Het grote Old-School topic

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Afbeelding
Weer eens een rondje gemaakt op mijn stalen ros vandaag :-D
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Nice! :-q
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Kleurijk geheel. :-q
troje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 23:46
Mijn mountainbike: Vooral Rocky's!

Na een lange tijd heb ik er ook weer een nieuw project bij. Het is een Ritchey P22 Team met bijbehorende originele vork. De vorige eigenaar heeft het frame geimporteerd, gestript en opnieuw laten spuiten met een identiek merk lak. Het is een 19" frame en precies in de kleur die ik het beste vind passen bij dit model. Ik was al langer op zoek naar een P23 of P22 maar meestal te duur, verkeerde maat of zonder de originele vork. Om dan tegen een fillet brazed model aan te lopen is erg prettig.

Qua afmontage is het vrij simpel. Zilveren Ritchey stuur, stuurpen en zadelpen. Zoveel mogelijk Ritchey eigenlijk. Ik heb een XC Pro set liggen maar twijfel of ik niet beter met Deore XT kan werken. In ieder geval leuk om weer wat te doen!


Afbeelding
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Heel fraai!

Zeer benieuwd naar het resultaat straks. Ga je langzaam opbouwen of heb je het meeste al liggen?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
troje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 23:46
Mijn mountainbike: Vooral Rocky's!

Dank je! Behalve een XC Pro groep heb ik nog niets liggen. Misschien een wielset maar eigenlijk horen hier Vantage velgen bij en ik heb die denk ik niet. Het wordt eBay de komende tijd en retrobike :-)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Door de super korte balhoofdbuis lijkt het bijna een 1.5 maat.

Ik ben altijd wel jaloers op mensen die dat geduld hebben om zo'n fiets rustig op te bouwen.

:-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
troje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 23:46
Mijn mountainbike: Vooral Rocky's!

Ik vind die korte balhoofdbuis echt een mooi detail. Een maatje groter, de 20”, heeft een veel langere balhoofdbuis.

En inderdaad, soms kan het een tijdje duren. Ik heb bijna vier jaar gezocht naar de juiste vork voor mijn Litespeed. Uiteindelijk gevonden bij iemand die 25 km verderop woonde.
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Mooi rood startpunt van een project 8) !
Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien..
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Afbeelding
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Plaatje zeg! :-q

Liggen daar Porcupine bandjes onder? Die vond ik altijd supermooi :tong
troje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 23:46
Mijn mountainbike: Vooral Rocky's!

Knappe fiets! Zal lekker rijden neem ik aan.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Heel cool! De Dean kleuren met het bloemenveld, dat was vast geen toeval.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Dank voor de comments! Het rijdt inderdaad heerlijk, althans op de redelijk vriendelijke trails die ik tot nu toe heb genomen..

Dat zijn Onza Porc's maar wel de re-issues, die slijten (volgens mij) iets minder hard :-D

Onderweg kwam ik toevallig langs deze bloemenpracht en dacht toen dat dat wellicht mooi zou kleuren bij mijn fiets.
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

troje schreef: ma 8 juni 2020, 19:12 Na een lange tijd heb ik er ook weer een nieuw project bij. Het is een Ritchey P22 Team met bijbehorende originele vork. De vorige eigenaar heeft het frame geimporteerd, gestript en opnieuw laten spuiten met een identiek merk lak. Het is een 19" frame en precies in de kleur die ik het beste vind passen bij dit model. Ik was al langer op zoek naar een P23 of P22 maar meestal te duur, verkeerde maat of zonder de originele vork. Om dan tegen een fillet brazed model aan te lopen is erg prettig.

Qua afmontage is het vrij simpel. Zilveren Ritchey stuur, stuurpen en zadelpen. Zoveel mogelijk Ritchey eigenlijk. Ik heb een XC Pro set liggen maar twijfel of ik niet beter met Deore XT kan werken. In ieder geval leuk om weer wat te doen!


Afbeelding
Deze had ik even gemist...dammm...ben benieuwd hoe het wordt
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Plaats reactie