Op de meeste vlakke knikkerbanen zoals het zeist voorbeeld ligt de KOM rond de 25, en dat zijn mensen die echt goed sturen. Dus opgevoerd over zo’n baan is zéker aso. Als ik in Spanje woonde voerde ik waarschijnlijk ook gewoon op.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 20 september 2022, 21:43Nee, het is hier anders dan in NL.
Ik kan uren rijden zonder iemand tegen te.komen.
En verder, is een analoge biker die boven de 25kmh rijdt ook asociaal?
Of gewoon iemand die goed getraind is en heel goed kan sturen?
Iemand die elektrisch 40kmh rijdt op de singletracks moet in ieder geval ook goed kunnen sturen, anders komt hij niet ver.
En het motortje levert gewoon zn nominale vermogen, het enige verschil is dat ie niet afslaat bij 25kmh.
Het is geen opgevoerde brommer, waar je de snelheid verhoogt door het vermogen te verhogen.
Dus de rijder moet zelf heel wat Watts bovenop die 250W stapelen om die snelheid te bereiken.
Ik denk dat er heel veel perceptie bij komt kijken.
"Het haalt mij in, het zoemt, dus het is asociaal."
Natuurlijk zijn er asocialen bij, maar die hadden we ook al voor er e-bikes waren
E-mtb 25 of 45 km/u
Waar woke is, is vuur
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29973
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Jij fietst sowieso anders.maverick76 schreef: ↑di 20 september 2022, 21:55 Die prestaties die jij opsomt die heb ik nooit gedaan/gekund. Ook niet op m'n 18e.
Ik heb trouwens ook nog nooit m'n rondjes geklokt.
Meer voor de behendigheid en minder voor de afstand of snelheid (is mijn indruk).
Maar zoals ik al schreef, als ik in mn eentje rij is de 25kmh grens minder storend.
Maar ja, af en toe een kuddedier dan rij ik met wat anderen de bergen in
Ik heb dan de pech dat daar een paar heel snelle jongens bij zijn. Veel sneller dan ik ooit was.
Heb ik weer....
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29973
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Dat is dan 25 gemiddeld. Om dat te halen moet je best wel eens harder dan 25kmh.
Iemand die nog wel lekker kan sturen, maar niet meer zo hard kan trappen, zit dan op zn hikkende e-bike.
Deal with it.
Of toch een onrealistische grens?
Opvoeren deden we met brommers
Je verhoogde het vermogen om harder te rijden.
Bij een e-bike blijft het vermogen hetzelfde, alleen verschuif je het moment dat het motortje uitschakelt.
Het extra vermogen om harder te rijden moet gewoon uit je eigen benen komen.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 324
- Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
- Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk
Ga lekker rijden, heb respect voor elkaar en geef elkaar de ruimte. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn, minder zeuren en meer rijden.
Dat klopt ook wel. Ik kan op mijn kiox mijn wattage aflezen Als ik met mijn emtb 40-45 km/u wil blijven rijdenThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 20 september 2022, 21:43Nee, het is hier anders dan in NL.
Ik kan uren rijden zonder iemand tegen te.komen.
En verder, is een analoge biker die boven de 25kmh rijdt ook asociaal?
Of gewoon iemand die goed getraind is en heel goed kan sturen?
Iemand die elektrisch 40kmh rijdt op de singletracks moet in ieder geval ook goed kunnen sturen, anders komt hij niet ver.
En het motortje levert gewoon zn nominale vermogen, het enige verschil is dat ie niet afslaat bij 25kmh.
Het is geen opgevoerde brommer, waar je de snelheid verhoogt door het vermogen te verhogen.
Dus de rijder moet zelf heel wat Watts bovenop die 250W stapelen om die snelheid te bereiken.
Ik denk dat er heel veel perceptie bij komt kijken.
"Het haalt mij in, het zoemt, dus het is asociaal."
Natuurlijk zijn er asocialen bij, maar die hadden we ook al voor er e-bikes waren
Geeft hij aan dat ik over de 400 w moet trappen om die snelheid aan te houden
Moet je maar eens kijken bij het m1 Spitzen enduro pedelecs. Heb je trouwens ook een stevig budget voor nodig om zoiets aan te schaffenSnelle Buffer schreef: ↑di 20 september 2022, 09:17intruder1400 schreef: ↑za 17 september 2022, 14:36 . En daar zit precies mijn twijfel. Ik zie ook e-mtb’s met ondersteuning tot 45 km/u.
