Wielrennen kan best leuk zijn....

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Bovendien zijn die gasten ook bikkelhard, die kunnen wel wat pijn hebben (en stappen dus ook wat sneller weer op de fiets).
Gebruikersavatar
kokopelli
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4628
Lid geworden op: za 25 juni 2005, 00:14
Mijn mountainbike: yeti
Contacteer:

themaniac schreef:die mannen leren vallen en het breken van de val. Vergelijk het met motorcoureurs. Op het moment dat jij op je bek gaat bij 120 mankeer je van alles, zij vallen bij 250 per uur en mankeren zelden iets.
Natuurlijk kunnen ze nix raken op een circuit, wat de val in de weg ligt.
Weet niet of je weleens op een circuit ben geweest, maar je wil echt niet met je bips over de curvestones glijden!
team funride
YETICYCLES.NL
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

kokopelli schreef:
themaniac schreef:die mannen leren vallen en het breken van de val. Vergelijk het met motorcoureurs. Op het moment dat jij op je bek gaat bij 120 mankeer je van alles, zij vallen bij 250 per uur en mankeren zelden iets.
Natuurlijk kunnen ze nix raken op een circuit, wat de val in de weg ligt.
Weet niet of je weleens op een circuit ben geweest, maar je wil echt niet met je bips over de curvestones glijden!
Liever dat dan de vangrail of een lantaarnpaal tegenkomen...of wat te denken van de stoeprand.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

themaniac schreef: @ daniel... en terugkomen in een kopgroep nadat je gelost bent doen er zoveel.
Zegt de Colle delle Finestre je iets? Die afdaling gezien....?
Bicycle, bicycle, bicycle
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

ja en ja

maakt samen weer JaJa : Suprised : :-q
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik refereerde meer aan de Giro van 2005.... :~
Bicycle, bicycle, bicycle
speich
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 10 november 2003, 19:03
Mijn mountainbike: matra atb-fiets
Contacteer:

Ik breng in herrinering etappe 11 van de giro van dit jaar, waarin Salvodelli wegreed van Simoni en Basso in de afdaling en daarmee 20 seconde won. Basso kon uiteindelijk nog terugkomen op de slotklim (maar verloor in de sprint), maar wel met veel pijn en moeite. Salvodelli is dus wel degelijk een valk.

Wat betreft de giro 2006: het is een zeer hilly parcours (http://www.pezcyclingnews.com/?pg=fullstory&id=3602). Verschillende ploegen kwamen niet opdagen bij de presentatie omdat ze het niet eens waren met 2 ritten op de slotdag (een klimtijdrit van 11 km en de rit naar Milaan 116 km). Daarnaast is niet iedere renner even blij (wij wel) met een herhaling van dit jaar wat betreft onverhard: de plan de corones/kronplatz (http://www.jekyll-online.de/images/KP_2003_PICT0024.JPG). Deze 5,5 km schotter volgen op de passo de furcia. Er zit een passage van 24 % in:

Paulissen loodst Simoni op Kronplatz
Kristof Meuwissen 21-11-2005

Gilberto Simoni heeft de befaamde Kronplatz trachten te bedwingen. Onze landgenoot Roel Paulissen begeleidde hem naar de top, maar de Italiaan raakte er niet met een gewone fiets. Met behulp van een mountainbike raakte Simoni uiteindelijk toch boven.
De Kronplatz heeft een stijgingspercentage van 24 % (!) en de laatste vijf kilometer van de adembenemende klim wordt op een grindpad gereden. Gilberto Simoni ging alvast het parcours verkennen, maar raakte met een gewone fiets, en de begeleiding van twee mountainbikers: ex-wereldkampioen Hubert Pallhuber en de Belg Roel Paulissen, niet boven op een gewone fiets. "Twee kilometer voor de top moest ik overschakelen op een mountainbike, maar in koers mag dat niet. Dus rijd ik misschien best met een crossfiets," aldus Simoni.
(sport.be)

Het zou er dan besneeuwd bij liggen, wat e.e.a. verklaard. En anders zet hij maar een triple.
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

speich schreef:Verschillende ploegen kwamen niet opdagen bij de presentatie omdat ze het niet eens waren met 2 ritten op de slotdag
Dat vind ik nu zo'n gezeik. Blijf dan maar lekker weg. Ik zie Gebraselassi al klagen dat hij eigenlijk 42 km te lang vindt voor een marathon en daarom maar niet komt.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Themaniac: kap nou eens met lullen man! Savoldelli is de onbetwiste onroad afdaalkoning, en dat is het enige waar het hier over gaat. Heb je soms een soort van on-topic-aandachtsstoornis waardoor je het niet kan laten nutteloze informatie in te tikken?
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Sven schreef:
speich schreef:Verschillende ploegen kwamen niet opdagen bij de presentatie omdat ze het niet eens waren met 2 ritten op de slotdag
Dat vind ik nu zo'n gezeik. Blijf dan maar lekker weg. Ik zie Gebraselassi al klagen dat hij eigenlijk 42 km te lang vindt voor een marathon en daarom maar niet komt.
Ik dacht dat het om het vooral om het startgeld ging?
(werd niet volgens de afspraak gehandeld door de directie van de Giro).
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

PFW schreef:
Sven schreef: Dat vind ik nu zo'n gezeik. Blijf dan maar lekker weg. Ik zie Gebraselassi al klagen dat hij eigenlijk 42 km te lang vindt voor een marathon en daarom maar niet komt.
Ik dacht dat het om het vooral om het startgeld ging?
(werd niet volgens de afspraak gehandeld door de directie van de Giro).
Ik wist niet dat Berlusconi buiten voetbal ook al wielrennen besmeurde met zijn maffiapraktijken 8)
Plaats reactie