Het grote Old-School topic

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

[Afbeelding]

Ik had tot voor een jaar deze TREK in 21,5 " staan, wel met een modern breder stuur icm korte pen en leende ik weleens uit als iemand zonder eigen bike het eens wilde proberen. Paste eigenlijk bijna iedereen wel op, gaat je met een moderne 29-er 21" niet lukken
Heb deze bike overgedaan aan iemand die een oude vw pick up bus restaureert en deze TREK komt straks in/op de laadbak.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Wat natuurlijk ook lekker old school is, dat je achterband breder was dan je voorband :-D

Ik kwam een oud topic van mijzelf tegen uit 2006, dat mijn bandenkeuze voor de BBC een 2.1 Schwalbe Jimmy aan de voorkant was en een 2.25 Schwalbe Racing Ralph (de 1.0 oer versie uiteraard) op het achterwiel. 26" welteverstaan 8) :lol:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

MisterX schreef: di 21 december 2021, 20:26
zonoskar schreef: di 21 december 2021, 17:01 Ziet er toch niet uit als een kleine maat, ben jij zo lang dan? Ik denk dat hij te groot is voor mij (180cm).
18", maat M volgens een sticker op het frame. Gevoelsmatig te klein voor mij. Ik ben 1,86. Maar ik weet niet precies wat de maatvoering destijds was voor dit frame..
Hij ziet er veel groter uit dan mijn oude Rocky in 18"

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

zonoskar schreef: do 23 december 2021, 16:03 Hij ziet er veel groter uit dan mijn oude Rocky in 18"
Hij is ook groter. Dit is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een 21.5" ATX 970
Heb er zelf ook ooit nog eentje gehad. Heel even maar. Was toen ook te groot voor mijn smaak (ik meet 1.89m) en meen dat ik hem na 1,5 maand alweer verkocht (was 2e hands en meer een probeersel dan dat ik ooit een Giant ambieerde).

Dat ik jaren later alsnog een 21.5" kocht (2005, Trek Fuel) beschouw ik nog steeds als iets met een ezel en een steen...

Dus je moet idd wel heel erg lang zijn wil deze 21.5 Giant te klein zijn.
(En kan je uit betrouwbare bron vertellen dat er nog wel eens gesjoemeld werd/wordt bij fietsenwinkels op het vlak van maatstickers :D )
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
MisterX
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 18:50

Het is toch echt een te kleine fiets voor mij..

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

MisterX schreef: vr 24 december 2021, 05:34 Het is toch echt een te kleine fiets voor mij..
Meten is weten. Als hij hart-trapas tot bovenkant zadelbuis zo'n 46 cm meet, dan is het idd 18". Ik vermoed dat je rond de 54cm uit gaat komen ;-) (en zo niet, dan is mijn perspectief van de foto volledig verkeerd geweest)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Voor de nodige afleiding tijdens de ietwat frustrerende zoektocht naar een nieuwe nieuwe 29" mountainbike, heb ik dit 'ouwe beestje' via Marktplaats gekocht en rijklaar gemaakt: een K2 A2 uit 1994 8)

Afbeelding

Fijn fietsje, rijdt nog prima (afgezien van het versleten middenblad) en is zo zelfs wat lichter dan mijn 26" hardtail Yeti ARC uit 2009 :).
Vork functioneert nog prima, evenals het XT schakelmateriaal. De bandjes die ik erop heb gelegd (er lagen verkruimelde rode Tioga Psycho-K's op..) zijn niet meer de soepelste maar doen prima dienst.

Het aluminium frame heeft mooie buizen en de top tube verloopt dusdanig dat de voorste kabelgeleiders aan de zijkant zijn gemaakt en de achterste bovenop. De ronde stays vind ik persoonlijk erg mooi 8)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Gebogen stays zijn ook mooi.

Ik kende alleen Yeti en Mongoose tot nu toe.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Loop stays, afgewerkte lasnaden, Mag21, nice ride

Loop stas zijn vooral visueel trouwens. MIjn 1992 of 93 Mongoose met loop stays is wel een Hard - tail met hoofdletter H.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Optisch zie ik liever mooie conventionele achtervorken, maar met de gladde lasnaden ziet dit frame er wel hoogwaardig uit. Aangezien dat toch extra bewerkingen zijn denk ik niet dat je dat snel op goedkope instappers tegen komt.

Op de plaatjes ziet hij er nog prima uit!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Weer een mooie gescoord Eef :-q
Verkoop je ook wel eens wat of heb je net als Jeroen een zeecontainer? :-D
Dacht eerst dat het Ti was met die mooie lassen.
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Dank je, Jeroen!

Tja, de instroom van fietsen en onderdelen is over het algemeen net wat groter dan de uitstroom, al is het sinds de Brexit wel echt minder geworden voor mij, omdat het niet echt leuk meer is om iets te (ver)kopen aan/vanuit het Verenigd Koninkrijk..
Maar een zeecontainer is vooralsnog niet nodig, de man cave voldoet :-D

Bij jou?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb nog 3 retro's:
De clunker, moet nog een Atom trommelrem inspaken.
84 Muddy Fox, rij ik geregeld mee.
Mijn naamgever uit 98, moet ik nog opbouwen met Crossmax mk1, SID mk1 en M952.
Verder voor aan de muur 2 gebroken frames:
Ti Raleigh
AlMega

Sinds ik niet meer verzamel, fiets ik veel meer, dus missie geslaagd :)
Plaats reactie