Wieler/Mountainbike blad

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Walter schreef: Ik denk (weet zeker) dat ze gebonden zijn aan handen en voeten doordat ze afhankelijk zijn van hun adverteerders.
Hiermee is MTB+ verworden tot een maandelijkse reclamefolder...
Bijna alle bladen lijken hier last van te hebben... of je het nu over O2 bikers, Duitse bladen Bike/Mountainbike hebt of over andere bladen, allemaal hebben ze ofwel last van chauvinisme danwel last van adverteerders met een vinger in de pap...

Maar over het geheel genomen lees ik nog het liefst de duitse Bike, al was het maar voor de adembenemende foto's :)
Verder hebben ze door de grotere oplage meer mogelijkheden voor diepgaande technische vergelijkende tests en daar houd ik wel van :) En ze zijn wat gevarieerder dan de nederlandstalige bladen.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

De duitse Bike is inderdaad één van de betere bladen. Alleen: die mooie foto's worden wel gestaged: als het nodig is voor dat ene moneyshot, dan wordt een groepje MTB-ers gewoon met een helicopter naar een normaliter voor MTB-ers niet bereikbare plek gebracht. En fotoshop is ook al geen vreemde voor ze. Mooie foto's dus, maar het is meer kunst dan realiteit.

En de test zijn doorgaans erg grondig, maar niet altijd toepasbaar voor de Nederlandse markt. Wat voor Nederland en België prima werkt, wordt door hen nogal makkelijk te licht bevonden. En helaas is ook hen enig chauvinisme beslist niet vreemd.

De mountainbike+ is net té veel op de hand van de vriendelijke verstrekkers van de testfietsen, zullen we maar zeggen. En persoonlijk kan ik testers die een fiets de mindere vinden omdat er wel (of was het nou geen?) barends danwel SPD-pedalen worden gemonteerd af fabriek.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

jf schreef:Alleen: die mooie foto's worden wel gestaged: als het nodig is voor dat ene moneyshot, dan wordt een groepje MTB-ers gewoon met een helicopter naar een normaliter voor MTB-ers niet bereikbare plek gebracht.
Dat zijn arbeidsomstandigheden waar ik niet over zou klagen! :wink: Ik zie het probleem ook niet zo. Als wij een test doen rijden we met het spul naar een trail toe om het daar te testen en foto's te maken voor het artikel. De Bike heeft nou eenmaal meer budget en kan het groter aanpakken, het principe blijft hetzelfde.

De test in de duitse Bike zijn zeer uitgebreid, maar ik heb wel altijd het gevoel dat er voor een bepaalde testmethode wordt gekozen omdat van te voren in te schatten is dat een bepaald (duits) merk daar beter in naar voren zal komen.
Eat, sleep, ride, repeat
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Bommie schreef:
jf schreef:Alleen: die mooie foto's worden wel gestaged: als het nodig is voor dat ene moneyshot, dan wordt een groepje MTB-ers gewoon met een helicopter naar een normaliter voor MTB-ers niet bereikbare plek gebracht.
Dat zijn arbeidsomstandigheden waar ik niet over zou klagen! :wink: Ik zie het probleem ook niet zo. Als wij een test doen rijden we met het spul naar een trail toe om het daar te testen en foto's te maken voor het artikel. De Bike heeft nou eenmaal meer budget en kan het groter aanpakken, het principe blijft hetzelfde.
Ja, bij een test is het okee. Maar als je schrijft over de bike-mogelijkheden in een bepaald gebied en dan deze truc toepast, doe je de werkelijkheid wel geweld aan... :wink:
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

true....
Eat, sleep, ride, repeat
ATB-Hengelo
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 6 juni 2005, 11:06
Mijn mountainbike: Giant T-mobile
Contacteer:

Walter schreef:MTB+ lijkt geschreven te worden voor jeugd in de scooterleeftijd.
Verder zijn alle testresultaten goed tot zeer goed, wordt er nooit een kritische noot geplaatst en worden zelfs feiten verdraaid ten gunste van goede adverteerders.
Jammer, want met verslagen over buitenlandse mtb spots hebben Guido Kartner & Co. al meerdere malen laten zien dat ze wel degelijk weten war het om gaat.
Ik denk (weet zeker) dat ze gebonden zijn aan handen en voeten doordat ze afhankelijk zijn van hun adverteerders.
Hiermee is MTB+ verworden tot een maandelijkse reclamefolder...
Heb het blad ook gelezen, maar mij is niets opgevallen, maar zal er eens op letten...

@ Walter: van welke (betrouwbare) bron heb je al die info over mtb+ :tong
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Gewoon, net als velen: het blad lezen?

En verder kijken dan de mooie plaatjes natuurlijk...
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Altijd leuk in de MTB plus om te lezen hoeveel kilo pasta's er geserveerd zijn bij een bikefestival en hoeveel sinaasappels er uitgedeeld zijn.
Dat zijn wel nieuws feiten die we willen weten.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Kleine rectificatie, tweemaandelijkse reclamefolder.
remco d
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 3 april 2005, 20:31
Mijn mountainbike: kona

walter zegt:
MTB+ lijkt geschreven te worden voor jeugd in de scooterleeftijd.
ik ben 17, dat verklaard waarom ik er nie veel mis mee vind haha. :-D
maargoed, eerlijk gezegd heb ik nog nooit "o2 bikers" of "fiets" ingekeken,
dat zal ik toch maar eens doen dan, ben benieuwd of het nou zo spectaculair beter is....
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

De Fiets is niet spectaculair beter, hooguit zijn de tests van iets meer objectiviteit voorzien.

De O2Bikers is een echt MTB blad, maar wel wat eigenaardig. Het moet je echt liggen.

De duitse Bike is echter wel een paar stappen beter dan de Nederlandse en Belgische bladen. Stap over de drempel heen dat ie in het Duits geschreven is (heck: het helpt je zelfs een extra taal te leren! ook mooi in de vakantie!) en geniet van de mooie verhalen. Gewoon een korreltje zout als het over Duitse producten gaat en je hebt er echt wat aan.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

wat jf zegt. Check dan meteen Mountainbike Magazine (Duits) ook even, vooral hun algemene technische stukken (veersystemen, schijfremmen etc) zijn goed. Alleen shoppen ze regelmatig dezelfde(!) tattoo op de kuit van een biker als testfoto als deze wat te tam is.. :-{

De wat meer 'down to earth' Engelse bladen zijn overigens als tegenhanger vd 'cleane' Duitse cultuur in de bladen erg verfrissend! Het bijna trotse 'alles gaat kapot in ons klimaat' toontje is even wennen, maar typisch Engels.
The freedom to ride where you want, when you want.
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Hoewel niet puur mountainbike gerelateerd vind ik de Fiets toch helemaal niet zo'n slecht blad om te lezen. Sommige edities bevatten toch een behoorlijk aandeel mountainbike tests, onderdelen en uitslagen. En ik heb ze eigenlijk nog niet kunnen betrappen op voordelige uitkomsten van sponsoren. Het enige is een gevoel van voorliefde voor Colnago, maar dat vind ik dan weer volkomen terecht.


Misschien zijn wij met ons allen op een te hoog nivo van kennis en verwachten wij te veel van een blad. Ik denk dat een groot deel van de lezers zou afhaken als te diep op de materie in gegaan zou worden. Maar ik blijf erbij dat als alles een indicatie "goed" krijgt, ik niet snel op die test af zal gaan. Er zijn ten slotte ook gewoon pruts onderdelen op de markt en dat wil ik dan ook graag lezen.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Plaats reactie