Wat zijn jullie favoriete routes?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Beste Bikers,

Ik zal graag dit jaar meerdere parcours willen afraggen/ of gaan ontdekken...

Wat zijn jullie meest favoriete mtb parcour en waarom...

mijn meeste bezochten parcours zijn :
- SPW
- Lage/ Hoogevuursche
- Heuvelrug/ Austerlitz Pyramide (rode/paarse/blauwe route)

Binnenkort Schoorl/ Nijmegen/ Bikepark Salland

Ter info : woonachtig Amsterdam en afhankelijk of reis met de fiets OV
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Knakworstkweker

Onder de rivieren is niks te beleven iig, mooi naar de uhr, schoorl, austerlitz en die omgeving.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

userlee schreef: di 19 januari 2021, 21:14

Binnenkort Bikepark Salland
Hou er rekening mee dat die tot het voorjaar dicht zijn.
Verder is hier in de omgeving genoeg te beleven (Twente): Hellendoorn, Rijssen, Markelo, Lemele, Sibculo om zo maar een paar mooie routes te noemen.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Knakworstkweker schreef: di 19 januari 2021, 21:18 Onder de rivieren is niks te beleven iig, mooi naar de uhr, schoorl, austerlitz en die omgeving.
onder de rivieren 🤔maar hoor en lees dat mensen onder de indruk zijn van LDD
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Knakworstkweker

Dan heb ik te doen met diegenen die dat beweren
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Knakworstkweker schreef: di 19 januari 2021, 21:25 Dan heb ik te doen met diegenen die dat beweren
haha 😆 dus je hebt zelf LDD G-crossed ?
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Knakworstkweker

Ja, overgewaardeerde route.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Wat een enorm domme irritante opmerking, Knakworst.
Nou...

Beneden Rijn en Waal:
Alle nieuwe Nijmegen routes. Aardig vergelijkbaar met UHR.
In Z-Limburg is vrij rijden het leukst, maar ben je van de vaste routes en trails: Pakstad.
Ouderwetse mooie XC Marathonachtige 1.0 routes, in kenmerkend heuvellandschap, met lange klimmen en afdalingen: Vijlen en Gulpen.
Korte en krachtige technische singletrail: St Pietersberg.

Het hangt er ook maar vanaf wat je precies ontdekken wilt. Waarvoor ben je allemaal in?
Maar goed... ontdekken is ontdekken...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

MTB routes Noordwijk en Schoorl. Beide makkelijk vanuit Amsterdam te bereiken.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Schoorl is helaas vol :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

En onder de grote rivieren liggen toch echt betere routes dan erboven. Je moet alleen 6 tot 12 u langer in de auto blijven zitten. :kiss:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Beneden Rijn en Waal:
Alle nieuwe Nijmegen routes. Aardig vergelijkbaar met UHR.
In Z-Limburg is vrij rijden het leukst, maar ben je van de vaste routes en trails: Pakstad.
Ouderwetse mooie XC Marathonachtige 1.0 routes, in kenmerkend heuvellandschap, met lange klimmen en afdalingen: Vijlen en Gulpen.
Korte en krachtige technische singletrail: St Pietersberg.

Het hangt er ook maar vanaf wat je precies ontdekken wilt. Waarvoor ben je allemaal in?
Maar goed... ontdekken is ontdekken...
Ja ik zag op FB via mtbtravel zn weekendje Limburg en lijkt me erg leuk te doen
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
VMA
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 21 december 2020, 08:16
Mijn mountainbike: 2020 Karate Monkey

Zal de laatste zijn die beweerd dat die alles wat te koop is heeft gezien....
Als ik alleen even naar de Achterhoek/twente kijk vind ik dat ik behoorlijk verwend ben.
Ik mag (bijna) overal fietsen voor het geval dat ik heimwee heb naar de 1.0 routes, en dat is, nog best vaak.

Markelo is een beetje 1.5 samen met Vorden. Beetje karrepaden beetje single track, redelijk vlak af en toe een kuitenbijtertje lekker fietsen.

Ruurlo is "zwaar" als je volle bak gaat rijden, want weinig stukjes om op adem te komen, en de route stuitert nog als een malle.

Lochem is lekker klimmen, lekker dalen, heel kort, 10 km boeiend 5 km lekker trappen, fiets je rustig is het ultiem genieten, fiets je hem vaker dan 1 keer dan is die zwaar, doe hem 1x zo hard je kan ben je wel klaar binnen 45 minuten en kan je weer naar huis :-)

Gooi ik m'n fiets in de auto ben ik met minder dan 30 minuten in Zeddam, of Hellendoorn/Holten/Rijssen... (ik kan soms niet kiezen :-)

m.a.w. bovenstaande zijn wel mijn favoriete routes, waar ik zin in heb ga ik heen. Een enkeltje Rijssen (korte route) wordt toch al gouw 80 km als ik er naar toe en retour fiets, en dan kan ik de leuke stukken van verschillende andere mtb routes nog mee pakken.

Vind het gelul dat je in NL niet leuk kan fietsen. Ja ok, in het buitenland is het allemaal wel anders.. (downhillen vind ik geen fietsen, wel sport, maar ik vind het geen fietsen. Het is met heel veel techniek, stalen zenuwen en lef gewoon efficient gebruik van zwaartekracht.
Afhankelijk van je mobiel gaat dat snel of heel snel of nog veel sneller maar het had net zo goed een step of een skelter kunnen zijn ipv een fiets :D
:bier:
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

bert l. schreef: di 19 januari 2021, 21:40 MTB routes Noordwijk en Schoorl. Beide makkelijk vanuit Amsterdam te bereiken.
Ja en lekker stuk duin rijden
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

VMA schreef: di 19 januari 2021, 23:07 Zal de laatste zijn die beweerd dat die alles wat te koop is heeft gezien....
Als ik alleen even naar de Achterhoek/twente kijk vind ik dat ik behoorlijk verwend ben.
Ik mag (bijna) overal fietsen voor het geval dat ik heimwee heb naar de 1.0 routes, en dat is, nog best vaak.

Markelo is een beetje 1.5 samen met Vorden. Beetje karrepaden beetje single track, redelijk vlak af en toe een kuitenbijtertje lekker fietsen.

Ruurlo is "zwaar" als je volle bak gaat rijden, want weinig stukjes om op adem te komen, en de route stuitert nog als een malle.

Lochem is lekker klimmen, lekker dalen, heel kort, 10 km boeiend 5 km lekker trappen, fiets je rustig is het ultiem genieten, fiets je hem vaker dan 1 keer dan is die zwaar, doe hem 1x zo hard je kan ben je wel klaar binnen 45 minuten en kan je weer naar huis :-)

Gooi ik m'n fiets in de auto ben ik met minder dan 30 minuten in Zeddam, of Hellendoorn/Holten/Rijssen... (ik kan soms niet kiezen :-)

m.a.w. bovenstaande zijn wel mijn favoriete routes, waar ik zin in heb ga ik heen. Een enkeltje Rijssen (korte route) wordt toch al gouw 80 km als ik er naar toe en retour fiets, en dan kan ik de leuke stukken van verschillende andere mtb routes nog mee pakken.

Vind het gelul dat je in NL niet leuk kan fietsen. Ja ok, in het buitenland is het allemaal wel anders.. (downhillen vind ik geen fietsen, wel sport, maar ik vind het geen fietsen. Het is met heel veel techniek, stalen zenuwen en lef gewoon efficient gebruik van zwaartekracht.
Afhankelijk van je mobiel gaat dat snel of heel snel of nog veel sneller maar het had net zo goed een step of een skelter kunnen zijn ipv een fiets :D
Ik vind ook dat in NL genoeg leuke en uitdagende parcours zijn.
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Plaats reactie