Le Tour de France

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

De beste drie voorop? Hopelijk bedoel je Sjors Doodsnik daar niet mee, al is het heel knap wat hij gepresteerd heeft.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Exar schreef:De beste drie voorop? Hopelijk bedoel je Sjors Doodsnik daar niet mee, al is het heel knap wat hij gepresteerd heeft.
Haha, nee die viel de hele tour (tot vandaag) echt tegen. Hij maakt zijn tour dmv deze etappe WEL goed, daar waar Vino de verliezer blijft. Ik denk dat Lance, Basso, Jan de beste ronderenners zijn.
Basso moet echter nog wel tijd op Jan pakken, want het verschil van 1 min 45 is te klein om zeker te zijn van positiebehoud bij de lange tijdrit. Vorig jaar verloor Basso 1 min 30, het jaar daarvoor veel meer.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

themaniac schreef:
Exar schreef:De beste drie voorop? Hopelijk bedoel je Sjors Doodsnik daar niet mee, al is het heel knap wat hij gepresteerd heeft.
Haha, nee die viel de hele tour (tot vandaag) echt tegen. Hij maakt zijn tour dmv deze etappe WEL goed, daar waar Vino de verliezer blijft.
Mwa ik denk dat Vinokourov best blij mag zijn om als niet kopman 1x 1e, 1x 2e en 1x 3e te worden in de etappes en 9e in het algemeen klassement te staan en 5e in het bergklassement. Ik denk dat hij ook nog kan stijgen in het klassement. Basso gaat denk ik de 2e plek wel halen, kan beter tijdrijden dan Rasmussen dus daar valt nog wat te winnen. In de bergen wint hij nog wel wat op Ullrich.

Toch mooi om te zien dat Armstrong het ook zonder een sterk team om zich heen kan handhaven bergop.
Don't just train... train right.
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

Jeffrey schreef: Mwa ik denk dat Vinokourov best blij mag zijn om als niet kopman 1x 1e, 1x 2e en 1x 3e te worden in de etappes en 9e in het algemeen klassement te staan en 5e in het bergklassement. Ik denk dat hij ook nog kan stijgen in het klassement. Basso gaat denk ik de 2e plek wel halen, kan beter tijdrijden dan Rasmussen dus daar valt nog wat te winnen. In de bergen wint hij nog wel wat op Ullrich.

Toch mooi om te zien dat Armstrong het ook zonder een sterk team om zich heen kan handhaven bergop.
Zal de T-mobile 'tactiek' zijn geweest om Vino her en der te gebruiken om Armstrong moe te maken. Heeft weinig met verliezen te maken overigens. Maar themaniac zegt wel vaker domme dingen :wink:

Wanneer je dát stelt kun je ook zeggen dat Rasmussen de verliezer is.
Is ook dom aangezien die de tour startte met als doel de bolletjestrui naar parijs te brengen.

Basso - zal wellicht hier en daar nog wat seconden op Ullrich pakken, maar denk niet zoveel in een paar ritten. De beste man heeft de Giro ook nog gereden

Rasmussen - misschien dat ie zich vandaag 'gespaart' heeft om morgen een aanval te doen ....of een poging.

Armstrong roeleert nog steeds, maar hoe kan 't ook anders
Tibor
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: do 16 januari 2003, 20:57
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen

rasmussen zei dat hij slechte benen had, dus vandaar.... ook moeten we niet vergeten dat rasmussen nog nooit een hele ronde constant vooraan heeft meegereden. Ik vind dat hij het super doet!

Waar ik me wel oververbaasde is dat de T-Mobiles Kloden en Ullirch bij het begin v/d laatse beklimming Vino terugpakten. Ze hadden ook hun energie kunnen sparen en wachten tot de rest hem zou terugpakken, het beste was er zowiezo al helemaal af bij vino. Zou de mogelijke overstap van Vino naar Discovery een rol spelen of trok Vino gewoon te hard door op kop? Themaniac laat het eens horen, koekenbakker!
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

KingBee schreef: Zal de T-mobile 'tactiek' zijn geweest om Vino her en der te gebruiken om Armstrong moe te maken.
Vino staat nu eenmaal te ver achter om serieus aanspraak te maken om Lance van zijn troon te knikkeren en rijdt gewoon minder dan Ullrich. Jan blijft voor T-Mobile de nr 1, Vino heeft door zijn enorme verlies eerder deze ronde zich moeten schikken in de rol van superknecht.

Vino staat maar een goede 2 minuten achter op Leipheimer, dus om Vino te laten aanvallen moeten mannen als Landis en Leipheimer wel reageren. Vino is dus een ideale jongen om het spel op de wagen te brengen. Toen er gister niemand met Vino mee ging, die al gelost was en weer terug kwam, werkte die tacktiek niet. Vino had immers niet de benen meer om ook maar iemand pijn te doen. Kloden gaf er een ruk aan in de hoop dat Landis en Leipheimer af zouden vallen en natuurlijk in de hoop dat Lance niet kon volgen.

Rasmussen was gisteren de verliezer van de dag natuurlijk, dat is niet dom om te zeggen, maar zijn kans op het geel in Parijs is nu 0,1% of zo. Dan moet Lance vandaag ongelukkig vallen of een gigantische hongerklop krijgen. Dat niemand Rasmussen op p2 had gezet bij aanvang van de tour is weer een ander verhaal. Ik geniet van die jongen, maar ben bang dat hij het podium niet gaat halen. Lance, Basso, Jan verwacht ik.

