Vandaag gekocht/ontvangen voor de MTB om de honger te stillen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

melf#50 schreef: di 11 januari 2022, 20:53
Dutch schreef: di 11 januari 2022, 20:45
Yup :lol:



Heb ellendige naam boven ventiel uitlijn tik, of iig beide banden dezelfde aanpak tik. :lol:
Kun jij niks aan doen*. :-q


*Nouja, eigenlijk wel, banden goed uitlijnen
Heeft dat meerwaarde? Als ik fiets zie ik het toch niet :lol:
Ja, maar in de schuur,al bier drinkend * op een krukje kijkend naar je fiets, dan stoort 't😅
*zie post hieronder😅
Laatst gewijzigd door Azurri op wo 12 januari 2022, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

quote=MVMVML post_id=2654999 time=1641980092 user_id=47193]
Afbeelding

:roll:
Quote 'geleend'uit '159 Spareribs&Bokbier😁
En t rode gedeelte staat voor ventiel zoeken........
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
johnvdb
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: za 28 juni 2014, 21:04

Voor mijn hardtail een 12 speed NX achter derrailleur en een 12 speed Sram GX shifter .
Eerder deze week een Shimano 1x12 speed Crankstel en een Sram NX 12 speed shifter .
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Alweer een week of zo niks binnen gekregen... :(( :D

Over die bandenmerken uitlijnen, heb je ook ooit gehad dat de velgenfabrikant een ander idee had over de plaatsing/leesrichting van de teksten dan de bandenfabrikant? En dat het dus maar aan één kant lukt om alles netjes bij elkaar te krijgen? :tong
Heel irritant :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Wat pas vervelend is.....
Twee Michelins plaatsen, maar de voorste is een Advance model en heeft op 180° ook tekst en de andere niet :lol: :-{
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Daar zouden ze eens een wet tegen moeten maken!!👍🤣🤣
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Ik heb vandaag mijn garmin 830 binnengekregen ter vervanging van mijn oude Explorer.

Zit sinds het ingaan van de wintertijd veel op de tacx met een join schema en dat bevalt zo goed dat ik dat straks ook mee naar buiten wil nemen. De Explorer is niet compatibel met een vermogensmeter dus die moest eraan geloven. Ging met pijn in m'n hart weg want deed het nog perfect, accu ging ook makkelijk 7 uur mee met navigatie aan en sensoren gekoppeld. Heb er op marktplaats nog wel iets voor teruggekregen en een dame blij mee gemaakt. Heb nog wat fietsspulletjes die ongebruikt in de schuur lagen verkocht en ben er zo niet noemenswaardig bij ingeschoten.
Als deze net zo goed bevalt als de Explorer ben ik blij

Nu nog op zoek naar een vermogensmeter voor de racefiets om te beginnen. Ik neig naar een 4i ultegra crank meter. Heeft iemand daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Vanmiddag (zaterdag) een racefiets besteld bij Bike24.
Ik weet het, tis een beetje vloeken in de kerk hier, een racefiets, maar ik ben het geploeter in de winter met een mtb wel een beetje zat.
Te vaak over de weg moeten vanwege een te slecht en modderig parcours of vanwege het donker en dus niet prettig (thuisfront) om alleen op een parcours te biken, hoe leuk het in het donker biken ook is.

Het is een Giant Contend AR2 model 2021 geworden in mooi betongrijs (https://www.bike24.com/p2394059.html.
Opgebouwd met een Tiagra groep (voor mij de ondergrens), steekassen voor en achter en mechanische schijfremmen (geen plan om de bergen in te gaan met deze fiets, daar is de Trek FEX voor). Carbonnen vork en zadelpen. Al met al best een leuke fiets voor relatief weinig geld.....

