E-mtb 25 of 45 km/u

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Plaats reactie
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

ThaSingleTrackMastah schreef: di 20 september 2022, 21:43
Makkelijk schreef: di 20 september 2022, 16:34

Maar Spanje is geen Zeist. Een tijdje terug kwam er daar 1 met zeker 40km/u voorbij. Ik durf wel te stellen dat alles boven de 25 ondersteunen op dat soort niet-Limburg Nederlandse knikkerbanen per definitie asociaal is :D
Nee, het is hier anders dan in NL.
Ik kan uren rijden zonder iemand tegen te.komen.

En verder, is een analoge biker die boven de 25kmh rijdt ook asociaal?
Of gewoon iemand die goed getraind is en heel goed kan sturen?
Iemand die elektrisch 40kmh rijdt op de singletracks moet in ieder geval ook goed kunnen sturen, anders komt hij niet ver.
En het motortje levert gewoon zn nominale vermogen, het enige verschil is dat ie niet afslaat bij 25kmh.
Het is geen opgevoerde brommer, waar je de snelheid verhoogt door het vermogen te verhogen.
Dus de rijder moet zelf heel wat Watts bovenop die 250W stapelen om die snelheid te bereiken.
Ik denk dat er heel veel perceptie bij komt kijken.
"Het haalt mij in, het zoemt, dus het is asociaal."

Natuurlijk zijn er asocialen bij, maar die hadden we ook al voor er e-bikes waren :wink:
Op de meeste vlakke knikkerbanen zoals het zeist voorbeeld ligt de KOM rond de 25, en dat zijn mensen die echt goed sturen. Dus opgevoerd over zo’n baan is zéker aso. Als ik in Spanje woonde voerde ik waarschijnlijk ook gewoon op.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Asociaal is met een Emtb over die baan gaan en dan op Strava als MTB registreren 😉
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

maverick76 schreef: di 20 september 2022, 21:55 Die prestaties die jij opsomt die heb ik nooit gedaan/gekund. Ook niet op m'n 18e.

Ik heb trouwens ook nog nooit m'n rondjes geklokt.
Jij fietst sowieso anders.
Meer voor de behendigheid en minder voor de afstand of snelheid (is mijn indruk).

Maar zoals ik al schreef, als ik in mn eentje rij is de 25kmh grens minder storend.
Maar ja, af en toe een kuddedier :wink: dan rij ik met wat anderen de bergen in
Ik heb dan de pech dat daar een paar heel snelle jongens bij zijn. Veel sneller dan ik ooit was.
Heb ik weer....
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Makkelijk schreef: di 20 september 2022, 21:58 Op de meeste vlakke knikkerbanen zoals het zeist voorbeeld ligt de KOM rond de 25, en dat zijn mensen die echt goed sturen. Dus opgevoerd over zo’n baan is zéker aso. Als ik in Spanje woonde voerde ik waarschijnlijk ook gewoon op.
Dat is dan 25 gemiddeld. Om dat te halen moet je best wel eens harder dan 25kmh.
Iemand die nog wel lekker kan sturen, maar niet meer zo hard kan trappen, zit dan op zn hikkende e-bike.
Deal with it.
Of toch een onrealistische grens?

Opvoeren deden we met brommers
Je verhoogde het vermogen om harder te rijden.
Bij een e-bike blijft het vermogen hetzelfde, alleen verschuif je het moment dat het motortje uitschakelt.
Het extra vermogen om harder te rijden moet gewoon uit je eigen benen komen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Ga lekker rijden, heb respect voor elkaar en geef elkaar de ruimte. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn, minder zeuren en meer rijden.
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

ThaSingleTrackMastah schreef: di 20 september 2022, 21:43
Makkelijk schreef: di 20 september 2022, 16:34

Maar Spanje is geen Zeist. Een tijdje terug kwam er daar 1 met zeker 40km/u voorbij. Ik durf wel te stellen dat alles boven de 25 ondersteunen op dat soort niet-Limburg Nederlandse knikkerbanen per definitie asociaal is :D
Nee, het is hier anders dan in NL.
Ik kan uren rijden zonder iemand tegen te.komen.

En verder, is een analoge biker die boven de 25kmh rijdt ook asociaal?
Of gewoon iemand die goed getraind is en heel goed kan sturen?
Iemand die elektrisch 40kmh rijdt op de singletracks moet in ieder geval ook goed kunnen sturen, anders komt hij niet ver.
En het motortje levert gewoon zn nominale vermogen, het enige verschil is dat ie niet afslaat bij 25kmh.
Het is geen opgevoerde brommer, waar je de snelheid verhoogt door het vermogen te verhogen.
Dus de rijder moet zelf heel wat Watts bovenop die 250W stapelen om die snelheid te bereiken.
Ik denk dat er heel veel perceptie bij komt kijken.
"Het haalt mij in, het zoemt, dus het is asociaal."

Natuurlijk zijn er asocialen bij, maar die hadden we ook al voor er e-bikes waren :wink:
Dat klopt ook wel. Ik kan op mijn kiox mijn wattage aflezen Als ik met mijn emtb 40-45 km/u wil blijven rijden
Geeft hij aan dat ik over de 400 w moet trappen om die snelheid aan te houden
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Snelle Buffer schreef: di 20 september 2022, 09:17
intruder1400 schreef: za 17 september 2022, 14:36 . En daar zit precies mijn twijfel. Ik zie ook e-mtb’s met ondersteuning tot 45 km/u.

Wie heeft ervaring met deze keuze? Wie kan mij advies geven?

En dat was/is de vraagstelling , echter ben ik wel benieuwd , welke EMTB er verkocht wordt , legaal , met trapondersteuning tot 45Km/h .Misschien heb je voorbeeld hiervan ?

Ik kan een EMTB niet zo voor me halen met een kenteken plaat erop , zichtbaar aan de achterkant , ben wel benieuwd hoe dat type er eruit ziet .
Moet je maar eens kijken bij het m1 Spitzen enduro pedelecs. Heb je trouwens ook een stevig budget voor nodig om zoiets aan te schaffen
https://www.m1-sporttechnik.de/das-spit ... r-pedelec/

De 45km per uur emtbs hebben 500 w motor
55 km per uur hebben een 900 watt motor.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

En wat staat er dan bij Spitzen ineens.

Illegal im bereich der StVZO
Dus ook alleen voor prive terrein en niet op de openbare wegen.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Pat. schreef: wo 21 september 2022, 09:23 En wat staat er dan bij Spitzen ineens.

Illegal im bereich der StVZO
Dus ook alleen voor prive terrein en niet op de openbare wegen.
Dat geld alleen voor de r pedelec
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

sandercl schreef: wo 21 september 2022, 09:43

Dat geld alleen voor de r pedelec
Jammer Jôh ,want :
ik schreef: di 20 september 2022, 09:17

En dat was/is de vraagstelling , echter ben ik wel benieuwd , welke EMTB er verkocht wordt , legaal , met trapondersteuning tot 45Km/h .Misschien heb je voorbeeld hiervan ?

Ik kan een EMTB niet zo voor me halen met een kenteken plaat erop , zichtbaar aan de achterkant , ben wel benieuwd hoe dat type er eruit ziet .
De niet R versie is tot 25km/h
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Snelle Buffer schreef: wo 21 september 2022, 10:28
sandercl schreef: wo 21 september 2022, 09:43

Dat geld alleen voor de r pedelec
Jammer Jôh ,want :
ik schreef: di 20 september 2022, 09:17

En dat was/is de vraagstelling , echter ben ik wel benieuwd , welke EMTB er verkocht wordt , legaal , met trapondersteuning tot 45Km/h .Misschien heb je voorbeeld hiervan ?

Ik kan een EMTB niet zo voor me halen met een kenteken plaat erop , zichtbaar aan de achterkant , ben wel benieuwd hoe dat type er eruit ziet .
De niet R versie is tot 25km/h
Als je goed kijkt zie je dat je een 25 de gewone , 45 de sversie en een +55km/h de r versie hebt waaronder enkel de laatste niet legaal is
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Geen nette plek voor een kentekenplaat dus zoals nu afgebeeld niet legaal in Nederland.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1742
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

superrob schreef: di 20 september 2022, 22:32 Ga lekker rijden, heb respect voor elkaar en geef elkaar de ruimte. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn, minder zeuren en meer rijden.
Als een mtb forum moderator een illegale onbegrensde ebike gaat zitten verheerlijken mag daar gerust over gezeurd worden. Al helemaal als het goedgepraat wordt met vergezochte onzin.

Deze moderator, voor de duidelijkheid.
ThaSingleTrackMastah schreef: di 20 september 2022, 22:26 Opvoeren deden we met brommers Je verhoogde het vermogen om harder te rijden. Bij een e-bike blijft het vermogen hetzelfde, alleen verschuif je het moment dat het motortje uitschakelt. Het extra vermogen om harder te rijden moet gewoon uit je eigen benen komen.
“Het extra vermogen om harder te rijden moet gewoon uit je eigen benen komen.”
Juist, dat is de wet. Wat jij doet is wat heel wat anders. Jij haalt die extra snelheid uit een stopcontact. Ook toen je in topvorm was kon je die semi-profs niet bijhouden.
Ik heb er niets op tegen, begrijp me niet verkeerd. Ik snap ook je punt over die 25kmpu. Maar begrijp vooral jezelf ook niet verkeerd. Net als Armstrong kies je de illegale manier om dingen te kunnen doen die je nooit eerder hebt kunnen doen. Liegen is daar onderdeel van. Met semi-profs fietsen is een keuze, geen onvermijdelijke situatie :wink:
Het is hier geen ponykamp!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Qprs schreef: wo 21 september 2022, 12:07Als een mtb forum moderator een illegale onbegrensde ebike gaat zitten verheerlijken mag daar gerust over gezeurd worden. Al helemaal als het goedgepraat wordt met vergezochte onzin.:
Dat je de functie van moderator hebt wil niet zeggen dat je geen eigen mening of visie mag weergeven. Het zou raar zijn als een moderator zou promoten forumregels te overtreden (of dat zelf zou doen) maar alles wat daarbuiten valt heeft feitelijk niets met zijn functie hier te maken en het is dus niet nodig om hem daar op aan te spreken. Sterker nog, het is een beetje goedkoop om dat wel te doen. Je hoeft het ook niet hem eens te zijn, dat ben ik namelijk ook niet ;)
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1742
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Daar heb je gelijk in, mi scuzi!
Kan een moderator mijn post aanpassen, of heb ik nu mijn punten verspeeld en moet ik het zelf doen? :D
Het is hier geen ponykamp!
Plaats reactie