Landwind

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

themaniac schreef:

Zou jij een MTB kopen die een 1 scoort in de tests, ook al is het in 02 bikers? Reden: Frame breekt door de midden, remmen werken niet, schakelen doet hij amper, vering is klote...prijs 1799
Ik denk van niet......Zo is het ook met de Landwind: Het rijdt, het komt vooruit, slurpt liters benzine op, de veiligheid is klote, de wegligging is ruk.

Ik zou nog liever de Flinstone auto kopen, gemaakt van uitgeholde boomstammen.,.....
Ehhh, remember de Giant FS frames die spontaan braken? :-{ Werden er ook genoeg van verkocht na (naar 'k meen) goede testresultaten.

M'n RS rijdt, komt ook vooruit (en hoe), slurpt benzine of 't water is etc.

point being?



@kingcaris - wel(al)licht een slecht voorbeeld (was zo'n beetje de meest recente die in me opkwam :wink: )
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

daar zeg je het al: Goede testresultaten....
De mensen lazen die lovende berichten over de fantastische eigenschappen van de fiets, kochten hem en vervolgens viel het pas tegen.

Over landwind hoor je nix dan negatiefs of je moet een vriend zijn van niels, die prijst die auto juist aan.
Denk je nu echt dat Giant zoveel fietsen van dat type zou verkopen wanneer dik uitgemeten was dat die frames zouden breken binnen no-time? denk het niet.
koningcaris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 14 april 2005, 10:59
Mijn mountainbike: Commencal VIP Nuts 5 2007, XTR, Reba race poplock
Contacteer:

Subaru bij me kopen heb je nooit iets mee!
Blijven trappen anders val je om!
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Veilig of onveilig, dat maakt in de discussie IMHO niet zoveel uit. ADAC/ANWB had op z'n minst de importeur/producent inzage moeten geven in de resultaten voor publicatie. Mochten ze ten onrechte conclusies hebben getrokken dan was het belang van beiden niet geschaad.

Ik kan me een eland test herinneren met een Mercedes A-Klasse. Die test bleek ook niet helemaal zuiver uitgevoerd te zijn. Dit heeft Mercedes veel geld gekost. Als ik me niet vergis heeft Mercedes alle A-klasses standaard met ESP uitgerust om het vertrouwen van de consument terug te winnen.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Klopt... Maar een omvallende A-Klasse was sowieso geen goede reclame.
Als je de test goed uitvoert, deze aan de eisen voldoet etc. dan is er geen reden om het niet te vermelden.Belangrijk is wel dat je alles dubbel checkt, want het imago gaat dr aan.
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

themaniac schreef:Over landwind hoor je nix dan negatiefs
Ik heb iets positiefs gehoord!!!

De Tüv vindt de Landwind veilig genoeg voor de Duitse wegen.
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

Jass schreef:
themaniac schreef:Over landwind hoor je nix dan negatiefs
Ik heb iets positiefs gehoord!!!

De Tüv vindt de Landwind veilig genoeg voor de Duitse wegen.
hehehe



lol :-q
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Maniac, de ANWB/ADAC was GEEN NCAP test.

TÜV wel, Landwind voldoet aan de europese eisen.

FEIT!

Je lult nog dommer dan de vorige keer, en begint zelfs feiten tegen te spreken, tja dan is het eind zoek. Kun wel wel weer komen met he wijsneus opmerkingen. En ik prijs 'm niet aan, zeg alleen dat de auto veilig genoeg is volgens de regels.

En over A1 GP/F1, heb je al uitgelegd waarom er daar niet zoveel inhaal acties zijn, maar om dat begrijpelijk aan jou uit te leggen moet ik m'n maat die les geeft in een inrichting er maar eens bij halen. Verder gaat dit topic daar niet over.

Einde verhaal, je zoekt het maar weer eens uit.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Spijkertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 20:13
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon 29
Contacteer:

Volgens mij is de ADAC/ANWB juist wel een NCAP test. De Tuv test is een test obv de "wettelijk" gestelde eisen (europese regelgeving). De NCAP test is zwaarder dan de test obv de wettelijke eisen. Het kan dus heel goed dat de Landwind wel voldoet aan de wettelijke eisen maar niet goed door de NCAP test heen komt. De EURO NCAP tests zijn (mede) een initiatief geweest van de internationale autosport bond, de FIA (kijk maar eens op hun site). Doordat men een sterrensysteem hanteerde waarmee autofabrikanten (Bijv. Renault) mee gingen adverteren heeft EURO NCAP een grote status gekregen.
cyclingteam-thebikestore.nl
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Niels schreef:Maniac, de ANWB/ADAC was GEEN NCAP test.

TÜV wel, Landwind voldoet aan de europese eisen.
Beste Niels,

De tests uitgevoerd door de ANWB/ADAC en die van TUV voldeden beide aan de eisen die de NCAP eraan stellen.

It`s a fact....
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ze hebben wel eerst een extra balkje aan moeten brengen!?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Mag ik mijn vriend Niels erop wijzen dat op de site van landwind nog meer schokkende beelden van een crashtest met de Landwind te zien zijn.
Hierbij zie je ook duidelijk hoe de bestuurder (pop) bij de crash het stuur echt letterlijk terug kopt....

Dat is niet de ADAC test, dus zal vast die test van TUV zijn. De beelden laten hetzelfde verwoestende resultaat zien.

Goedgekeurd of niet... Bepaalde producten die je bij de Blokker koopt zijn ook goedgekeurd, maar worden naderhand uit de handel gehaald omdat ze toch schadelijk, brandgevoelig, giftig etc zijn.

Zelfs een blinde zou deze auto niet goedkeuren...
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Voordeel is dat die mensen wel af en toe hun ongelijk toe durven te geven... :roll:
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

de landwind is bij de tuv met een lagere snelheid getest dan bij de anwb, maar als je met 100 ergens tegen opknalt ben je dus alsnog vet dood :-?
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

ultimateme schreef:de landwind is bij de tuv met een lagere snelheid getest dan bij de anwb, maar als je met 100 ergens tegen opknalt ben je dus alsnog vet dood :-?

Ja, maar wie doet dat nou :tong :D
Gesloten