In principe is het een een wegfiets, maar ook bruikbaar als gravelaar vanwege de mogelijkheid om 38 mm bandjes te steken.
nog ff 4-8 dagen wachten en dan km's maken op de weg...
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Net fietsje voor die prijs hoor, Tiagra werkt echt al goed. Zelfs Sora viel mij zeker niet tegen! En ik denk dat je bij een mtb sneller merkt dat het spul niet optimaal schakelt als op een wegfiets.
Als je verwacht veel natte wegen te rijden zou ik spatborden overwegen (nog meer vloeken in de kerk ;-)) maar dan kun je waarschijnlijk niet meer die 38mm bandjes kwijt. Of alleen in de zomer 38mm's om wat onverhard mee te kunnen pikken en in de winter op de weg en schelpenpaadjes blijven.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

kermit schreef: ma 17 januari 2022, 14:02 Net fietsje voor die prijs hoor, Tiagra werkt echt al goed. Zelfs Sora viel mij zeker niet tegen! En ik denk dat je bij een mtb sneller merkt dat het spul niet optimaal schakelt als op een wegfiets.
Als je verwacht veel natte wegen te rijden zou ik spatborden overwegen (nog meer vloeken in de kerk ;-)) maar dan kun je waarschijnlijk niet meer die 38mm bandjes kwijt. Of alleen in de zomer 38mm's om wat onverhard mee te kunnen pikken en in de winter op de weg en schelpenpaadjes blijven.
Het zal wel de weg en schelpenpaadjes worden. veel meer off-road kan het toch niet worden met zo'n fiets? Al is het mtb-parcours bij mij in de buurt, Noordwijk, al bijna een volledig schelpenpad ;)
Vandaag bericht gehad van Bike24 dat ze er eventueel nog eens € 50 afhalen ivm minuscuul krasje op het stuur :-q . Ik heb hem trouwens al voor een euro of 20 minder dan de link nu aangeeft. € 1045 vind ik echt een koopie
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 507
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Twee shorts gekocht bij Twijg :-q
Nu even wachten tot ze binnen zijn en ik weer naar buiten mag ivm besmetting met dat rottige virus :~
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

erwin.burgers schreef: di 18 januari 2022, 10:39
kermit schreef: ma 17 januari 2022, 14:02 Net fietsje voor die prijs hoor, Tiagra werkt echt al goed. Zelfs Sora viel mij zeker niet tegen! En ik denk dat je bij een mtb sneller merkt dat het spul niet optimaal schakelt als op een wegfiets.
Als je verwacht veel natte wegen te rijden zou ik spatborden overwegen (nog meer vloeken in de kerk ;-)) maar dan kun je waarschijnlijk niet meer die 38mm bandjes kwijt. Of alleen in de zomer 38mm's om wat onverhard mee te kunnen pikken en in de winter op de weg en schelpenpaadjes blijven.
Het zal wel de weg en schelpenpaadjes worden. veel meer off-road kan het toch niet worden met zo'n fiets? Al is het mtb-parcours bij mij in de buurt, Noordwijk, al bijna een volledig schelpenpad ;)
Vandaag bericht gehad van Bike24 dat ze er eventueel nog eens € 50 afhalen ivm minuscuul krasje op het stuur :-q . Ik heb hem trouwens al voor een euro of 20 minder dan de link nu aangeeft. € 1045 vind ik echt een koopie
Ja, da's prima prijs. En netjes afgemonteerd, Tiagra werkt echt goed.
Sommigen gaan veel onverhard met hun gravelbikes, ik gebruik 'm zelf als comfortabelere wegfiets en pik zo af en toe een easy bospaadje mee als ik die toevallig tegenkom. Daar heb je hier (regio Tilburg) misschien wat meer kans op als bij jou in de buurt :)

In deze tijd van het jaar rijd ik met spatborden, maar dat kost wel maximale bandenbreedte en met minder dan 38mm worden de terreineigenschappen er niet beter op. Vandaar mijn opmerking.

Dit is nog met 47mm 650b rubber, momenteel zitten er grotere wielen in met 40mm bandjes.
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Mensen, dat koopt hier allemaal maar... moeten we niet eens gaan consuminderen?

:winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat doe ik op andere vlakken, met de fietshobby mag het geld (af en toe) rollen ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2207
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik snap er niks van. De wielrenners kopen een MTB om in de winter in de bossen te rijden, de MTBers kopen een wielrenfiets om in de winter op de weg te gaan rijden?
Plaats reactie