Fred (mtb-sport) schreef: ↑ma 9 mei 2022, 12:16
Tja, aan alles komt een einde. Dus onze Kawasaki H2SX na ruim 4 jaar heel veel plezier ingeleverd bij mijn dealer. Was misschien wel de meest ‘geile’ motor die we samen hebben gehad.
Maar stoppen is er nog niet, dus sinds afgelopen vrijdag de gelukkige eigenaar van deze Kawasaki Versys 1000S allroad motor.
Een heel verschil (bijna cultuurschok) na racers met kenteken of sportstourers met 200PK, maar gezien wat fysieke ‘dingetjes’ een prima keuze.
Mooie 4-cilinder 1000cc met 120pk en meer comfort om hopelijk nog lang onze km’s te mogen maken.
Na kleine 450km toch wel blij met (misschien beetje "noodgedwongen") aankoop. Hele omschakeling qua zithouding etc. maar begint te wennen dat hoge/bede stuur en het windscherm. Scherm wel op laagste stand en eigenlijk nog hoog naar mijn gevoel, maar zal meer tussen de oren zitten.
Maar comfort is voor beide toch stuk beter en voor het eerst in lange tijd geen pijn in knie na afstappen
...
Goeie keuze! Ik heb hem mogen testen op Lanzarote & Fuertenventura en had er heel veel schik mee! Dat van het ruitje komt bekend voor. Voor de lange stukken snelweg is de hoogste stand wel lekker, maar bij lagere snelheden mag het ruitje wel een stuk minder om meer rijwind (en daardoor snelheid) te voelen.
Fred (mtb-sport) schreef: ↑ma 9 mei 2022, 12:16
Tja, aan alles komt een einde. Dus onze Kawasaki H2SX na ruim 4 jaar heel veel plezier ingeleverd bij mijn dealer. Was misschien wel de meest ‘geile’ motor die we samen hebben gehad.
Maar stoppen is er nog niet, dus sinds afgelopen vrijdag de gelukkige eigenaar van deze Kawasaki Versys 1000S allroad motor.
Een heel verschil (bijna cultuurschok) na racers met kenteken of sportstourers met 200PK, maar gezien wat fysieke ‘dingetjes’ een prima keuze.
Mooie 4-cilinder 1000cc met 120pk en meer comfort om hopelijk nog lang onze km’s te mogen maken.
Na kleine 450km toch wel blij met (misschien beetje "noodgedwongen") aankoop. Hele omschakeling qua zithouding etc. maar begint te wennen dat hoge/bede stuur en het windscherm. Scherm wel op laagste stand en eigenlijk nog hoog naar mijn gevoel, maar zal meer tussen de oren zitten.
Maar comfort is voor beide toch stuk beter en voor het eerst in lange tijd geen pijn in knie na afstappen
...
Goeie keuze! Ik heb hem mogen testen op Lanzarote & Fuertenventura en had er heel veel schik mee! Dat van het ruitje komt bekend voor. Voor de lange stukken snelweg is de hoogste stand wel lekker, maar bij lagere snelheden mag het ruitje wel een stuk minder om meer rijwind (en daardoor snelheid) te voelen.
Mooie fiets hoor . Ik ben nog relatief jong maar na 12 jaar racers heb ik ook de switch gemaakt naar meer rechtop en meer comfort omdat ik merkte dat mijn rug op lange dagen begon te protesteren.
Nu nergens meer last van, 2 weken geleden een toertje in de Eiffel gemaakt van 3 dagen / 1200km en 0 pijntjes.
Grappig ik reed altijd buikschuivers, altijd Ducati's, toen de overstap naar een Hypermotard gemaakt, reed erg lekker maar ik pak nog wel eens een circuitdagje mee toch weer terug naar een buikschuiver en ik ben 50+ .
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me
Psst, kleine tip: het is mogelijk te quoten zonder foto's.
Nu zien we wel heel vaak plaatjes van Fred's nieuwe aanwinst
Gisteren heb ik nog een stuk gereden op zowel de TDM als de FJ. Door het lagere zwaartepunt en de voor mij wat fijnere zithouding heb ik op de FJ iets meer het gevoel van controle, ondanks het hogere gewicht. Beide motoren hebben zo hun eigen voordeeltjes en mindere punten maar als ik die tegen elkaar afzet neig ik momenteel toch naar het houden van de FJ1200.
Er zijn recentelijk wat zaken aan vernieuwd en hij ziet er ook nog netjes uit. Leuke motor om af en toe even op uit te waaien denk ik.
Maar het fietsen blijft voor mij op 1 staan, dat weet ik wel zeker. Had ik dertig jaar geleden niet kunnen bedenken...
FJ idd houden. Fijne machine en heerlijk en soepel blok. Reed ook erg makkelijk vond ik.
Heb die gehad in 1998 en 1999 (die periode was 2 jaar zo'n beetje de "levensduur").
Zo weer een andere "Fred fiets"............... (zal nog niet eerste aanpassingen van de Versus posten)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry. Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Die kleur FJ had mijn broer destijds ook. Bij hem waren op een gegeven moment de "sprietjes" van de voetsteunen verdwenen en dan nog een stukje van de steun zelf ook...
Zelf heb ik altijd wat lichtere motoren gehad, omdat vermogen mij (toen en nu) niet interesseerde en ik ook niet zo groot ben. Na tien jaar helemaal geen motor aangeraakt te hebben is het dus even wennen om nu met +/-260kg (rijklaar) de weg op te gaan
kermit schreef: ↑do 12 mei 2022, 10:20Psst, kleine tip: het is mogelijk te quoten zonder foto's.
Nu zien we wel heel vaak plaatjes van Fred's nieuwe aanwinst
...
Ik heb even een voorzetje gegeven
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dennis17e schreef: ↑do 12 mei 2022, 07:36
Mooie fiets hoor . Ik ben nog relatief jong maar na 12 jaar racers heb ik ook de switch gemaakt naar meer rechtop en meer comfort omdat ik merkte dat mijn rug op lange dagen begon te protesteren.
Nu nergens meer last van, 2 weken geleden een toertje in de Eiffel gemaakt van 3 dagen / 1200km en 0 pijntjes.
Te gek ding.
Laatst gewijzigd door ofv op do 12 mei 2022, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn. schreef: ↑zo 12 december 2021, 10:27
...
Momenteel even Koos motor-loos, aangezien de noodzaak er dankzij Corona niet echt is. Als de files in het voorjaar terugkeren, hoop ik wel weer 1 te hebben.
Ondertussen staat hier ook weer een tweewieler in de kelder. Na de Shiver toch maar weer een cilindertje erbij.. En uiteraard oranje.
kermit schreef: ↑ma 9 mei 2022, 14:38
Zo belangrijk als motoren vroeger voor me waren zie ik niet snel meer gebeuren. Ik ben opgegroeid tussen de motoren en tot pak 'm beet m'n 35e was het m'n nr.1 hobby en was het ondenkbaar dat ik geen motor zou hebben. Er zijn jaren geweest dat ik minstens 25 dagen per maand op de motor zat, zomer en winter. M'n eerste auto kocht ik pas toen ik al tien jaar m'n motorrijbewijs had. En dan alleen nog maar om m'n redelijk jonge SRX-6 te vrijwaren van pekelritten, na de winter ging de auto er weer uit.
Als iemand me toen gezegd had dat fietsen ooit -veel- belangrijker voor me zou worden had ik hem voor gek verklaard
Grappig om te lezen, want motoren en rijden zijn nu juist mijn hobby nr. 1.
Maar mtb-en is wel echt leuk (ik ben een corona fietser maar een blijvertje) en ik heb nu ook een hele mooie fiets. De oude staat er ook nog, waarmee het aantal motoren in de garage gelijk staat aan het aantal mtb's momenteel. Dus wie weet wat ik over een aantal jaren hierzo schrijf!
MacReal schreef: ↑ma 9 mei 2022, 16:46
Goh, bekend verhaal dit. Motorrijbewijs vanaf mijn 18e, twee jaar later uit noodzaak auto ook gehaald.
Toch een paar jaar geleden de motor de deur uit gedaan, omdat ik meer op de fiets zat dan de motorfiets.
Voor mijn verjaardag afgelopen jaar nog een dagje spelen met een motor in het zand gekregen, helemaal verleerd ben ik het nog niet
Mijn laatste motor was een Super Téneré, met de motorische voorganger van de TDM. Een bewuste keuze, want het blok klinkt ontzettend lekker en heeft net wat meer pit. Destijds ook op een Africa Twin gereden, maar dat was het net niet.
Van de twee zou daarom ook mijn keus bij de TDM liggen, puur om het blok.
Da's ook grappig om te lezen want jou ken ik van M-F Zoetermeer.
Merijn. schreef: ↑do 12 mei 2022, 17:04
Ondertussen staat hier ook weer een tweewieler in de kelder. Na de Shiver toch maar weer een cilindertje erbij.. En uiteraard oranje.
Leuk en mooi ding!
Gaat goed met Triumph, zie je veel rijden vind ik.
Tarwetijger schreef: ↑vr 13 mei 2022, 08:50Grappig om te lezen, want motoren en rijden zijn nu juist mijn hobby nr. 1.
+1, al zullen er weinig zijn die dit geloven.
Hoewel ik gemiddeld 15.000 km per jaar op de fiets doe en bij 6.000 km op de motor blijf steken, blijft motorrijden op nummer 1 staan.
Maar alleen bij motor rijden nog meer een mooi weer rijder geworden dan bij het fietsen. Rijden in regen bloedje hekel aan.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry. Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
MacReal schreef: ↑ma 9 mei 2022, 16:46
Goh, bekend verhaal dit. Motorrijbewijs vanaf mijn 18e, twee jaar later uit noodzaak auto ook gehaald.
Toch een paar jaar geleden de motor de deur uit gedaan, omdat ik meer op de fiets zat dan de motorfiets.
Voor mijn verjaardag afgelopen jaar nog een dagje spelen met een motor in het zand gekregen, helemaal verleerd ben ik het nog niet
Mijn laatste motor was een Super Téneré, met de motorische voorganger van de TDM. Een bewuste keuze, want het blok klinkt ontzettend lekker en heeft net wat meer pit. Destijds ook op een Africa Twin gereden, maar dat was het net niet.
Van de twee zou daarom ook mijn keus bij de TDM liggen, puur om het blok.
Da's ook grappig om te lezen want jou ken ik van M-F Zoetermeer.
MF Zoetermeer, dat is lang geleden!
Sinds ik mijn suup verkocht heb, heb ik eigenlijk al niet meer op MF gekeken.
MacReal schreef: ↑vr 13 mei 2022, 09:57MF Zoetermeer, dat is lang geleden!
Oh ja, dat waren nog eens leuke meetings. Zoetermeer heb ik nooit meegemaakt, maar wel paar maal Veenendaal.
Was vaak kat en muis spelletje met de politie weet ik nog te herinneren.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry. Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen