Formule 1 (2007)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Zo, maar even een frisse aangemaakt voor dit jaar.

Wat een lelijk reclamestickerobject zag ik vanochtend in het AD. Gaat die Spijker er echt zo uitzien?
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Flow
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 2 oktober 2002, 16:17
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dit is zo belangrijk dat ik het hier ook f fpost:

Mol en Kalff Formule 1-duo RTL
Hernieuwde samenwerking tussen presentatoren


[04-01] Olav Mol en Allard Kalff gaan gezamenlijk de Formule 1 presenteren bij RTL. Dit heeft de omroep bij monde van chef Sport Jaap Hofman donderdagavond bevestigd.


Mol keert terug bij RTLDe bevestiging werd gedaan op de bijeenkomst van Christijan Albers' sponsors in het Bilderberg Hotel, waarbij ook FORMULE 1 RaceReport aanwezig was.

De wegen van Mol en Kalff scheidden zich na seizoen 2000, toen Kalff besloot te stoppen met de verslaggeving. Jack Plooij volgde hem op als pitreporter en nu treedt Kalff dus weer in zijn voetsporen.

RTL heeft de rechten voor de komende drie seizoenen overgenomen van SBS6.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Suttil sneller dan Albers, aldus Hamilton

Ik ben benieuwd wat dat knaapje kan.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Mogen jullie raden wat het ondertoontje in dit bericht is! Geniaal!
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
MEK~prut
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 1 december 2006, 13:49
Mijn mountainbike: heeft last van valleritis
Contacteer:

themaniac schreef:Suttil sneller dan Albers, aldus Hamilton

Ik ben benieuwd wat dat knaapje kan.
Hamilton zou eens iets anders zeggen over nr2 van vorig jaar. Neemt echter niet weg dat Albers eens echt een reden tot piepen gaat krijgen. Ik hoop dat ze het team verder brengen.
Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body, but rather to skid in sideways - bike in your hands -body thoroughly used up and screaming "WOO HOO, What a Ride!
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Ik hoop ook dat het morgen vriest, realistisch is het echter niet.
MEK~prut
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 1 december 2006, 13:49
Mijn mountainbike: heeft last van valleritis
Contacteer:

themaniac schreef:Ik hoop ook dat het morgen vriest, realistisch is het echter niet.
:-q
Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body, but rather to skid in sideways - bike in your hands -body thoroughly used up and screaming "WOO HOO, What a Ride!
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Nr2 in een F3 kampioenschap worden is geen reden om te veronderstellen dat je een voormalig Duits F3 Kampioen gaat verslaan die bewezen heeft teamgenoten te verslaan in F1 en DTM (op Paffet na)

We zullen zien, ik heb alvast zin in het nieuwe seizoen
Een gewezen verslaafde
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

msxx schreef:Nr2 in een F3 kampioenschap worden is geen reden om te veronderstellen dat je een voormalig Duits F3 Kampioen gaat verslaan die bewezen heeft teamgenoten te verslaan in F1 en DTM (op Paffet na)

We zullen zien, ik heb alvast zin in het nieuwe seizoen
Mag ik je dr op wijzen dat Albers zelden indrukwekkend bezig was. Het Duits F3 kampioenschap stelt, jammer genoeg, geen kont meer voor. In het DTM heeft hij de titel toch pijnlijk laten liggen en was hij in de beslissendende 2e seizoenshelft ineens nergens meer.

In de formule 1 heeft hij 'gewonnen' van Monteiro en had hij het bijzonder lastig in het begin met Friesacher. Pas toen deze financieel aan de grond zat wist Albers hem te passeren. Doornbos heeft hij nooit zoekgereden, wat pijnlijk is. Die jongen raced pas en had geen formule 1 ervarign.

Nee, tot op heden doet Albers het aardig, maar noem eens een indrukwekkende race van hem? Ik kan hem mij niet heugen... Doe me dan Jos Verstappen maar: Vaak indrukwekkend, even zo vaak ook weer teleurstellend na een mislukte actie, materiaalpech etc. maar feit is dat je voor hem WEL naar de races kijkt en voor Albers niet. Die rijdt zijn rondjes en net als veel rijders vraag ik me af waar de ballen zijn gebleven? Rijders ala Villeneuve, Schumacher, Verstappen, Irvine, Alesi, Montoya zijn die dan nu echt uitgestorven?
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Ik wilde geen pro of contra Albers discussie uitlokken, maar me even beperken tot de feiten.

Het is nogal wat om als nieuweling te roepen dat je een coureur met twee jaar raceervaring in de F1 gaat verslaan (of zeggen dat een nieuweling die coureur gaat verslaan)

Albers is zelden indrukwekkend geweest, maar nog nooit zoekgereden
Een gewezen verslaafde
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

msxx schreef: Het is nogal wat om als nieuweling te roepen dat je een coureur met twee jaar raceervaring in de F1 gaat verslaan (of zeggen dat een nieuweling die coureur gaat verslaan)

Albers is zelden indrukwekkend geweest, maar nog nooit zoekgereden
Suttil zei het niet, dat deed Hamilton voor hem.

Zoekgereden, tja... Rijden in een Minardi of Midland is als verdwalen in de woestijn: Tamelijk eenzaam :-q

Vorige jaar vond ik het schrijnend om te zien dat Albers steevast door Sato werd verschalkt bij de starts. Getuigt van een NO BALLS mentaliteit! Sato is The Last Summuray himself...in die zeepkist uit 2003 toch nog 10e of zo worden in Brazilië
MEK~prut
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 1 december 2006, 13:49
Mijn mountainbike: heeft last van valleritis
Contacteer:

als Albers nou eens wat minder zou gaan janken..... dat zou alvast een boel schelen! ik geloof dat ik dit jaar ineens champ cars leuk ga vinden..
Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body, but rather to skid in sideways - bike in your hands -body thoroughly used up and screaming "WOO HOO, What a Ride!
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

themaniac schreef:
Vorige jaar vond ik het schrijnend om te zien dat Albers steevast door Sato werd verschalkt bij de starts. Getuigt van een NO BALLS mentaliteit! Sato is The Last Summuray himself...in die zeepkist uit 2003 toch nog 10e of zo worden in Brazilië
Nu moet ik toch even reageren...

Een F1 auto is zeer complex, het vermogen op de grid krijgen met staande start is verre van eenvoudig.
De opbouw van het vermogen en de te gebruiken koppeling (veel slip, weinig slip) bepaalt ook enorm de belasting van de motor. Gezien de vele motorschades die ze gehad hebben mochten ze niet meer met een koppeling rijden die weinig slip kende. De belasting van de motor zou dan te groot worden.

Gevolg: slechte starts.
Het was dan ook structureel bij Albers én Monteiro het geval
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Bullshit

De koppelingsgevoeligheid van de auto`s zal best verschillen, maar koppelingproblemen heeft Midland niet direct gehad als gevolg van de staande starts. Het wegkomen van je plaats heeft te maken met het reactievermogen van de rijder en voornamelijk de electronica van de auto. Het reduceren/vermijden van wielspin gebeurd door traction control. Achterhoederijders hebben juist veel kans op plaatsen te pakken in het tumult bij de eerste bochten(sessies)

Starten is veel meer dan alleen vooruit rijden. Je moet gaten zien en vinden. Jos reed in zijn Arrows Aisiapech van p19 naar p6 in EEN rondje. Hij heeft zijn hele carriere goede starts gemaakt. Je moet risico`s durven nemen en de juiste lijnen rijden, gaten zoeken etc.
Jos reed in een Simtek met een Ford V8 en een koppeling die na 15 rondjes al de geest gaf van de achterhoede naar het middenveld.

Laat ik het lullig omschrijven: Bij Albers houdt de baan 50 centimeter eerder op. Bij Jos en bij Sato is die baan net ff wat breder, pikken ze desnoods het gras nog mee en trappen ze zeker niet op de rem.
vierachtvijf
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 17 november 2006, 18:36
Mijn mountainbike: Merida Mission team carbon
Contacteer:

themaniac schreef:[Rijders ala Villeneuve, Schumacher, Verstappen, Irvine, Alesi, Montoya zijn die dan nu echt uitgestorven?
uhm...

Kimi Räikkönen en/of Felipe Massa :-q
Gesloten