Wie heeft ervaring met deze keuze? Wie kan mij advies geven?
En dat was/is de vraagstelling , echter ben ik wel benieuwd , welke EMTB er verkocht wordt , legaal , met trapondersteuning tot 45Km/h .Misschien heb je voorbeeld hiervan ?
Ik kan een EMTB niet zo voor me halen met een kenteken plaat erop , zichtbaar aan de achterkant , ben wel benieuwd hoe dat type er eruit ziet .
https://www.m1-sporttechnik.de/das-spit ... r-pedelec/
De 45km per uur emtbs hebben 500 w motor
55 km per uur hebben een 900 watt motor.
En wat staat er dan bij Spitzen ineens.
Illegal im bereich der StVZO
Dus ook alleen voor prive terrein en niet op de openbare wegen.
Illegal im bereich der StVZO
Dus ook alleen voor prive terrein en niet op de openbare wegen.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2494
- Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
- Mijn mountainbike: is hybride
Jammer Jôh ,want :
De niet R versie is tot 25km/hik schreef: ↑di 20 september 2022, 09:17
En dat was/is de vraagstelling , echter ben ik wel benieuwd , welke EMTB er verkocht wordt , legaal , met trapondersteuning tot 45Km/h .Misschien heb je voorbeeld hiervan ?
Ik kan een EMTB niet zo voor me halen met een kenteken plaat erop , zichtbaar aan de achterkant , ben wel benieuwd hoe dat type er eruit ziet .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Als je goed kijkt zie je dat je een 25 de gewone , 45 de sversie en een +55km/h de r versie hebt waaronder enkel de laatste niet legaal isSnelle Buffer schreef: ↑wo 21 september 2022, 10:28Jammer Jôh ,want :De niet R versie is tot 25km/hik schreef: ↑di 20 september 2022, 09:17
En dat was/is de vraagstelling , echter ben ik wel benieuwd , welke EMTB er verkocht wordt , legaal , met trapondersteuning tot 45Km/h .Misschien heb je voorbeeld hiervan ?
Ik kan een EMTB niet zo voor me halen met een kenteken plaat erop , zichtbaar aan de achterkant , ben wel benieuwd hoe dat type er eruit ziet .
- Qprs
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
- Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen
Als een mtb forum moderator een illegale onbegrensde ebike gaat zitten verheerlijken mag daar gerust over gezeurd worden. Al helemaal als het goedgepraat wordt met vergezochte onzin.
Deze moderator, voor de duidelijkheid.
“Het extra vermogen om harder te rijden moet gewoon uit je eigen benen komen.”ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 20 september 2022, 22:26 Opvoeren deden we met brommers Je verhoogde het vermogen om harder te rijden. Bij een e-bike blijft het vermogen hetzelfde, alleen verschuif je het moment dat het motortje uitschakelt. Het extra vermogen om harder te rijden moet gewoon uit je eigen benen komen.
Juist, dat is de wet. Wat jij doet is wat heel wat anders. Jij haalt die extra snelheid uit een stopcontact. Ook toen je in topvorm was kon je die semi-profs niet bijhouden.
Ik heb er niets op tegen, begrijp me niet verkeerd. Ik snap ook je punt over die 25kmpu. Maar begrijp vooral jezelf ook niet verkeerd. Net als Armstrong kies je de illegale manier om dingen te kunnen doen die je nooit eerder hebt kunnen doen. Liegen is daar onderdeel van. Met semi-profs fietsen is een keuze, geen onvermijdelijke situatie
Het is hier geen ponykamp!
Dat je de functie van moderator hebt wil niet zeggen dat je geen eigen mening of visie mag weergeven. Het zou raar zijn als een moderator zou promoten forumregels te overtreden (of dat zelf zou doen) maar alles wat daarbuiten valt heeft feitelijk niets met zijn functie hier te maken en het is dus niet nodig om hem daar op aan te spreken. Sterker nog, het is een beetje goedkoop om dat wel te doen. Je hoeft het ook niet hem eens te zijn, dat ben ik namelijk ook niet