Durft iemand een voorspelling te doen over het aanbod van MTB's in het najaar?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

aurelius schreef: wo 14 juli 2021, 11:10 Fietsmaat, monteur: 'Nieuwe modellen die voor najaar '21 'verschijnen', gepresenteerd worden, komen pas voorjaar '22 in de winkel aan'... :-{ ...
Eerlijk gezegd zou me dat nog verbazen, gezien ze de ‘21 modellen in het voorjaar van ‘22 nog niet eens hebben kunnen leveren!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De mogelijkheid om af te komen van elk jaar een nieuw ‘model’ mtb. Veel auto’s schijnen een model cyclus te hebben van 5-7 jaar..
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Wat er leverbaar wordt zal in elk geval weer duurder zijn...... :oops:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Misschien een hoop gebruikte, maar nieuw zal nog wel een drama blijven voorlopig.


Niet alleen qua levering bij MTBs trouwens...
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Jurriaan schreef: do 22 juli 2021, 10:07 De mogelijkheid om af te komen van elk jaar een nieuw ‘model’ mtb. Veel auto’s schijnen een model cyclus te hebben van 5-7 jaar..
Als je de canyon nerve/neuron bekijkt hebben ze ook ongeveer zo’n cyclus. Alleen elk jaar een andere kleur en afmontage, maar het frame is nooit veel aan veranderd.

Denk dat de onderdelenfabrikanten vaker van model veranderen, hoewel dat ook zo minimaal evolueert als een VW Golf..

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
FietsenIn2021
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 12 juli 2021, 10:26

Ik kom net terug van de cubestore en die hebben aangegeven dat ze niet eens meer een verwachting durven te uitten.
Kan oktober zijn, maar kan ook zo januari zijn....
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

erwin.burgers schreef: zo 11 juli 2021, 22:42 Is misschien ook wel kans op een 2ehandsfietsen-tsunami.... als blijkt dat de Corona-bike uiteindelijk toch niet zoveel wordt gebruikt als 'ze' vorig jaar dachten te gaan gebruiken :wink:
Dat is mijn hoop op een mtb voor mijn dochter en vrouw.
Maar daar heb je echt een punt hoor, dat gaat zeker gebeuren.

Ik heb nog een andere hobby/sport die ik doe en daar zie je het al gebeuren dat er een enorme tweedehands markt aan het is ontstaan.

Dus het wordt een kwestie van afwachten :-q
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

hotdog schreef: do 22 juli 2021, 19:09
Jurriaan schreef: do 22 juli 2021, 10:07 De mogelijkheid om af te komen van elk jaar een nieuw ‘model’ mtb. Veel auto’s schijnen een model cyclus te hebben van 5-7 jaar..
Als je de canyon nerve/neuron bekijkt hebben ze ook ongeveer zo’n cyclus. Alleen elk jaar een andere kleur en afmontage, maar het frame is nooit veel aan veranderd.
Zo werkt het eigenlijk bij bijna elke fabrikant: ieder jaar een ander kleur frame en kleine veranderingen aan de afmontage (afhankelijk van wat de nieuwste ontwikkelingen in onderdelen zijn)
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Horsthil schreef: zo 25 juli 2021, 18:39
hotdog schreef: do 22 juli 2021, 19:09

Als je de canyon nerve/neuron bekijkt hebben ze ook ongeveer zo’n cyclus. Alleen elk jaar een andere kleur en afmontage, maar het frame is nooit veel aan veranderd.
Zo werkt het eigenlijk bij bijna elke fabrikant: ieder jaar een ander kleur frame en kleine veranderingen aan de afmontage (afhankelijk van wat de nieuwste ontwikkelingen in onderdelen zijn)
Eigenlijk klopt de vergelijking met de autoindustrie wel. Een model(frame) loopt 4-5 jaar met elk jaar wat kleine veranderingen in de uitvoering en kleur, zo werkt de autoindustrie ook; een model loopt een +/_ 5 jaar met tussendoor andere kleurtjes,facelift en opties.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie