Vandaag gekocht/ontvangen voor de MTB om de honger te stillen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

maverick76 schreef: ma 26 september 2022, 11:20
Oetri schreef: do 22 september 2022, 12:56 Muck-Off remmen cover.
Afbeelding
Afbeelding
Kijk dat is nog eens slim!
:-? ,zit in het zelfde vakje : bandenpomp op accu , maar anno 2022 :~ :-{

Koop je de Muc-off bike cleaner (roze) heb je geen hoezen e.d nodig... :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Nespresso schreef: do 22 september 2022, 20:49 Wat is dat toch met die populariteit van die ESI grips? Rijden jullie dan met handschoenen zonder padding?
Ik rij er ook al jaren mee. Ze zijn lekker stroef, ook in de regen.
Mijn handschoenen hebben ook geen padding en dat vind ik i.c.m. Esi's het lekkerst fietsen. Nadeel is het snelle beschadigen / inscheuren aan de uiteinden van het stuur.

Afgelopen weekend bij de LBS een setje Muc-Off tubeless ventielen gekocht in het bij mijn fiets passende rood (zijn ze makkelijker te vinden in een donker bos :lol: ). https://www.mantel.com/muc-off-tubeless ... gIS9fD_BwE. De Chris King ventielen had ik nodig voor mijn racefiets. De € 27,50 die ik bij de LBS heb betaald is dan wel weer een beetje jammer, gezien de prijs bij Mantel. Nou ja, i.i.g. een lokale ondernemer een beetje gesteund.

Ik moet zeggen dat de rubber hulpstukjes van Muc-Off voor verschillende velgvormen ideaal zijn. De CK's hadden alleen een heel taps rubbertje wat lastig was om af te laten sluiten op een 'platte' velg. In mijn racewielen passen ze wel weer heel goed.

Oja en ook maar weer een nieuwe BBB bidon in stemmig zwart gekocht, want op de een of andere manier verdwijnen die spontaan bij ons in huis.... (of er ligt een berg bidons bij de gevonden voorwerpen in de voetbalkantine of klimhal. Kinderen...... :-{ )
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Snelle Buffer schreef: ma 26 september 2022, 12:46
maverick76 schreef: ma 26 september 2022, 11:20

Kijk dat is nog eens slim!
:-? ,zit in het zelfde vakje : bandenpomp op accu , maar anno 2022 :~ :-{

Koop je de Muc-off bike cleaner (roze) heb je geen hoezen e.d nodig... :-q
Dit is toch allen maar bedoeld voor onderweg op de fietsendrager.
Als je vaak met de auto weg gaat vind ik het nog niet zo'n gek idee hoor.
Moet niet te duur zijn natuurlijk.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Elvander schreef: ma 26 september 2022, 12:56
Snelle Buffer schreef: ma 26 september 2022, 12:46

:-? ,zit in het zelfde vakje : bandenpomp op accu , maar anno 2022 :~ :-{

Koop je de Muc-off bike cleaner (roze) heb je geen hoezen e.d nodig... :-q
Dit is toch allen maar bedoeld voor onderweg op de fietsendrager.
Als je vaak met de auto weg gaat vind ik het nog niet zo'n gek idee hoor.
Moet niet te duur zijn natuurlijk.
:D ,ooh voor onderweg , tja dan heb ik blijkbaar super remmen en schijven ?, 1350km gereden achter elkaar in de zon, regen ,hagel , en zo de bergen op en af , geen gezeik, ook rijden we regelmatig 200-250Km met de auto voordat we gaan fietsen .....maar ik zal te weinig fietsen, denk ik (Ik fiets met Shimano remmen/ schijven en als remblokjes per caliper , metal /resin . :wink:

Maar ieder zijn ding om de Mac-off "hoezen" als nuttig te zien /ervaren :-q

:bier:
erwin.burgers schreef: ma 26 september 2022, 12:49
...
Ik moet zeggen dat de rubber hulpstukjes van Muc-Off voor verschillende velgvormen ideaal zijn. De CK's hadden alleen een heel taps rubbertje wat lastig was om af te laten sluiten op een 'platte' velg. In mijn racewielen passen ze wel weer heel goed.
...
Dat is mijn. ervaring ook met de Muc-off tubeless ventielen . :-q

Ik rij zonder handschoenen en met raceface handvatten al jaren , ik vindt dat je met padding in de handschoen of dikke handvatten , je " gevoel" kwijt raakt met de fiets en zo de controle een beetje verliest .

:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 9 september 2021, 07:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Canyon Torque AL

Mijn laatste aankoop was vrijdag, een touch up lakstift van Trek in de kleur Dnister Black, omdat er donderdagavond in de garage wat op m'n 5 week oude fiets is gevallen wat een kleine beschadiging op de bovenbuis heeft veroorzaakt. Precies een chip van de lak af, net zoiets als met steenslag op een auto :-{
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Een nieuwe dropper en toevallig net vorige maand weer wat minder gaan werken. Hoe wisten ze dit.?…!!

Afbeelding
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ik mag zo een pakketje ophalen met daar een paar Ergo GE1 grips daarin. Dit ter vervanging van mijn ESI Super Chunky's. Niet dat daar wat mis mee is, behalve wat er hierboven al benoemd is, maar ik wissel wat vaker dan gedacht tussen singlespeed en geared, en elke keer zo'n grip kapot snijden kost op termijn toch wel een hoop centjes, die ik liever ergens anders aan uitgeef.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Freekenstein schreef: di 27 september 2022, 13:19 Ik mag zo een pakketje ophalen met daar een paar Ergo GE1 grips daarin. Dit ter vervanging van mijn ESI Super Chunky's. Niet dat daar wat mis mee is, behalve wat er hierboven al benoemd is, maar ik wissel wat vaker dan gedacht tussen singlespeed en geared, en elke keer zo'n grip kapot snijden kost op termijn toch wel een hoop centjes, die ik liever ergens anders aan uitgeef.
Ik kan ESI's altijd vrij makkelijk van mijn stuur krijgen. Handpalmen tegen het einde stuur en met de vingers de grips comprimeren en dan de handpalmen weg halen dan zetten ze weer uit buiten het stuur. Ja dat is maar 2 a 3 cm maar daarna is het een peulenschil.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Baron Gijs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 13:28
Mijn mountainbike: Kona Unit, Vitus Mythique

De compressor er bij pakken scheelt ook een boel gedoe. Spuitje tussen stuur en handvat wurmen, druk er op dan trek je ze er zo af.
HuibMM
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 11:21
Mijn mountainbike: Pole Taival

Setje innerbar ends vandaag ontvangen. toch maar eens kijken of het bevalt.
anders ga ik wel op de fiets
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Voor de racefiets, na wat slippartijen en bijna valpartijen in de regen van afgelopen week, maar een setje Schwalbe G-One Allround Skinwall gravelbandjes besteld in 35 mm breed.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2207
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Freekenstein schreef: di 27 september 2022, 13:19 Ik mag zo een pakketje ophalen met daar een paar Ergo GE1 grips daarin. Dit ter vervanging van mijn ESI Super Chunky's. Niet dat daar wat mis mee is, behalve wat er hierboven al benoemd is, maar ik wissel wat vaker dan gedacht tussen singlespeed en geared, en elke keer zo'n grip kapot snijden kost op termijn toch wel een hoop centjes, die ik liever ergens anders aan uitgeef.
:~ Ik heb grips op zowel mijn SS als geared fiets. Misschien een idee? :winkie:
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

delete
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Een paar losse lagers voor in de botom bracket van de Ice Cream Truck. En een paar flat pedals van Wellgo voor de tandem.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Een nieuwe fox fullface helm nadat mijn andere beschadigd is geraakt bij een val partij
Plaats reactie