POC Kortal Race Mips

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Sinds vorige week is de nieuwe helm van POC uit
De Kortal Race Mips.

Ik ben erg benieuwd wat jullie van de helm vinden? Zijn alle veiligheidsvoorzieningen nuttig of onzin?

Integrated NFC Medical ID and RECCO®
Brand-new Mips Integra
Patented breakaway peak enhances neck protection


Ook ben ik erg benieuwd wat jullie van bijbehorende bril “Devour”vinden ?

https://www.pocsports.com
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik heb een Tectal-race en die is super, maar POC lijkt steeds duurder te worden terwijl je voor ongeveer de helft ook heel veel goede helmen hebt. In mijn ogen inoveren en prijzen ze zich een beetje uit de markt.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik ben het met Jurf eens. De Tectal is al aardig prijzig maar opzich met een mooie aanbieding nog wel aantrekkelijk. De Kortal zit daar nog weer boven en is in mijn optiek ook nog eens een stuk lelijker. Om nog maar te zwijgen van die bril..... :-{
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Jurf schreef: do 11 maart 2021, 22:58 Ik heb een Tectal-race en die is super, maar POC lijkt steeds duurder te worden terwijl je voor ongeveer de helft ook heel veel goede helmen hebt. In mijn ogen inoveren en prijzen ze zich een beetje uit de markt.
Ik had de Tectal besteld bij van bon- sport, doordat de levertijd 2 x was verschoven deze geannuleerd en heb ik de Kortal besteld. Ik ben benieuwd, hij is vanuit DE onderweg.
knrd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: do 13 juli 2017, 21:12
Mijn mountainbike: is smerig!

Ligt het nou aan mij of zijn de POC helmen groter geworden?
Heb zelf ook een Tectal maar heb niet echt het idee dat die zo groot is. Zal best wel anders zijn als ik ze in het echt zie natuurlijk.

En die bril vind ik sowieso overpriced en lelijk :lol:
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

knrd schreef: vr 12 maart 2021, 01:31 Ligt het nou aan mij of zijn de POC helmen groter geworden?
Heb zelf ook een Tectal maar heb niet echt het idee dat die zo groot is. Zal best wel anders zijn als ik ze in het echt zie natuurlijk.

En die bril vind ik sowieso overpriced en lelijk :lol:
Ja die bril vind ook veel te groot en lelijk.
Mijn Jawbreaker is al flink 😊.

Met een beetje geluk komt de helm vandaag met de vervoerder. Kan wel een foto posten, al heb ik geen Tectal om hem mee te vergelijken?
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Wellicht dat dat door Mips komt. Dat lijkt bij veel helmen meer ruimte in te nemen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die grote brillen zijn weer (hopelijk maar even) terug uit de 80's ;-)

Vwb de Kortal, looks zijn natuurlijk smaakgebonden maar ik vind hem minder mooi dan de Tectal.
En ik weet niet hoe het precies zit met die medische gegevens die je kunt opslaan in dat Medical ID. Heeft elke hulpverlener de spullen bij zich om dat uit te kunnen lezen, en weet hij/zij ook dat dat bij deze helm kan?

Want dat hebben we in het verleden wel vaker gezien, dat er een technisch leuk bedacht systeem wordt toegepast maar dat er geen draagvlak achter zit. Bijvoorbeeld bij anti-diefstalvoorzieningen, ik kocht in '98 een nieuwe mountainbike met een chip in het frame die kon worden uitgelezen en waarmee zo achterhaald kon worden of de fiets gestolen was of niet.

Mits "elke" lbs die chip kan uitlezen, mits er een databank achter zit die door diezelfde lbs geraadpleegd kan worden, etc.
Wat niet het geval was, dus een op zich goed idee dat weinig praktische waarde had...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Die brillen worden weer groter en groter en lelijker.... Van mij mag die hype weer snel voorbij zijn en een beetje meer normale vorm/grootte.
Bicycle, bicycle, bicycle
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Jaaaa hij is binnen en ik ben er heel blij mee. Mooi niet mooi een kwestie van smaak denk ik....
Ik vind hem heel mooi. :-q

Even 2 foto's, geen idee of hij groter is dan de Tectal. Ook maar even mijn Jawbreaker opgezet ipv die grote lelijke bril van POC zelf (ook smaak natuurlijk). Misschien nuttig voor diegene die zich afvraagt of ie groter is dan de Tectal?

Afbeelding

Afbeelding
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Hij oogt best kolossaal. Buiten dat vind ik de lijnen wel fraai. En die Oakley is veel beter qua bril ;-)
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

kermit schreef: vr 12 maart 2021, 10:57 En ik weet niet hoe het precies zit met die medische gegevens die je kunt opslaan in dat Medical ID. Heeft elke hulpverlener de spullen bij zich om dat uit te kunnen lezen, en weet hij/zij ook dat dat bij deze helm kan?
Dat schijnt in NL bij standaard uitrusting hulpverleners te zitten. Werkt met de app twICEme. Dus geen POC app. Je vult er in zelf in wat je kwijt wil, bloedgroep, allergie, donor, ICE telefoonnummers, gegevens verzekering. Zelf uploaden met nfc smartphone. Als ze je vinden vind ik het prettig voor peace of mind, ze weten wie je bent en wie te waarschuwen. Kan natuurlijk ook anders maar ik ben niet van kettinkjes of armbandjes.

De tectal race spin nfc was bij intro ook € 250 ofzo. Ik kocht ‘m 2 weken later bij futurumshop voor € 150. Was ook zeer verbaasd dat ‘ie al direct in de aanbieding ging. Misschien was het een fout bij hun. Maar vond het ook niet erg, want ik zou eerst de witte gewone kopen en had toen spin+nfc extra voor hetzelfde geld + oranje accent dat ik wel mooi vind 8) . Helm bevalt erg goed.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

daniel1975 schreef: vr 12 maart 2021, 19:33 Hij oogt best kolossaal. Buiten dat vind ik de lijnen wel fraai. En die Oakley is veel beter qua bril ;-)
Het is zeker geen kleine helm qua omvang.
De pasvorm daarentegen is perfect en valt erg goed om mijn hoofd en is op meerdere manieren in te stellen. Daar waar mijn “ oude” helm echt op mijn hoofd zat, heb ik hier het gevoel dat de helm meer om mijn hoofd zit. Hij valt iets verder over mijn voorhoofd, zit meer over mijn slapen en bedekt veel meer de achterkant van mijn hoofd.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

daniel1975 schreef: vr 12 maart 2021, 19:33 Hij oogt best kolossaal. Buiten dat vind ik de lijnen wel fraai. En die Oakley is veel beter qua bril ;-)
En wat vind je van de helm? :bier:
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Lol, die eerste zinnen gingen over de helm :lol:
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie