Motivate me.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Jefro98 schreef: vr 17 september 2021, 08:27 :lol: Zoveel gnar gereden dat NL nu saai is?
zo heel veel gnar hoef je niet te rijden voordat de meeste routes in NL saai worden(uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
als ik weer terugkom van een mooie trip ergens in europa zit ik vaak de eerste 2-3 wkn niet meer op de fiets hiero, want dan moet ik er weer aan wennen te blijven trappen om vooruit te komen
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Mocht het ooit gebeuren dat ik weer eens in het hooggebergte ga fietsen, dan zal ik die bikelag (*) van Dice ongetwijfeld herkennen.
Dat ik me zo'n gelukkige biker voel, heeft misschien wel precies daarmee te maken dat ik jarenlang niet in het buitenland gefietst heb.

(*) Wat zijn de symptomen van een bikelag?
De meest voorkomende klachten zijn vermoeidheid en slapeloosheid. Je hebt het gevoel moe en futloos te zijn, maar je kan niet slapen.
Ook je fietsplezier verdwijnt, je bent (manisch) depressief, snel prikkelbaar, voelt je misselijk en duizelig en hebt last van hoofdpijn.
Prijs je gelukkig, je bent een gelukkig mens want je hebt in het buitenland gefietst, houd de bikelag daarom lang in stand:

Tips voor het omgaan met een bikelag:
- Ga slecht uitgerust fietsen. Dat verlengt namelijk de hersteltijd van een bikelag.
- Nuttig sterke drank één dag voor, tijdens en één dag na je fietstocht.
- Nuttig alcohol houdende drankjes één dag voor, tijdens en één dag na de fietstocht.
- Eet zware maaltijden voor en tijdens het fietsen. Je spijsvertering verloopt dan nog trager dan normaal tijdens het fietsen.
- Kies een moment waarop het bijzonder druk is.
- Houd geen rekening met medebosgebruikers en vergal zo mogelijk ook hún plezier.
- Houd geen rekening met de aankomsttijd op de parkeerplaats bij het plannen van je rit.
- Kies hierbij voor een rit die in de nacht aankomt.
- Plan de eerste dagen na de fietstocht boordevol.
- Geef je lichaam geen moment de tijd om te herstellen.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Om het nog even erger te maken: ik had ooit een Land Rover uit het NLse leger. Was een grote (en dure) hobby. Ik heb daarmee een overland-tripje door IJslands outback gemaakt. Su-per-gaaf.

Terug in NL?

Kreng verkocht. Was geen zak meer aan.

Hield wel geld over voor andere hobby’s :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ik herken het gevoel heel goed na de buitenland tripjes. Voor mij is het vaak een kwestie van doorbijten de eerste weken 'thuis'.

Maar een andere optie is, en dan ga ik even generaliseren....
Wat doen vrouwen als ze zich 'blêhhhh' voelen??? juist, shoppen!!!

Koop een nieuwe fiets en je zal zien dat je weer met plezier je fiets op stapt. Bij mij werkte het iig :D

Probleem is wel dat er momenteel niks te koop is :-{
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

erwin.burgers schreef: vr 17 september 2021, 10:18 Ik herken het gevoel heel goed na de buitenland tripjes. Voor mij is het vaak een kwestie van doorbijten de eerste weken 'thuis'.

Maar een andere optie is, en dan ga ik even generaliseren....
Wat doen vrouwen als ze zich 'blêhhhh' voelen??? juist, shoppen!!!

Koop een nieuwe fiets en je zal zien dat je weer met plezier je fiets op stapt. Bij mij werkte het iig :D

Probleem is wel dat er momenteel niks te koop is :-{
haha, maar als ik elke keer als ik niet gemotiveerd ben een andere fiets moet kopen heb ik een aantal keer per jaar een nieuwe. ik krijg nu al commentaar als ik elke 2 jr wat anders rijdt
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

erwin.burgers schreef: vr 17 september 2021, 10:18Maar een andere optie is, en dan ga ik even generaliseren....
Wat doen vrouwen als ze zich 'blêhhhh' voelen??? juist, shoppen!!!
Daarom heb ik ook 5 paar SPD schoenen en 4 tassen... :bier:

... maar het "kopen van een goed gevoel" is doorgaans van vrij korte duur.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Maverick kom er maar in :lol:

En een suggestie, vind een groep gelijkgezinde fietsmakkers om samen mee te rijden.

Misschien ben ik een uitzondering, maar ik herken er niets van. Ik rijdt al jaren een mooi lokaal rondje op zondag met de "vaste mannen". Het bos en de heide zijn prachtig en het varieert met het weer en de seizoenen. Ik werk aan mijn fitness terwijl ik buiten in de mooie natuur ben met mijn fietsmaten. En dan na de rit een kop koffie, koeken en kletspraat. What's not to like.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

suravida schreef: vr 17 september 2021, 07:00 Begin een eigen bedrijf, dan hou je zo weinig tijd over dat een rondje UHR al een heel feest is. :winkie:
Of "neem" een kind.. :lol: :roll:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Heckler40 schreef: vr 17 september 2021, 11:17 Maverick kom er maar in :lol:

En een suggestie, vind een groep gelijkgezinde fietsmakkers om samen mee te rijden.

Misschien ben ik een uitzondering, maar ik herken er niets van. Ik rijdt al jaren een mooi lokaal rondje op zondag met de "vaste mannen". Het bos en de heide zijn prachtig en het varieert met het weer en de seizoenen. Ik werk aan mijn fitness terwijl ik buiten in de mooie natuur ben met mijn fietsmaten. En dan na de rit een kop koffie, koeken en kletspraat. What's not to like.

Enjoy!!
Ik geloof dat Dice wel een gelijkgezinde groep fietsmakkers heeft, nadeel is alleen dat hij tegenwoordig met die gasten naar het buitenland gaat. Dus de zondagochtend ritjes zal dan een groep chagrijnige mannen zijn op teveel geveerde fietsen. :bier: :winkie:

Nu ben ik niet echt in het hooggebergte geweest, maar toch herken ik het wel.
MTB staat nog met het stof en troep van Luxemburg in de schuur.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Of laat een fiets bouwen als je het zelf niet kunt. Je gaat er niet meer van fietsen, maar het houdt je goed bezig :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Misschien eens een paar bikepacking tassen met tentje en slaapspullen op een fiets hangen en met een leuk gpx'je op de GPS een paar dagen weg? TNNZ bijvoorbeeld :) Tentje bij zonsondergang neerzetten en de volgende ochtend weer verder.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

novaterra schreef: vr 17 september 2021, 09:30
Jefro98 schreef: vr 17 september 2021, 08:27 :lol: Zoveel gnar gereden dat NL nu saai is?
zo heel veel gnar hoef je niet te rijden voordat de meeste routes in NL saai worden(uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
als ik weer terugkom van een mooie trip ergens in europa zit ik vaak de eerste 2-3 wkn niet meer op de fiets hiero, want dan moet ik er weer aan wennen te blijven trappen om vooruit te komen
Totaal geen last van.

Every ride is better than no ride!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Als je het zat bent, even een fiets pauze.
Als je toch wilt fietsen, app eens een verloren maatje waar je al lang niet mee gefietst hebt en ga samen rijden.

Stel sowieso je verwachtingspatroon goed bij, dat helpt al de helft.
En bedenk je dat elke dag op de fiets beter is dan een dag op het werk :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

kunnen we geen help elkaar de winter door groepje oprichten?, net zoiets als de AA??
Bird Aeris 9 blurple
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Herkenbaar idd. Wat mij ook opvalt is dat ik voorheen ik mij niet echt kon vinden in het knikkerbaan gevoel wat veel hebben op de uhr routes. Nu heb ik hetzelfde gevoel als ik daar fiets :D . Maar ik heb gelukkig nog wel steeds het plezier in het fietsen.
Plaats reactie