Versleten zool Five-Tens vernieuwen?

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik vroeg me af of iemand hier wel eens uitgezocht heeft of je Five-Tens (of welke flat pedal schoen dan ook) kunt laten voorzien van een nieuwe zool. Ik heb nog een paar ELC's liggen waarvan de zool zijn beste tijd gehad heeft maar de rest van de schoen is nog prima in orde.

Voor ik eens ga informeren bij de lokale schoenmaker of hij zoiets zou kunnen, heeft er iemand ervaring mee? Zou natuurlijk mooi zijn om ze nog een 2e leven te kunnen geven en dat scheelt ook weer in mijn portemonnee.


En dan nog iets off-topic: wordt het niet eens tijd voor een dedicated kleding forum sectie? Ik vind dit niet helemaal de juiste plaats voor dit onderwerp, maar het is ook geen topic voor "Onderdelendiscussie"
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Dit ga ik ook in de gaten houden. Mijn 5-10 freeride schoenen zijn ook stuk, eigenlijk wat te snel gegaan.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Tuurlijk kan een schoenmaker dit repareren... Het probleem is alleen dat je dan geen stealth rubber zool meer hebt en dus maar een gewone skatesneaker.

Geen probleem als het je stijl is.

Voor het mtb-en gewoon nieuwe kopen :-q
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Maar dan is dus de vraag, is er niet een stevige skate/sneakerzool te vinden die vergelijkbaar is met een flatpedalschoenzool?
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Klitse schreef: vr 19 maart 2021, 00:11 Maar dan is dus de vraag, is er niet een stevige skate/sneakerzool te vinden die vergelijkbaar is met een flatpedalschoenzool?
Mij lijkt eerder de vraag wie er kan verzolen met 5.10 stealth rubber. Bij klimschoenen is dit vrij normaal. Je zou eens een paar klimschoen verzolers kunnen vragen of ze ook stealth rubber voor fietsschoenen kunnen bestellen.
Ik gebruikte vroeger soescalade.nl wel eens. Weet alleen niet meer welke merken rubber ze hebben (ik laat mijn klimschoenen tegenwoordig niet meer verzolen).
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Oude plusband met “sticky” compound in vorm snijden en vastlijmen. :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Er bestaat van dat spul wat in een tube zit. En volgens mij heet dat Shoe Goo.

Er is hier al eens een topic over gestart op MTBF...
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

viewtopic.php?f=9&t=150157
Jurriaan schreef: do 18 maart 2021, 23:07
corex schreef: do 18 maart 2021, 19:41

Bevallen die "kekke " zolen op de flat pedals? Mijn Five Tens zijn oo aan de beurt . Heb al een keer een ander paar laten doen bij de schoenmake r op de hoek.. Met een redelijke zool . Die vibram van jou heeft bij teen en hak profiel. Da's fijn lopen op een gladde track.
Die Vibram zolen bevielen erg goed. Qua looks gelijk aan de Vibram zool van Vaude, rubber van de vervangende Vibram zool heeft iets meer grip.
Zolen zijn nu weer versleten maar helaas een andere deel van de schoenen ook versleten wat er voor zorgden dat ik de zolen niet opnieuw heb laten vervangen. Anders had ik zonder nadenken er weer nieuwe vibram zolen onder laten zetten.
Alleen premium Vibram dealer kan deze zool leveren, en daarvan is er slechts 1 in NL. Bij andere dealers navraag gedaan maar die kunnen er niet aan komen. Premium Vibram dealer is dus onderscheidend.
Mad Wally schreef: do 18 maart 2021, 22:00 Ik kijk niet echt of het duurzaam geproduceerd is, maar ik koop wel selectief en draag het tot het echt op is en volgens mijn vrouw nog langer :lol: Verder repareren we als het mogelijk is.
Repareren is leuk. Vind ik dan. Zo heb ik van een Endura broek het versleten zitvlak vervangen. Een mooie uitdaging voor achter de naaimachine.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

De zool van de 5-10 is juist wat de schoen uniek maakt.
Zal lastig worden een vergelijkbare losse zool te vinden.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mijn klimschoenen laat ik verzolen door Zapatos. Die kan 5.10 rubber voor klimschoenen krijgen dus waarom niet voor MTB.

Ik zou ze even een mailtje of belletje doen!

Eigenlijk best vreemd dat klimschoenen verzolen zo standaard is en MTB schoenen niet, terwijl dezelfde 2 zoolmerken de markt domineren (5.10 en vibram)
Waar woke is, is vuur
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Je zou Stultjes in Weert idd eens kunnen bellen voor de mogelijkheden tbv vervangen zool door sticky Vibram van Vaude oid.
https://www.schoenmakerijstultiens.nl/

Of misschien kunnen zij helpen aan iemand bij jullie in de buurt.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

Dezelfde vraag hier en idd in Onderdelen gepost omdat ik geen "juist" kleding subforum kon vinden. :o

In Engeland zie ik wel een bedrijfje: https://lancashiresportsrepairs.co.uk/a ... d-resoles/ , maar incl verzenden word dit een prijzig geintje.

Five Ten heeft een "Five Ten 5.10 Stealth Dot C4 Resole Kit" gehad, maar die lijkt niet meer verkocht te worden.

Afijn, als iemand iets vindt, dan ben ik ook geinteresseerd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Linkje van Pat en linkje van Corex ff bekijken.

En ik weet dat deze meneer vroeger ook dit soort werk deed. Maar nu niets meer daarover op zn site....misschien ff bellen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Goed er worden inmiddels 4 suggesties gedaan waar het na te vragen, klitse aan de slag :bier: :lol: !
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Volgens mij waren dit de genoemde opties:

1. Premium Vibram dealer (https://www.schoenmakerijstultiens.nl)
2. Schoenmaker/Klimschoen verzolers vragen (Bijv. Zapatos of http://www.vakschoenmaker.nl/)
3. Shoe Goo
4. Oude plusband met “sticky” compound in vorm snijden en vastlijmen.

Optie 1 lijkt het meest voor de hand liggend, echter is dat aan de andere kant van het land en gaat het waarschijnlijk nog kostbaar worden met alle verzendkosten.
Optie 2 kan ik eens navragen bij mijn lokale schoenmaker. Schoenmakers aan de andere kant van het land leveren weer dezelfde verzendkosten op.
Optie 3 zou handig kunnen zijn voor kleine beschadigingen maar ik denk dat mijn zool daarvoor te ver heen is. Reviews op andere forums bevestigen dat het niet lang werkt.
Optie 4 is kansloos natuurlijk.

Mocht ik in de buurt van Weert wonen zou ik optie 1 zeker eens uitproberen. Ik ga wellicht eens kijken of optie 2 wat oplevert.
Ik denk dat het echter een verloren zaak is aangezien Five-Ten geen zolen meer verkoopt.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Plaats reactie