Vandaag moet T-Mobile wel weer hetzelfde doen als gisteren. Eindelijk! Ik heb er jaren op moeten wachten. Lance kon zelfs even niet mee, of ging bewust niet mee? Pas toen het voorin stil viel kon hij/reed hij er in een ruk naar toe. Zo was Lance 1 uur voor de finish door de heren van de NOS haast afgeschreven en 1 uur laten vonden ze hem superieur.

Ik vind Lance minder dan vorig jaar. Vorig jaar wilde hij alles winnen, hij gunde Basso 1 etappe, maar de rest was voor Lance. Hij viel zelf aan en reed iedereen uit zijn wiel. De 1e bergetappe kwam hij met Mancebo, Valverde en Rasmussen boven en gisteren met Basso en Ullrich.

Jammer dat men Jan weer onderuit probeert die trappen. Die jongen reed gisteren fantastisch en heeft veel mensen verrast, want hij was alweer afgeschilderd als de 'dikke papzak die het weer niet kon redden'. Als iemand 7 x op rij de tour wint is die gewoon beter, maar niemand kan van Ullrich accepteren dat hij dan gewoon 2e of 3e wordt in die ronde. Het was jaren geleden dat Ullrich zelf de schifting doorvoerde, zelf kopwerk deed bergop en tot een paar 100 meter van de top met Lance mee kon. Jammer voor Jan dat hij 300 meter tekort kwam bergop, maar hij reed voortreffelijk!

Ik geniet nog steeds van deze tour. Hij blijft iedere dag boeiend en verrassend. Er wordt wel geroepen over de regie van Discovery en Lance, maar ik vind die regie (en zijn ploeg) toch minder dan andere jaren. Vorig jaar had hij steevast 2 knechten op de laatste col, waarna hij een km of 5 van de top zelf ging. Dit jaar heeft hij niemand meer wanneer een ander aanzet. Popofiets staat buiten de top 10, terwijl Azevedo? vorig jaar 4e was.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Nu even iets wat (zelfs) ik niet kan begrijpen:

De kopgroep van nu 13 man:"1040 voorsprong

3 x Rabo: Boogerd, Kroon, Dekker

Dan offer je 3 mannen op die anders nog voor Rasmussen konden werken. Vooral Boogerd is zo`n beetje de enige die hem tijdens de eerste cols zou kunnen helpen.

TMO en DSC hebben Sevilla en Hincapie mee.
Phonak heeft Perreiro.

Raar dat ze Rasmussen dan straks alleen laten zitten, want Mentsjov is neit in staat om hem te helpen :~
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Gestolen!

Iets anders kan ik niet zeggen na de overwinning van Hincapie. Geen centimeter op kop gereden. Pereiro deed al het werk...

Rasmussen heeft goed gereden, de manier waarop hij nog terug bij Jan kwam was indrukwekkend. P 2 is hij echter wel kwijt.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Boogerd gaat natuurlijk ook voor zijn eigen kansen. Wat heb je liever? Nog een ritwinst in de ploeg of een Rasmussen die dankzij 1 iemand 0,1% harder rijdt. Zoveel heb je trouwens niet aan mensen die voor je rijden als het steil omhoog gaat.
Don't just train... train right.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

themaniac schreef:Gestolen!

Iets anders kan ik niet zeggen na de overwinning van Hincapie. Geen centimeter op kop gereden. Pereiro deed al het werk...
Flauwekul. Gewoon goed en slim gereden van Hincapie.

Jammer voor Boogerd, dat dan weer wel.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Wielrennen is niet alleen lomp hard rijden, er komt ook tactiek bij kijken. Hincapie was de slimste vandaag, en hij verdient het ook wel een keertje na alleen maar als knecht te rijden.
Don't just train... train right.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Mee eens! niets gestolen, op een vlakke etappe zou je het zo kunnen noemen op een berg gelden andere regels.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Blurgh in het laatste wiel rijden 150 km lang, nooit overnemen, gaten laten vallen en profiteren van het werk van anderen.

Mag ik erop wijzen dat Lance weer niet wegreed van Basso en nog geen een keer solo de finish heeft bereikt in de bergen! Zelfs geen etappe overwinning heeft behaald of een demarrage heeft geplaatst waar de man zo beroemd mee is geworden. Het is voor hem te hopen dat hij zaterdag de tijdrit wint...
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

themaniac schreef:Blurgh in het laatste wiel rijden 150 km lang, nooit overnemen, gaten laten vallen en profiteren van het werk van anderen.

Mag ik erop wijzen dat Lance weer niet wegreed van Basso en nog geen een keer solo de finish heeft bereikt in de bergen! Zelfs geen etappe overwinning heeft behaald of een demarrage heeft geplaatst waar de man zo beroemd mee is geworden. Het is voor hem te hopen dat hij zaterdag de tijdrit wint...
Waarom zou hij weg moeten rijden? Hij staat toch al eerste!
Waarom moet hij de tijdrit winnen?
Hij heeft maar 1 doel en dat is de tour winnen en hij is aardig op de goede weg.

Het is geloof ik nog geen enkel renner gelukt de tour te winnen zonder een etappe te winnen, da's ook een prestatie op zich. (ploegentijdrit niet meegerekend)
Tibor
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: do 16 januari 2003, 20:57
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen

jewel. er zijn geloof ik een stuk of 3 renners geweest die ook geen ettappe hadden gewonnen...
Plaats reactie