Vandaag gekocht/ontvangen voor de MTB om de honger te stillen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

zonoskar schreef: di 18 januari 2022, 18:23 Ik snap er niks van. De wielrenners kopen een MTB om in de winter in de bossen te rijden, de MTBers kopen een wielrenfiets om in de winter op de weg te gaan rijden?
Eén woord: Modder.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

zonoskar schreef: di 18 januari 2022, 18:23 Ik snap er niks van. De wielrenners kopen een MTB om in de winter in de bossen te rijden, de MTBers kopen een wielrenfiets om in de winter op de weg te gaan rijden?
Zouden dat dan ook bwr's zijn? :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zomer, winter, herfst,lente, maakt mij allemaal niks uit.
Ik pak gewoon de fiets waar ik het meeste zin in heb voor de komende rit :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Giant-E schreef: di 18 januari 2022, 18:50
zonoskar schreef: di 18 januari 2022, 18:23 Ik snap er niks van. De wielrenners kopen een MTB om in de winter in de bossen te rijden, de MTBers kopen een wielrenfiets om in de winter op de weg te gaan rijden?
Eén woord: Modder.
Inderdaad... dat modderworstelen is nergens goed voor. Niet voor mijn fiets, niet voor het parcours en zeker niet om de lol in mountainbiken behouden.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

In de winter is het wel minder fris in het bos dan op de weg... met 20 km/u tussen de bomen door, krijg je het een stuk minder koud dan met 30/uur door de polder.

Daarom heb ik goede winterkleding en is het prima te doen om een rondje op de mtb te rijden bij 2 graden, zoals gisteren. Ik pak de racefiets eigenlijk nog het meest als de routes hier gesloten zijn vanwege droogte :D. Daarnaast staat de racefiets voornamelijk op de kickr core, om als het donker is een beetje workouts te doen.

Maar van de week met wat andere rommel bij bol.com alvast een rolletje muc off tubeless tape besteld voor de toekomstige nieuwe wielset :)
mooi roze, wat je toch nooit ziet, maar lijkt me prima tape, net wat minder stug dan tesa/stans denk ik.. en zo niet was het een dure grap, maar ik had toch iets (breders) nodig :lol:

Verder is er nog een lang T30 bitje onderweg, zodat ik al mijn achterbrug bouten kan checken zonder de crankset los te halen, het bitje van mijn moment sleutel is net te dik bij het voorblad.
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

Deze:
https://www.decathlon.nl/p/voetwarmers- ... LuEALw_wcB

Naast goeie sokken en schoenen hoop ik zo op warme voetjes als het echt koud is.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

kermit schreef: di 18 januari 2022, 17:26 Dat doe ik op andere vlakken, met de fietshobby mag het geld (af en toe) rollen ;-)
Ja het was ook de gekscherende knuppel in het hoenderhok... ik maak me er zelf ook schuldig aan namelijk, dus dit was eigenlijk deels zelfreflectie. 8)
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Lunatt schreef: do 20 januari 2022, 13:38 Deze:
https://www.decathlon.nl/p/voetwarmers- ... LuEALw_wcB

Naast goeie sokken en schoenen hoop ik zo op warme voetjes als het echt koud is.
Zelfs in de zomer heb ik last van koude voeten/tenen. De kerstman heeft mij daarom recent verblijdt met zulke voetenwarmers.
Een paar keer gebruikt en het werkt best aardig. Gisteravond getest door ze op mijn tenen te plakken ipv onder en ik moet zeggen, dat voelt warmer en het zit beter.
Ik doe warme sokken aan, plak deze warmhoudplaatjes erop (op mijn tenen dus), wikkel mijn tenen in een strookje alu.folie, doe mijn schoenen aan en doe daar waterdichte en warme overschoenen overheen.... :-q
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wiel-Maat schreef: do 20 januari 2022, 14:18
kermit schreef: di 18 januari 2022, 17:26 Dat doe ik op andere vlakken, met de fietshobby mag het geld (af en toe) rollen ;-)
Ja het was ook de gekscherende knuppel in het hoenderhok... ik maak me er zelf ook schuldig aan namelijk, dus dit was eigenlijk deels zelfreflectie. 8)
Nou ja, een beetje bewustwording van ons overmatige consumptiegedrag is natuurlijk nooit verkeerd.
Dus ik heb er geen bezwaar tegen als dat zo hier en daar even kort geventileerd wordt ;-)

In bijna alle aankopen ben ik vrij gematigd, maar op fietsgebied is het af en toe lastiger mezelf in te houden...

Al zitten er ook noodzakelijke aankopen bij, as we speak zijn er nieuwe bushings voor m'n licht versleten demperbevestiging onderweg :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Gebruikte dop 26 voor €3,50 gekocht om de luchtkamer te openen. Om deze met wat meer spacers te kunnen vullen.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Afbeelding

Inmiddels mijn 'survivalkitje' redelijk compleet. Een lekke band of gebroken ketting is geen showstopper meer. Misschien alleen de oude pomp nog een keer vervangen voor een co2 setje. Persoonlijk heb ik daar nog geen ervaring mee echter lees ik veel positieve dingen als het gaat om gemak en formaat.
Laatst gewijzigd door Dennis17e op za 22 januari 2022, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Een vaag Chinees 780mm stuur...
Afbeelding
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

RS super deluxe coil
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Een groen Spank Spike race 800 stuur, om bij mijn groen geanodiseerde parts van m’ n DVO Onyx te passen.
Plaats reactie