Post Your SWEET bikes hier….:-)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Wat!!?? Nog geen topic waar men “Vette mountainbikes” kan posten??

Dus NIET je eigen bike maar als je ergens wat tofs online ziet, post ze hier! Alles mag, carbon, fully, staal, hout, alles!! Als jij her maar tof vind.

Ik trap af met een DOPPO van SimWorks (Japan)

De rauwe klunker look doet het bij mij altijd enorm goed. Dit in combinatie met Chris King, Paul Components, White Industries maken hem voor mij af. Om maar te zwijgen over de Fox dropper waarvan ik vind dat hij met z'n Kashima coat nooit ergens op staat tot ik deze creatie zag, perfecte match.

Juist de “understated” look maar ondertussen super high-end vind ik heel cool.
(beetje wat ik met mijn Jones naastreef)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door maverick76 op wo 6 april 2022, 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik ga ff vragen of iemand m’n fiets wil posten :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

maverick76 schreef: wo 6 april 2022, 16:25...
Dus NIET je eigen bike maar als je ergens wat tofs online ziet, post ze hier! Alles mag, carbon, fully, staal, hout, alles!! Als jij her maar tof vind.

Ik trap af met een DOPPO van Sim Works.
...

Misschien wel leuk om er wat meer info bij te posten. Technische info en/of jouw motivatie.
Want ik ga er van uit dat hier weinig doorsnee bikes voorbij komen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 6 april 2022, 18:40
maverick76 schreef: wo 6 april 2022, 16:25...
Dus NIET je eigen bike maar als je ergens wat tofs online ziet, post ze hier! Alles mag, carbon, fully, staal, hout, alles!! Als jij her maar tof vind.

Ik trap af met een DOPPO van Sim Works.
...

Misschien wel leuk om er wat meer info bij te posten. Technische info en/of jouw motivatie.
Want ik ga er van uit dat hier weinig doorsnee bikes voorbij komen.
Ik had bedacht dat het dan weer snel een “menings topic” word waar we er naar mijn “mening” te veel van hebben.
Ik wilde juist een plaatjes topic beginnen maar misschien heb je gelijk. Ik zal er een motivatie bij zetten.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Afbeelding

Een van de eerste fietsen die bij me opkomt is dit kunstwerkje van Wheeldan (al had dat Berthoud zadel voor mij niet gehoeven).
https://www.wheeldan.de/fahraeder/proje ... pz6g-8jtcz
Laatst gewijzigd door Knakker29 op wo 6 april 2022, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

maverick76 schreef: wo 6 april 2022, 16:25 De rauwe klunker look doet het bij mij altijd enorm goed.
Afbeelding

Dit is voor mij een van de 'sweetest' fietsen die ik de afgelopen jaren voorbij heb zien komen, alleen jammer van de derrailleur.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Van mij mag er wat kleur op, ook bij titanium, als het even kan met een mooie fade, ook als ie niet zozeer "classic" is

Afbeelding

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Knakker29 schreef: wo 6 april 2022, 23:43
maverick76 schreef: wo 6 april 2022, 16:25 De rauwe klunker look doet het bij mij altijd enorm goed.
Afbeelding

Dit is voor mij een van de 'sweetest' fietsen die ik de afgelopen jaren voorbij heb zien komen, alleen jammer van de derrailleur.
Of deze blijft ook tof! Black Sheep.
Die “geveerde” vork, prachtig!
Afbeelding
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Heckler40 schreef: do 7 april 2022, 00:44 Van mij mag er wat kleur op, ook bij titanium, als het even kan met een mooie fade, ook als ie niet zozeer "classic" is

Afbeelding

Afbeelding
Ik dacht even dat deze van Michiel was, als je snel kijkt dan lijkt Prova op die Romeinse cijfers die hij op de onderbuis gebruikt.

Maar idd zo'n ano-fade is wel mooi op tita.

Zelf vind ik titanium altijd wat te koud ogen, te klinisch. Maar als de buizen worden gestraald dus mat vind ik het weer wel mooi. Zoals o.a. Moots.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

En dan de Waltworks V2:

Afbeelding

Een custom, stalen rigid fiets met een 'moderne' geometrie. In gebruik op de North Shore en volgens mij de meest dappere manier om daar te fietsen.
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

Knakker29 schreef: wo 6 april 2022, 23:43
maverick76 schreef: wo 6 april 2022, 16:25 De rauwe klunker look doet het bij mij altijd enorm goed.
Afbeelding

Dit is voor mij een van de 'sweetest' fietsen die ik de afgelopen jaren voorbij heb zien komen, alleen jammer van de derrailleur.
Wie heeft deze gemaakt?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

wamske schreef: do 7 april 2022, 07:57 En dan de Waltworks V2:

Afbeelding

Een custom, stalen rigid fiets met een 'moderne' geometrie. In gebruik op de North Shore en volgens mij de meest dappere manier om daar te fietsen.
Heel tof ding! Maar ik snap niet waarom ze hebben gekozen voor zo'n lage vork? Als je dropper omhoog staat zit je wel heel racy voor the Shore :~
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Hier het persoonlijke verhaal van de rijder. https://nsmb.com/articles/personal-ride ... tworks-v2/

Leuk leesvoer.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Afbeelding

Stooge doet mij wel wat. Oldskool klunker looks maar 'moderne' geo. Goede foto ook, die geeft voor mij echt de sfeer van mountainbiken weer en ik houd van foto's waarbij je weg of pad in de verte door ziet lopen. Meer oa hier:https://theradavist.com/2021/08/pushing ... -scrambler
Plaats reactie