Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Is het niet de tijd van het jaar om nieuwe kalenders te maken?

Een kalender met foto’s van mtb-ers in hun brynje shirt doet het vast goed om de anti mtb trend te stoppen. :lol:
Genoeg kandidaten om deze boty (brynjeshirtdrager of the year) te winnen, zeker als het bij de echte boty niet lukt. viewtopic.php?f=44&t=144148&start=195
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

modderfietser schreef: ma 13 december 2021, 19:50 Is het niet de tijd van het jaar om nieuwe kalenders te maken?

Een kalender met foto’s van mtb-ers in hun brynje shirt doet het vast goed om de anti mtb trend te stoppen. :lol:
Genoeg kandidaten om deze boty (brynjeshirtdrager of the year) te winnen, zeker als het bij de echte boty niet lukt. viewtopic.php?f=44&t=144148&start=195
Ik denk dat er eerder mensen betalen om mij niet in m'n Brynje te zien :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

:P
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

🎵🎵 i'm too sexy for my shirt,so sexy it hurts!!🎶🎶.......
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ludiek idee, maar ik denk dat je met die Brynje actie eerder een omgekeerde trend teweeg brengt en dat mensen nog harder wegrennen voor MTB ‘ers… :D
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Tssk. Met mijn enorm sexy torso verkopen die kalenders als warme broodjes.
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Giant-E schreef: wo 30 december 2020, 10:41 Er is dit jaar een sluimerende trend klaarwakker geworden: "Hoe sluiten we zsm die vervelende mtb route in onze bossen."
Zie oa de landelijke aandacht voor 't conflict in Nijmegen. Mede mogelijk gemaakt door de Coronadrukte in de natuur.
Ik ben bang dat tegenstanders nu hun kans schoon zien. Deze trend zet door, ook als het post Covid weer rustiger wordt in de bossen.

Ik maak me dus zorgen, en ben bang voor een kettingreactie. Hoe kunnen wij nou, als mtb-ers, deze trend stoppen?
We zijn een jaar, 1.500 reacties en 70.700 views verder. Zou er al één sluitend antwoord op de vraag te formuleren zijn, en zou er al iets gestopt zijn aan de trend van een jaar geleden?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Marcobiker schreef: di 14 december 2021, 16:39
Giant-E schreef: wo 30 december 2020, 10:41 Er is dit jaar een sluimerende trend klaarwakker geworden: "Hoe sluiten we zsm die vervelende mtb route in onze bossen."
Zie oa de landelijke aandacht voor 't conflict in Nijmegen. Mede mogelijk gemaakt door de Coronadrukte in de natuur.
Ik ben bang dat tegenstanders nu hun kans schoon zien. Deze trend zet door, ook als het post Covid weer rustiger wordt in de bossen.

Ik maak me dus zorgen, en ben bang voor een kettingreactie. Hoe kunnen wij nou, als mtb-ers, deze trend stoppen?
We zijn een jaar, 1.500 reacties en 70.700 views verder. Zou er al één sluitend antwoord op de vraag te formuleren zijn, en zou er al iets gestopt zijn aan de trend van een jaar geleden?
De maatschappij is gewoon niet zo maakbaar, beste mensen :wink:
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

MVMVML schreef: di 14 december 2021, 17:04 De maatschappij is gewoon niet zo maakbaar, beste mensen :wink:
Is dat je samenvatting in één zin? ;)
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Elke keer dat je een positieve ontmoeting met andere bosgebruikers hebt heb je al een steentje bijgedragen aan het tegengaan van die trend.
Dus grijp die kansen elke rit weer om jezelf van je allerbestesociaalste kant te laten zien :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

kermit schreef: di 14 december 2021, 18:19 Elke keer dat je een positieve ontmoeting met andere bosgebruikers hebt heb je al een steentje bijgedragen aan het tegengaan van die trend.
Dus grijp die kansen elke rit weer om jezelf van je allerbestesociaalste kant te laten zien :wink:
:-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

https://www.facebook.com/MountainbikeTo ... 0204265264

Uit onderzoek: Zo reageert wild op wandelaars en mountainbikers.
Het is spannend om te zien dat wilde dieren minder lang reageren op mountainbikers en daarmee minder hinder veroorzaken. Bovenal is het belangrijk dat het gebruik van paden de stoornis maximaal reduceert. Mountainbiken als weggebonden sport is hier ideaal.

Afbeelding

:bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Leuk dat dit ook in een onderzoek is aangetoond.

Mijn ervaring is ook dat wilde dieren minder schrikken van mij als mtb'er dan van mij als wandelaar.
Vaak zijn ze zelfs voorzichtig nieuwsgierig als ik op de MTB voorbij rijd.
Zal er misschien ook mee te maken hebben dat ze nog nooit door een fietser zijn beschoten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

MVMVML schreef: wo 12 januari 2022, 14:23 https://www.facebook.com/MountainbikeTo ... 0204265264

Uit onderzoek: Zo reageert wild op wandelaars en mountainbikers.
Het is spannend om te zien dat wilde dieren minder lang reageren op mountainbikers en daarmee minder hinder veroorzaken. Bovenal is het belangrijk dat het gebruik van paden de stoornis maximaal reduceert. Mountainbiken als weggebonden sport is hier ideaal.

Afbeelding

:bier:
Dat onderzoek is al langer bekend, maar mooi dat t in een overzichtelijk grafiekje staat.
Jammer dat de overlast van (loslopende) honden er niet bij staat, dat is mijns inziens erger dan wandelaars en mtb'ers samen. En dat terwijl uit recentelijk onderzoek is gebleken dat wandelende hondenbezitters de meeste overlast ervaren van andere gebruikers........
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Azurri schreef: wo 12 januari 2022, 17:37
MVMVML schreef: wo 12 januari 2022, 14:23 https://www.facebook.com/MountainbikeTo ... 0204265264

Uit onderzoek: Zo reageert wild op wandelaars en mountainbikers.
Het is spannend om te zien dat wilde dieren minder lang reageren op mountainbikers en daarmee minder hinder veroorzaken. Bovenal is het belangrijk dat het gebruik van paden de stoornis maximaal reduceert. Mountainbiken als weggebonden sport is hier ideaal.

Afbeelding

:bier:
Dat onderzoek is al langer bekend, maar mooi dat t in een overzichtelijk grafiekje staat.
Jammer dat de overlast van (loslopende) honden er niet bij staat, dat is mijns inziens erger dan wandelaars en mtb'ers samen. En dat terwijl uit recentelijk onderzoek is gebleken dat wandelende hondenbezitters de meeste overlast ervaren van andere gebruikers........
Je kunt het onderzoek thuis dupliceren. Ga maar eens naar het park waar de eendjes en de ganzen zitten. Eerst ga je te voet, daarna een keer op de fiets, daarna met een aangelijnde hond en vervolgens met een loslopende hond.

Per keer is de afstand dat ze stoppen met eten en opkijken (alert) en de afstand dat ze weggaan (flight) verschillend. Met de fiets word je gewoon totaal genegeerd.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie