

Afbeelding

Afbeelding
feel the fear,do it anyway!
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

vandaag prachtige herfstrit kunnen maken

Afbeelding
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

Gisteren iets nieuwers erbij gekregen, daluk ff rondje maken en dan piccie maken.... :bier: :bier: :bier:
feel the fear,do it anyway!
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

gekkokees schreef: do 11 november 2021, 13:02 Gisteren iets nieuwers erbij gekregen, daluk ff rondje maken en dan piccie maken.... :bier: :bier: :bier:

spannend !!!!!!!!! :tong
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

:roll:
Lekker fietsen!
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

Ik rijd echt veel te weinig motor tegenwoordig...

Afbeelding
Afbeelding

En wat betreft de eerdere discussie, een Triumph Speed Twin is nog een droom haha
Zoiets:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Dat doet best wel aan een s denken, f800s ?
Ik ben nog steeds druk om mijn R1100s aan de praat te houden en klaar te maken voor het circuit volgend jaar.
Ik dacht dat 1maligbeen keer te doen maar dat is toch wel een heel leuk spelletje.

Op dit moment ook druk met een andere motor hobby :
Afbeelding
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

tiewrap schreef: vr 26 november 2021, 16:01 Dat doet best wel aan een s denken, f800s ?
Ik ben nog steeds druk om mijn R1100s aan de praat te houden en klaar te maken voor het circuit volgend jaar.
Ik dacht dat 1maligbeen keer te doen maar dat is toch wel een heel leuk spelletje.

Op dit moment ook druk met een andere motor hobby :
Afbeelding
een 2004 BMW F800s idd :) Vorig jaar gekocht op 2e paasdag. Was 2 jaar daarvoor met de VFR750 op de snelweg gevallen (file/regen/glad/ etc) en was eidenlijk zover dat ik weer wou rijden.

Wat een heerlijke motor was dat die vfr...
Afbeelding :D
Afbeelding :(
Trails rijden is ook echt tof! Zijn er veel plekken in NL waar je dat ongestoord kan doen?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Er zijn wel wat plekken maar niet veel, het is een kleine sport. Wij zijn lid van Nunspeet wat verreweg het mooiste en grootste terrein van Nederland is.

VFR wordt mijn volgende motor als ik dan nog woon-werk er mee doe.
BMW ben ik na de s wel weer even klaar mee.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

C1Rob schreef: vr 26 november 2021, 15:48 En wat betreft de eerdere discussie, een Triumph Speed Twin is nog een droom haha
Zoiets:
Afbeelding
Da's wel het type motor dat mij ook erg aanspreekt :-q

Ik heb niet zo verschrikkelijk veel motoren gehad (wel gereden, omdat mijn vader destijds om de haverklap wat anders in de schuur had) maar het gros van mijn eigen motorfietsen waren een- of tweecilinders. Twee vierpitters gehad maar die waren me te gladjes, en topvermogen heeft me nooit geïnteresseerd.

Ook weleens op een VFR 750 gereden, echt wel een prima fiets maar voor mij eigenlijk alweer "too much".
Een luchtgekoelde twin of single blijft me het meest aanspreken...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

kermit schreef: ma 29 november 2021, 12:50
C1Rob schreef: vr 26 november 2021, 15:48 En wat betreft de eerdere discussie, een Triumph Speed Twin is nog een droom haha
Zoiets:
Afbeelding
Da's wel het type motor dat mij ook erg aanspreekt :-q

Ik heb niet zo verschrikkelijk veel motoren gehad (wel gereden, omdat mijn vader destijds om de haverklap wat anders in de schuur had) maar het gros van mijn eigen motorfietsen waren een- of tweecilinders. Twee vierpitters gehad maar die waren me te gladjes, en topvermogen heeft me nooit geïnteresseerd.

Ook weleens op een VFR 750 gereden, echt wel een prima fiets maar voor mij eigenlijk alweer "too much".
Een luchtgekoelde twin of single blijft me het meest aanspreken...
Kan dit goed snappen. Ben zelf niet echt een racer en heb liever iets unieks/leuks dan iets wat zo hard mogelijk kan. De VFR was mijn 2e motor (de bmw dus mijn 3e) en was prima voor mijn rijstijl. lekker rustig aan toeren, af en toe als het kan even het gas open maar niks overdreven. En voor woon werk was het echt een droom. Vond vooral de V4 roffel zo mooi, bracht altijd een glimlach op mijn gezicht. ( https://youtu.be/t_jac1OBwNM?t=51 zelfde uitlaat, niet mijn motor)
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

C1Rob schreef: vr 26 november 2021, 16:16

Wat een heerlijke motor was dat die vfr...
:(
Mooi exemplaar! Jammer dat van de crash wel. Ik heb de opvolger ervan, de VFR800Fi.
V4 blok is inderdaad erg fijn, en het geluid ervan fantastisch! Blijf ook genieten van m'n VTR (V2) geluid, al gaat die wel binnenkort het veld ruimen.

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie