Post Your SWEET bikes hier….:-)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Eens, iets meer metal in ieder geval. Neemt niet weg dat ik het totaalplaatje wel geslaagd vindt.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Een fiets ter ere van Lemmy kan niet anders dan een roestig barrel van staal zijn met een fles Jack Daniels in de bidonhouder. Niettemin wel een mooie fiets.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Hier het filmpje van de fiets.

https://youtu.be/sCreIgVtVHM
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

suravida schreef: zo 10 juli 2022, 12:00
Verder inderdaad een prachtig boekwerk van Fairlight, mochten er nog werkeloze DTPers zijn die een leuke vrijwilligersklus zoeken, dan heb ik ook nog wel een paar fietsen. :winkie:
Lever jij de teksten en studiofoto's aan? Maak ik het allemaal wel op als een boekwerk :-q
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Ik ben niet van de kleurtjes, maar deze bike met een compleet zwarte vork zou helemaal af zijn, bandjes passen dr ook mooi bij.

Afbeelding

https://dinolfo-cycles.com/#work
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Zag hem net ook op Pinkbike, ziet er heel goed uit!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Die vork is zo jammer dat ik de hele fiets stom vind.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Prima frame, maar doe me dan maar een Snowdon, daar zit meer karakter in en minstens zo mooi laswerk. :-q (En met die vork is helemaal niks mis, maar die banden daarentegen... :roll: )

(Ik zie trouwens ook dat ik mijn frames veel te goedkoop verkoop :o )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Is jou frame ook slechts rond 2,1kg Michiel?
Gevoelsmatig zit daar het grote deel van de prijs tov de concurrentie. Al maakt hem dat niet een koopje.
Maar het verzenden zit er wel bij :bier: :lol:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mijn eigen p0 met iets meer reach en sliding dropouts weegt 2.25 kg. Ik gok dat die gelast en met normale dropouts ook wel rond de 2.1 uit zou komen. Is ook niet heel gek, aangezien ik ongeveer dezelfde buizenset heb gebruikt. (Een buizenset waarvan ik de onderbuis tegenwoordig alleen nog voor een XC/trail light HT zou gebruiken, voor al het serieuze werk is een aanmerkelijk zwaardere 853 dzb toch wel aan te raden op de lange termijn :roll: )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

suravida schreef: di 26 juli 2022, 09:14 Mijn eigen p0 met iets meer reach en sliding dropouts weegt 2.25 kg.
Heel netjes gewicht dat, het extra staal van de sliders en je brazing verklaren de paar gram verschil makkelijk.

En ieder zijn ding, maar elke P12 die ik ken wint het als "sweet bike" op alle fronten van die kale rechttoe rechtaan Dinolfo.
Afbeelding

Afbeelding

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Idd erg net gewicht Michiel, niet verwacht. En mooi dat je door de jaren heen op andere inzichten komt over bvb de onderbuis. Wil je hier meer over kwijt? (Kan me voorstellen dat dit zeker bij grotere frames belangrijker wordt, dinolfo heeft nog geen echt serieuse reach frames :wink: )

@Heckler, ik snap je punt. Maar ik waardeer het handwerk van Michiel enorm, en een soldeerframe, zeker onder blanke lak is weinig wat daaraan kan tippen in mijn boekje.

En toch zitten er aan een XII voor mijn smaak juist net weer teveel tierelantijnen. De paintjobs zijn dan wel vaak in mijn straatje :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Een lichte onderbuis bij een frame met een lange vork die ook nog eens lekker slack staat is gewoon wachten op problemen. Bij mijn eigen p0 en Vertigo heb ik daarmee na 3 jaar nog geen enkel probleem (maar de p0 wordt toch vooral als XC fiets ingezet, op de laatste Alpentrip na. En de Vertigo is wel goed misbruikt, maar niet vaak genoeg. Of ik ben gewoon een enorm soepele rijder..) maar ik heb 2 frames terug gehad waarbij de onderbuis begon te scheuren. (Beiden met dikke korting verkocht :roll: ) 1 p0 die 3 jaar lang elk weekend Finse Enduro's heeft gereden, en een Vertigo die de middenberm in Den Haag niet kon waarderen. Bij de p0 heb ik tegen kostprijs de onderbuis vervangen door een 853 DZB (en meteen wat andere aanpassingen gedaan die de klant graag wilde, en de fillets wat meer op mijn huidige niveau gebracht) De Vertigo heb ik kosteloos geheel vervangen door een MK 4.5.
En mooi dat je mijn fietsen niet mooi vindt, ik heb een hekel aan ontwerpen die iedereen kunnen bekoren. :winkie:

ontopic: 44bikes

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Niet mooi is een te groot woord Michiel :bier:

Misschien AstonMTB maar eens eens een frame ter test lenen. Blijft hij dan heel heb je een echte winnaar :-q

On topic, die Fourty Four is gaaf 8)
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Over die 44 las ik een grappig commentaar, dat de custom decals op die Rocky Altitude wel leuk stonden :)

Anyways, meer foto's:
Afbeelding

Ouwe zooi:
Afbeelding

3D geprint?
Afbeelding

Dik
Afbeelding

Slack
Afbeelding

Clean
Afbeelding

Stanton, altijd mooi
Afbeelding

Custom paint
Afbeelding

Ik heb niks met zwart, maar deze ziet er licht uit.
Afbeelding

Paars! (en gewoon een mooie foto)
Afbeelding
Plaats reactie