Hoop in deze donkere tijden topic!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Wow, heel mooie bijdrage :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb al spijt van dit topic opstarten, ik wordt alleen maar depressiever van al die gave plaatjes terwijl ik noodgedwongen binnen zit en niet kan fietsen... :(( :(( :((
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Hoezo noodgedwongen binnen en niet fietsen?
Ik zag anders wel een mooi winters plaatje van je voorbijkomen.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, dat was woensdag. Nu aan het werk... ;-)

Maar goed, nog een paar uit de niet zo oude doos dan, 2018 en mijn eerste keer in de Alpen met de e-mtb.
Dan kun je bijvoorbeeld vooruit fietsen en je lopende collega's fotograferen ;-)
Was echt een taaie klim dit, net voor de top moest ik zelf ook nog even lopen. Nouja lopen kon je dat ook niet meer noemen...
Afbeelding

En dan kom je boven op de betreffende col, de Tramoullion:
Afbeelding

Waterbestendigheid van de electronica testen... :o :D
Afbeelding

En een stuk tussen de keien door, dat kom je daar "nog wel vaker" tegen :-D
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Om ook nog maar een duit in dit topic te plaatsen.

2 Jaar geleden hebben we onze kampeer trip afgesloten met een weekje Vogezen. Daar is de wandelpassie ook ontstaan, de fietsen waren niet mee.

Na een paar dagen Theux, waar bleek dat we de fietsen makkelijk mee konden nemen, besloten de fietsen in de zomer ook mee te nemen.

Afgelopen jaar dus besloten weer die richting op te gaan. Nu naar La Bresse. De camping daar lag dicht naast een ski/bikepark. 75% van de campinggangers waren dan ook fietsers. Over zag je fietsen of fiets gerelateerde dingen. Daarbij waren het allemaal echte buiten mensen. We hebben daar dan ook elke dag wel gefietst of gewandeld. En nog was het ontspannen!

Daar ook voor de eerste keer met een fietslift naar boven gegaan:
Afbeelding

Vervolgens elke dag wel een route gereden en het bos in gedoken.
Afbeelding
Afbeelding

En veel gewandeld. Waar hier in Nederland nog wel eens moeilijk wordt gedaan over veiligheid lijkt men er daar totaal geen drukte om te maken. Col de la schlucht op, en daaromheen een enorme route gedaan. Veel langs rotswanden en franse bruggetjes
Afbeelding

Maar oh zo mooi. Waar je af en toe bij een machtig mooi meertje komt om even af te koelen:
Afbeelding

Het originele plan was destijds om nog door te reizen naar het zwarte woud. Echter bleek het weer daar slechter dan wat we in de vogezen hadden. En daar kon het ook spoken! De meest heftige regen en hagelbui ooit op de tent gehad. Veel mensen daarna de tent leeg zien scheppen. Wij hebben gelukkig een dichte kuip, dus deze hield perfect stand. Het ergste dat we hadden was wat nevel binnen, en een klein gaatje in het grondzeil (rotsige grond). Het riviertje voor de tent was een enorme stroom geworden. Grootste slachtoffer: de emmer met koude biertjes. :lol:

De vogezen zijn in de buurt en zeker een plek waar we nog vaker heen willen. Prima te reizen, en veel te doen met prachtige natuur.
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik krijg spontaan weer heimwee naar de Vogezen :-q

Naast al die dikke ruige afdalingen is mijn meest happy place misschien wel in de lift tussen runs. In totale stilte, marmotten die onder je door rennen, beetje uithijgen van de laatste afdaling, en ondertussen genieten van het uitzicht.

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ook in ons kleine vlakke landje is er nog hoop, dit is Ballooerveld afgelopen zondag.
Mist eigenlijk alleeen nog hoogtemeters :bier:

Enjoy!!

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

suravida schreef: di 2 maart 2021, 14:26 Ik krijg spontaan weer heimwee naar de Vogezen :-q

Naast al die dikke ruige afdalingen is mijn meest happy place misschien wel in de lift tussen runs. In totale stilte, marmotten die onder je door rennen, beetje uithijgen van de laatste afdaling, en ondertussen genieten van het uitzicht.

Afbeelding
Totale stilte op de lift, dat viel me toen ook op! Zo bijzonder, beneden alle reuring. Je stapt in de lift en meteen wordt het rustig, enkel de bellen van de koeien hoorde we, en soms een downhiller waarvan je de banden hoorde.
Who needs roads when there's dirt
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik zit niet vaak in zo'n lift, want ik heb hoogtevrees...
Ben in Oostenrijk weleens een flink end naar beneden gewandeld terwijl mijn vriendin in de lift naar beneden ging omdat ik het niet zag zitten in dat ding te stappen :D Ook in dat lullige liftje in Winterberg voel ik me al niet helemaal prettig.

Bovendien mountainbike ik het liefst "natuurlijk" en niet met een lift omhoog en op de fiets over aangelegde trails naar beneden. Kan ook leuk zijn hoor, maar als ik moet kiezen fiets ik liever in rustiger gebieden.
En ja, dat was ook al zo voordat ik een e-mtb had :wink:

Hier te voet een berg op (Franse Alpen), wandeling met mijn vriendin maar ik wilde graag met de fiets dalen :-)
Afbeelding

Of bij het Ötztal, na een 10km lange klim met 1.000 hoogtemeters... pfff. Je kijkt in de richting van de Rettenbachgletscher:
Afbeeldingupload photos

Ritje in de Provence met uitzicht op de Mont Ventoux in de verte:
Afbeelding

Later diezelfde dag de Ventoux bij zonsondergang:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Afbeelding
Die franse snelle jelles zijn wel en stuk minder praktisch, maar minstens zo lekker!
Who needs roads when there's dirt
Plaats reactie